Fotó: Lucas Pripfl / Red Bull Ring
Juan Pablo Motnoya annak idején az F1 egyik legagresszívabb versenyzője volt, és bár egyetért a szuperlicenc rendszerével, úgy véli, hogy annak megközelítése nem helyes.
A kolumbiai soha nem harapja el a nyelvét, amikor valamiről nyilatkoznia kell. És persze olyan a karrierje, ami az egyik ideális szereplővé teszi őt arra, hogy elmondja véleményét az elmúlt hetek egyik legvitatottabb témájáról: a szuperlicenc büntetésekről és pontrendszeréről.
Különösen azok után, hogy Kevin Magnussen hány büntetést gyűjtött be Miamiban, amikor ultra keményen próbálta megvédeni a pozícióját Lewis Hamiltonnal szemben, és lehetővé tette, hogy a másik Haas, Nico Hülkenberg pár pontot szerezzen a sprintversenyben, amit már Szaúd-Arábiában is megtett. A büntetések halmozódása miatt már csak 2 pontra van a 12 ponttól, ami a következő nagydíjon való kizárását jelentené. Ez a forgatókönyv nagyon valószínűvé vált, mivel ezek a pontok csak 12 hónap múlva járnak le. Ezért kijelenthető, hogy a dán a következő szezonig a tűzzel játszik.
Montoya, akit mindig is jellemzett a keménység, amellyel szembenézett a párharcai alatt a pályán a riválisaival, gyakran akár szó szerint átment rajtuk, nem hiszi, hogy ez a helyes út. Támogatja a pontrendszert, de azt nem, amihez az vezet, árulta el a Motorsport.com-nak:
„Szerintem jó a pontrendszer, de a szankció túl szigorú. Megértem a mögötte álló szándékot, de végül is kétes megoldás, ha egy versenyzőt eltiltanak a versenyzéstől. A szponzorai számítanak rá, meg minden. Más a helyzet, ha egy pilóta megsérül és kihagy egy versenyt, de egy versenyzőt ilyen helyzetbe hozni kellemetlen. Úgy értem, megértem, hogy a stewardok és az FIA megpróbálják tisztábbá tenni a versenyeket. Jó munkát végeztek, de én személy szerint azt hiszem, hogy más módon is lehet büntetni a versenyzőket.
Most mindenki Kevin Magnussenről beszél, arról, hogy mit tett, meg ilyesmi, de bizonyos értelemben érdekesebbé tette a versenyzést. Ha egy kicsit átlépte a határt, és megérdemel egy büntetést, akkor igen, induljon utolsóként pár futamon, vagy valami ilyesmi. Ez mindig egy szürke zóna, mint általában minden. Úgy gondolom, hogy az F1 és az FIA remek munkát végez, és megpróbálja jobban megérteni és kezelni a dolgokat. Nem hiszem, hogy azt gondolták volna, hogy bárki is ott lesz a felfüggesztés hatálya alatt, de majd meglátjuk, miképp kezelik most a helyzetet.”
A legjobb választ azonban akkor adta, amikor arról kérdezték, hogyan érintette volna őt, ha a szuperlicenc pontrendszere már akkor is létezett volna, amikor az F1-ben volt aktív. Erre röhögve már csak ennyit felelt:
„Feltehetően öt futamonként felfüggesztettek volna.”
A kétszeres MotoGP-világbajnok Pecco Bagnaia szerint évekig fog tartani, amíg megemészti, hogy elveszítette a 2024-es…
Nagy sikerek és nagy bukások történtek hétvégén a női versenyzők körében. Marta Garcia, az F1…
A világelső quad és homokfutó gyártójának, a Can-Am-nak (www.brp.com) az idei csúcsmodelljei, a "traktorok ferrarija",…
A 2025-ös Forma-1-es szezon első három versenyén három különböző versenyző állhatott fel a dobogó legfelső…
A MoneyGram Haas F1 Team hivatalosan is bejelentette, hogy Ryō Hirakawa lesz a 2025-ös FIA…
A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…