Fotó: Florent Gooden / DPPI / Scuderia Ferrari
A Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur azt állította, hogy Max Verstappen most több hibát követ el, mint az elmúlt három szezonban összesen. De legalábbis most szembeötlőbb.
A tavalyi szezont végigdominálta a Red Bull. 22-ből 21 versenyt nyert a csapat, ebből 19-et Verstappen. Idén már biztosan nem lesz ilyen makulátlan a statisztikájuk, mivel az eddigi 8 versenyből már 3-at nem Verstappen és nem a Red Bull nyert. A holland versenyzőnek a Monacói Nagydíjon az utóbbi időszak számára leggyengébb eredményével kellett beérnie, csak a 6. lett. Miközben a Ferrari kettős dobogós helyezést ünnepelhetett.
A Red Bull és Verstappen továbbra is vezetik a pontversenyeket, de már közeledik rájuk a Ferrari.
A Red Bull gondjai Monacóban a rázókövek agresszív támadásával kapcsolatos küzdelmekből eredtek. Verstappen el is árulta, hogy ez egy visszatérő probléma a Red Bullnál, csak intenzív dominanciája esetén jól leplezhető.
Arra a kérdésre, hogy megdöbbentette-e, hogy a Red Bull gyengének mutatkozott, Vasseur azt mondta: „Egyszerűen nem vettük észre ezt (a Red Bull rázóköves gondját), ez azért vált nyilvánvalóvá, mert nem kényszerültek arra, hogy a határon autózzanak.”
„Azt hiszem, tavaly nagyon tisztességes előnyük volt, bár néha képesek voltunk velük harcolni a kvalifikáción. De a versenyeken ez négy-öt tized volt.”
„Ez azt jelenti, hogy amikor négy vagy öt tized a különbség, akkor nem igazán vagy veszélyben” – tette hozzá Vasseur.
„Azt hiszem, ez volt Dzsiddában is, ahol Max tavaly a 9. helyről indult, és három kör után már vezetett. Megvolt ez a kényelem, de minden megtörténhet.”
„Még a stratégián is sok múlik. Az, hogy Max Ausztriában az utolsó körben még bement a boxba, hogy a leggyorsabb kört megfuthassa, ez azt jelenti, hogy egy boxkiállásnyi előnyük volt.”
„És ilyen körülmények között, még ha hibázol is, az nem feltűnő. Ebben a szezonban ez már nem így van.”
„Nálunk nem ez a helyzet, de a Red Bull és a McLaren között sem, mert a McLaren közelebb van, és ebből a harcból nekünk kell kihozni a legjobbat.”
„Most nem kell levonnunk semmilyen következtetést, szerintem visszatérnek, hamarosan visszatérnek, és erősek lesznek” – mondta.
„Egyáltalán nem gondolom, hogy minden könnyű lesz a végéig. Kanadában valószínűleg majdnem az ellenkezője lesz, mint Monacóban a sebesség és az erőviszonyok tekintetében, de ott van a rázókövek jellegzetessége is, sok alacsony sebességű kanyarral, sikánnal és így tovább, néhány kanyar pedig hasonló Monacóhoz.”
„A végéig szoros lesz. Azt hiszem, biztosan néhány autó jobban fog igazodni bizonyos pályákhoz.”
A tavalyi év elején még masszív Red Bull dominancia uralkodott a Forma-1-ben, majd fordult a…
Péntek reggeltől hétfő hajnalig nyolcféle autó-motorsport sorozat 47 eseményét közvetíti élőben a Network4 Media Group -…
Mohammed Ben Sulayem, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke ismét kritikák kereszttüzébe kerülhet, miután csütörtökön…
A McLaren bejelentette, hogy 2027-től beszáll a Hiperautó osztályba a hosszútávú-világbajnokságon. Zak Brown, a McLaren…
Az egyik legrégebbi tervem, ami visszavitt Bolognába, az volt, hogy meglátogassam az imolai pályát. Még…
Jövőre az új szabályváltozások évében a Honda már nem a Red Bull, hanem az Aston…