Categories: F1

Montoya szerint ma minden ötödik futamról eltiltanák őt

Juan Pablo Motnoya annak idején az F1 egyik legagresszívabb versenyzője volt, és bár egyetért a szuperlicenc rendszerével, úgy véli, hogy annak megközelítése nem helyes.

A kolumbiai soha nem harapja el a nyelvét, amikor valamiről nyilatkoznia kell. És persze olyan a karrierje, ami az egyik ideális szereplővé teszi őt arra, hogy elmondja véleményét az elmúlt hetek egyik legvitatottabb témájáról: a szuperlicenc büntetésekről és pontrendszeréről.

Különösen azok után, hogy Kevin Magnussen hány büntetést gyűjtött be Miamiban, amikor ultra keményen próbálta megvédeni a pozícióját Lewis Hamiltonnal szemben, és lehetővé tette, hogy a másik Haas, Nico Hülkenberg pár pontot szerezzen a sprintversenyben, amit már Szaúd-Arábiában is megtett. A büntetések halmozódása miatt már csak 2 pontra van a 12 ponttól, ami a következő nagydíjon való kizárását jelentené. Ez a forgatókönyv nagyon valószínűvé vált, mivel ezek a pontok csak 12 hónap múlva járnak le. Ezért kijelenthető, hogy a dán a következő szezonig a tűzzel játszik.

Montoya, akit mindig is jellemzett a keménység, amellyel szembenézett a párharcai alatt a pályán a riválisaival, gyakran akár szó szerint átment rajtuk, nem hiszi, hogy ez a helyes út. Támogatja a pontrendszert, de azt nem, amihez az vezet, árulta el a Motorsport.com-nak:

„Szerintem jó a pontrendszer, de a szankció túl szigorú. Megértem a mögötte álló szándékot, de végül is kétes megoldás, ha egy versenyzőt eltiltanak a versenyzéstől. A szponzorai számítanak rá, meg minden. Más a helyzet, ha egy pilóta megsérül és kihagy egy versenyt, de egy versenyzőt ilyen helyzetbe hozni kellemetlen. Úgy értem, megértem, hogy a stewardok és az FIA megpróbálják tisztábbá tenni a versenyeket. Jó munkát végeztek, de én személy szerint azt hiszem, hogy más módon is lehet büntetni a versenyzőket.

Most mindenki Kevin Magnussenről beszél, arról, hogy mit tett, meg ilyesmi, de bizonyos értelemben érdekesebbé tette a versenyzést. Ha egy kicsit átlépte a határt, és megérdemel egy büntetést, akkor igen, induljon utolsóként pár futamon, vagy valami ilyesmi. Ez mindig egy szürke zóna, mint általában minden. Úgy gondolom, hogy az F1 és az FIA remek munkát végez, és megpróbálja jobban megérteni és kezelni a dolgokat. Nem hiszem, hogy azt gondolták volna, hogy bárki is ott lesz a felfüggesztés hatálya alatt, de majd meglátjuk, miképp kezelik most a helyzetet.”

A legjobb választ azonban akkor adta, amikor arról kérdezték, hogyan érintette volna őt, ha a szuperlicenc pontrendszere már akkor is létezett volna, amikor az F1-ben volt aktív. Erre röhögve már csak ennyit felelt:

„Feltehetően öt futamonként felfüggesztettek volna.”

Vámosi Péter

Recent Posts

”Őrült hétvége volt” – Di Giannantonio becsületből teljesítette a Magyar Nagydíjat a motorcseréje után

Fabio Di Giannantonio élvezte a Balaton Parkot, de sok örömre lehetősége nem volt. Az első…

54 perc ago

Az elsők között üzent a visszatérés miatt Péreznek Verstappen

A napokban bejelentette a debütáló Cadillac, hogy 2026-ban két visszatérő és rutinos pilótával vágnak neki…

2 óra ago

Jones: Norris mentálisan gyenge, Piastrinál az előny

Alan Jones soha nem volt szégyenlős a véleményével, és most kritikájának célpontja: Lando Norris. Az…

4 óra ago

Zak Brown nyitva hagyja az ajtót Verstappen előtt

Egy esetleges jövőbeli együttműködés előtt Max Verstappennel, Zak Brown nyitva hagyja az ajtót. A McLaren…

5 óra ago

Meditált és teljesen megújulva várja a folytatást Hamilton

Az év eddigi része messze elmarad a várttól Lewis Hamilton számára. A Ferrari britje ugyanis…

6 óra ago

Megváltozik a McLaren neve jövőre

Erősebbre fűzi az egyik szponzori kapcsolatát a McLaren, így jövőre a támogatójuk neve is helyet…

7 óra ago