Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images / Red Bull Content Pool
Az FIA a tervek szerint a 2026-os a Forma-1-es szezontól autók Halo-ját, vagyis glóriáját egy új, „könnyűszerkezetes” változatra cserélné le.
A gyártókat felkérték, hogy nyújtsanak be ajánlatot a Halo szállítására, amelyet az F1-es csapatok az új technikai szabályok 2026-os bevezetésekor használnak majd.
Az FIA egyik célja az új szabályokkal az, hogy csökkentse az F1-es autók súlyát, amely évek óta folyamatosan nő. A jelenlegi szabályok szerinti minimális tömeg 798 kilogramm.
A Halo jelenleg kb. hét kilogrammot nyom. Az FIA által a 2026-os Halóra kiadott pályázati dokumentum szerint a következő változatnak „6 kilogrammnál nagyobb tömegűnek kell lennie” és „titánötvözetből kell készülnie”. Ennek tükrében úgy tűnik, hogy maximum egy kilóval akarják csökkenteni a védőelem súlyát.
Nem is lenne egyszerű ennél könnyebbé tenné amellett, hogy biztonságos maradjon, hiszen az a feladata, hogy nagy erőhatásoknak ellenálljon.
Annak érdekében, hogy az új, „könnyűsúlyú” Halo ne tegyen engedményeket a biztonság terén, három statikus tesztet hajtanak végre a konstrukcióval, amelyeken akár 125 kilonewton erőhatást is bevethetnek.
A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…
Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…
A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…
Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…