Categories: F1

Pályázatot írt ki az FIA egy új F1-es Halo fejlesztésére, szállítására

Az FIA a tervek szerint a 2026-os a Forma-1-es szezontól autók Halo-ját, vagyis glóriáját egy új, „könnyűszerkezetes” változatra cserélné le.

A gyártókat felkérték, hogy nyújtsanak be ajánlatot a Halo szállítására, amelyet az F1-es csapatok az új technikai szabályok 2026-os bevezetésekor használnak majd.

Az FIA egyik célja az új szabályokkal az, hogy csökkentse az F1-es autók súlyát, amely évek óta folyamatosan nő. A jelenlegi szabályok szerinti minimális tömeg 798 kilogramm.

A Halo jelenleg kb. hét kilogrammot nyom. Az FIA által a 2026-os Halóra kiadott pályázati dokumentum szerint a következő változatnak „6 kilogrammnál nagyobb tömegűnek kell lennie” és „titánötvözetből kell készülnie”. Ennek tükrében úgy tűnik, hogy maximum egy kilóval akarják csökkenteni a védőelem súlyát.

Nem is lenne egyszerű ennél könnyebbé tenné amellett, hogy biztonságos maradjon, hiszen az a feladata, hogy nagy erőhatásoknak ellenálljon.

Annak érdekében, hogy az új, „könnyűsúlyú” Halo ne tegyen engedményeket a biztonság terén, három statikus tesztet hajtanak végre a konstrukcióval, amelyeken akár 125 kilonewton erőhatást is bevethetnek.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Ki fogja megállítani Kiss Norbit a Slovakia Ringen?

A 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság ezen a hétvégén a Slovakia Ringre látogat a szezon…

9 óra ago

Rosberg bevallotta, hogy egészségi állapota romlik, egy másik világbajnok meg épp autót sem vezethet

A Forma-1-es legenda, Keke Rosberg elismeri, hogy egészségi állapota már nem a legjobb. A 76…

11 óra ago

A Racing Bulls már AI-val terveztet az aerodinamikai előnyök érdekében

A Racing Bulls lett a legújabb F1-es istálló, amely mesterséges intelligenciához fordul segítségért autója fejlesztésénél.…

13 óra ago

Kiakadtak a római taxisok azon állításon, hogy úgy vezetnek, mint Verstappen

A római taxisok felháborodtak azon a feltételezésen, hogy annyira rosszul vezetnek, mint az "őrült" Max…

15 óra ago

Ha Tom Cruise lett volna főszereplő, bizonyára ráijesztett volna a stábra az F1 film rendezője szerint

Bizonyára másképp zajlott volna a forgatás, ha nem Brad Pitt, hanem Tom Cruise lenne a…

17 óra ago

Briatore tagadja a Crashgate-botrányban való részvételt: Állítja, hogy soha nem is beszélt Piquet-vel

Az Alpine ügyvezető tanácsadója, és immáron csapatfőnöke, Flavio Briatore azt állítja, hogy nem utasította az…

19 óra ago