Fotó: Vámosi Péter
A legendás Niki Lauda talán már véget vetett volna a Mercedes hároméves teljesítmény hanyatlásának.
Ez a véleménye a Mercedes korábbi társtulajdonosának és nem ügyvezető elnökének a fiának, Mathias Laudának, miközben az egykor domináns csapat továbbra is szenved a jelenlegi talajhatás szabályozta versenyautók korszakában. A 43 éves Lauda szerint a probléma egyértelműen a karosszériával van, árulta el az Österreichnek:
„A Forma-1-ben jelenleg a legfontosabb elem a z aerodinamika. Minél több leszorítóerő, annál jobb. A McLarennek jobb a csomagja – pedig a motor mindkettőben ugyanaz. A Mercedes egyszerűen nem tud kimászni a gödörből.”
A nagyszerű Niki Lauda 2019 közepén, 70 éves korában halt meg, amikor a Mercedes és Lewis Hamilton még a 2021-ben véget érő előző szabályrendszert uralta. Bár nem vezetői szerepkörrel, de Lauda az utolsó években leginkább a csapatfőnök és honfitársa Toto Wolff közeli tanácsadójaként és bizalmasaként volt ismert. Mathias Lauda szerint, Wolffnak most nagyon hiányzik ez a közreműködés:
„Addig noszogatta volna az embereit, amíg ki nem derül, miért nem működik az autó. Egyszerűen nem hagyta volna abba, és minden apró részletbe beleásta volna magát.”
A Mercedes korábbi ügyvezető igazgatója, Paddy Lowe ugyanakkor elárulta az Auto Bildnek, mekkora a csapat jelenlegi mélypontja.
„A ma Forma-1-e elsősorban a részletek optimalizálásáról szól. Általában nehéz komolyabb változtatásokat végrehajtani. Igen nehéz felzárkózni. Amennyiben valamilyen okból kifolyólag három, négy vagy hat hónapot veszítesz, akkor hosszabb távon lemaradsz, még akkor is, ha valójában jobban teljesítesz. A Mercedes most ebben a helyzetben van. És hogy a kapcsolat egyáltalán helyreállítható-e, az kétséges. Sőt, még akár rosszabb is lehet.”
Lauda halálának ötödik évfordulója ma van, ezért így zárt Matthias:
„Ő mindig velünk van. Amikor egy olyan dalt hallok, ami rá emlékeztet, vagy akár amikor arra gondolok, hogyan közelítette meg az életét. Én is öregszem, és sok tulajdonsága belőlem is előjön.”
Günther Steiner valóban tárgyal a MotoGP-ben való szerepvállalásról, de még nincs semmilyen megegyezés a Tech3…
Négykerék után kétkerékre vált Brad Pitt és csapata. Nem pihen Brad Pitt, mert hamarosan megjelenik…
Kelly Piquet, Max Verstappen kedvese első alkalommal szólalt meg a nyilvánosság előtt, mióta megszületett második…
Igazán nagy izgalmakat nem hozott az Aragón Nagydíj MotoGP-futama. Marc Márquez nagyon sima győzelmet aratott,…
Hétfőn tesztet rendez az Aprilia, ahol egy újoncnak adnak bizalmat a Trackhouse motorján. Az Aprilia…
Max Verstappen szimulátoros csapatát, a Team Redline-t néhány óra után kizárták, miközben részt vettek a…