Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images / Red Bull Content Pool
Az FIA a tervek szerint a 2026-os a Forma-1-es szezontól autók Halo-ját, vagyis glóriáját egy új, „könnyűszerkezetes” változatra cserélné le.
A gyártókat felkérték, hogy nyújtsanak be ajánlatot a Halo szállítására, amelyet az F1-es csapatok az új technikai szabályok 2026-os bevezetésekor használnak majd.
Az FIA egyik célja az új szabályokkal az, hogy csökkentse az F1-es autók súlyát, amely évek óta folyamatosan nő. A jelenlegi szabályok szerinti minimális tömeg 798 kilogramm.
A Halo jelenleg kb. hét kilogrammot nyom. Az FIA által a 2026-os Halóra kiadott pályázati dokumentum szerint a következő változatnak „6 kilogrammnál nagyobb tömegűnek kell lennie” és „titánötvözetből kell készülnie”. Ennek tükrében úgy tűnik, hogy maximum egy kilóval akarják csökkenteni a védőelem súlyát.
Nem is lenne egyszerű ennél könnyebbé tenné amellett, hogy biztonságos maradjon, hiszen az a feladata, hogy nagy erőhatásoknak ellenálljon.
Annak érdekében, hogy az új, „könnyűsúlyú” Halo ne tegyen engedményeket a biztonság terén, három statikus tesztet hajtanak végre a konstrukcióval, amelyeken akár 125 kilonewton erőhatást is bevethetnek.
Helmut Marko kimondta, hogy Laurent Mekies mérnöki tehetsége teszi őt olyan erős vezetővé a Red…
Carlos Sainz elmondta, mi az egyetlen dolog, ami leginkább frusztrálja a Williams Racing alakulatához való…
A pályaautózásra Adrian Newey által tervezett Red Bull RB17 gyorsabb, mint egy F1-es autó a…
Sokáig Marco Bezzecchi vezette a futamot, ám végül Marc Márquez húzta be a történelmi versenyt…
Max Verstappen a nyári szünet előtt végleg eloszlatta a Mercedeshez való átigazolásról szóló találgatásokat, és…
A Forma-1-es pilótapiac az idei év pletykákkal teli időszakát követően talán lenyugodott. A Williams csapatfőnöke,…