Fotó: Photo Florent Gooden / DPPI / Scuderia Ferrari Press Office
A jövő év végén lejár a Forma-1 életét szabályozó Concorde Egyezmény. Emiatt már zajlanak az egyeztetések az új megállapodásról, amelyről most több érdekes részlet is kiderült.
A 2021 óta érvényben lévő jelen megállapodás szerint a csapatok a sorozat teljes bevételének 50%-án osztozhatnak majd. Ez az arány a következő időszakban 45%-ra csökkenhet, ha a bevételek elérik a hárommilliárd dollárt.
Ám nem ez okozza a legnagyobb felbolydulást, hanem a Ferrari és az ők kivételes helyzete. Az olaszok ugyanis további öt százalékot kapnak a bevételekből, történelmi bónusz címén. Ezt akkor kapták meg, mikor közel álltak ahhoz, hogy kiszálljanak a Forma-1-ből, ami a sorozatnak nagy érvágás lett volna. Ráadásul a megállapodás tartalmaz egy további növekedést, ugyanis a részesedésük akár 10%-ra is ugorhat bizonyos összbevétel elérése esetén.
Ez viszont egyre nagyobb ellenvetést vált ki a többi csapat jóvoltéból, szerintük eljött az ideje, hogy a számukra igazságtalan bónuszt megszüntessék.
Sajtóhírek szerint azonban hiába a tiltakozás, a Ferrari történelmi bónusza megmaradhat, ám annyi változással, hogy a bevételek összegétől függően maximum 5% lehet a plusz részesedésük, tehát összességében csökkenne a bónusz mértéke.
A Williams Racing pilótái, Carlos Sainz és Alexander Albon egy interaktív kérdezz-felelekben vettek részt a…
Max Verstappen bravúros monzai sikere után némileg jobb légkör veszi körül a Red Bullt, ám…
Miguel Oliveira Barcelonában érte el eddigi legjobb eredményét Yamaha-pilótaként, miközben a jövője a MotoGP-ben továbbra…
Max Verstappen bevallotta, hogy ha Oscar Piastri helyében lett volna az Olasz Nagydíjon, nem egyezett…
Oliver Bearman veszélyesen közel került ahhoz, hogy eltiltást kapjon, miután Carlos Sainz-cal ütközött az Olasz…
Lance Stroll nem az a beszédes ember, ez közismert. Ugyanakkor vasárnap este, az F1 Olasz…