Fotó: McLaren
Az F1 irányító testülete beavatkozni készül annak érdekében, hogy 2025-től javuljon a csapatok autófestésének a minősége.
Ahogy az elmúlt években az autók mérete és súlya megnőtt az egyre drágább hibrid technológiák miatt, az istállók fokozatosan elkezdték eltávolítani a festéket – ami autónként akár több kilogrammot is jelenthet. A 2024-es autók közül egyre több már csupasz, fekete szénszálas alapú, és csak kevés színt és szponzori feliratot kapnak. A Diario Sport spanyol lap szerint ez az FIA szemszögéből problémássá vált – és ezt az álláspontot állítólag a Liberty Media tulajdonában lévő Formula One Management is támogatja. Nikolas Tombazis, az FIA együléses bizottságának a főnöke így nyilatkozott:
„Az egyik probléma az, hogy az autókon túl sok a nyers karbon, a festék súlya miatt, így az autókon túl sok a fekete. Rengeteg munkát eszközölt az összes csapat, hogy megváltoztassák a festék típusát. Valójában ma már nagyon sok a rendkívül vékony film, hogy a súlyt a lehető legalacsonyabb szinten tarthassák. Az eredmény az, hogy egyes alakulatok látszólag hasonló színösszeállításokat használnak, így a végén olyan autókkal rendelkeznek, amelyek nagyon hasonlítanak egymásra. Még mindig tárgyalunk az istállókkal, és a következő F1 Bizottsági ülésen is szóra kerül ez majd.”
Hozzátette, hogy egyszerűbb megoldás lenne, ha a csapatok egyszerűen informálisan egyeztetnének, és azt mondanák, hogy nos, ha itt a te autód kék, akkor ott az enyém nem lesz kék, ezért így folytatta:
„Nem akarunk szabályokat hozni a festésekről, de azt akarjuk, hogy az autók megkülönböztethetőek legyenek. A problémát a versenyzők is súlyosbították. Régebben a pilótáknak felismerhetőbb sisakjuk volt, mert egyszerűbb minták voltak. Most pedig a szabályváltozással, amely lehetővé teszi a sisakok dizájnjának megváltoztatását, mindannyiuknak ilyen vicces festéseik vannak. Ráadásul a nézők úgysem látják a glória miatt. Ki kell találnunk valamilyen módot arra, hogy az emberek meg tudják állapítani, hogy George Russell vagy Lewis Hamilton-e az, akit épp látnak.”
Max Verstappen nemrég cáfolta azokat a pletykákat, miszerint a következő szezon előtt elhagyná a Red…
Oscar Piastriról nevezik el a tribünt az Ausztrál Nagydíjon jövő évtől, ami a McLaren pilóta…
A 2025-ös HunGarian Baja két napja rendkívüli izgalmakat hozott a Várpalota melletti katonai lőtéren kialakított…
Már korábban is sejteni lehetett, hogy Max Verstappen és Toto Wolff találkoztak az utóbbi luxushajóján…
Hiába ült a Red Bull Ring trónján Francesco Bagnaia az elmúlt években, idén Marc Márquez…
Helmut Marko kijelentette, hogy "nagyon sportszerű” a McLarentől, amiért nem alkalmaz csapatutasításokat, de egyben figyelmeztet…