Categories: F1

Jobb autófestéseket vár el 2025-re a Forma-1

Az F1 irányító testülete beavatkozni készül annak érdekében, hogy 2025-től javuljon a csapatok autófestésének a minősége.

Ahogy az elmúlt években az autók mérete és súlya megnőtt az egyre drágább hibrid technológiák miatt, az istállók fokozatosan elkezdték eltávolítani a festéket – ami autónként akár több kilogrammot is jelenthet. A 2024-es autók közül egyre több már csupasz, fekete szénszálas alapú, és csak kevés színt és szponzori feliratot kapnak. A Diario Sport spanyol lap szerint ez az FIA szemszögéből problémássá vált – és ezt az álláspontot állítólag a Liberty Media tulajdonában lévő Formula One Management is támogatja. Nikolas Tombazis, az FIA együléses bizottságának a főnöke így nyilatkozott:

„Az egyik probléma az, hogy az autókon túl sok a nyers karbon, a festék súlya miatt, így az autókon túl sok a fekete. Rengeteg munkát eszközölt az összes csapat, hogy megváltoztassák a festék típusát. Valójában ma már nagyon sok a rendkívül vékony film, hogy a súlyt a lehető legalacsonyabb szinten tarthassák. Az eredmény az, hogy egyes alakulatok látszólag hasonló színösszeállításokat használnak, így a végén olyan autókkal rendelkeznek, amelyek nagyon hasonlítanak egymásra. Még mindig tárgyalunk az istállókkal, és a következő F1 Bizottsági ülésen is szóra kerül ez majd.”

Hozzátette, hogy egyszerűbb megoldás lenne, ha a csapatok egyszerűen informálisan egyeztetnének, és azt mondanák, hogy nos, ha itt a te autód kék, akkor ott az enyém nem lesz kék, ezért így folytatta:

„Nem akarunk szabályokat hozni a festésekről, de azt akarjuk, hogy az autók megkülönböztethetőek legyenek. A problémát a versenyzők is súlyosbították. Régebben a pilótáknak felismerhetőbb sisakjuk volt, mert egyszerűbb minták voltak. Most pedig a szabályváltozással, amely lehetővé teszi a sisakok dizájnjának megváltoztatását, mindannyiuknak ilyen vicces festéseik vannak. Ráadásul a nézők úgysem látják a glória miatt. Ki kell találnunk valamilyen módot arra, hogy az emberek meg tudják állapítani, hogy George Russell vagy Lewis Hamilton-e az, akit épp látnak.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Újabb hondás sérült meg, ki is hagyja a következő két fordulót

Edzés közben sérült le az LCR Hondától Somkiat Chantra, akinek ki kell hagynia a soron…

2 óra ago

Mélyütés a KTM-nek: kulcsembert csábíthat el a Honda

A hírek szerint a Honda Racing Corporation fájó sebet ejthet a KTM-en. A német mérnököt,…

3 óra ago

Lando Norris zárta az élen a pénteket Silverstone-ban

Silverstone-ban a második szabadedzésen is hazai sikernek örülhetett a helyi közönség: Lando Norris volt a…

4 óra ago

Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy most már tényleg jöhet a Mint a villám folytatása Tom Cruise-zal

Az F1-film társproducere, Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy a NASCAR-alapú filmje, a Days of Thunder folytatása…

5 óra ago

Rossi legnagyobb kihívójaként tartották számon – 49 éves lenne Daijiro Kato

1996-ban Suzukában az egyik legemlékezetesebb pillanat volt, amikor a fiatal japán versenyző, Daijiro Kato, bemutatkozott…

6 óra ago

Hazai pályán Hamilton nyitott az élen pénteken

Lewis Hamilton és a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a silverstone-i első szabadedzésen. A Brit Nagydíj…

7 óra ago