Categories: F1

Jobb autófestéseket vár el 2025-re a Forma-1

Az F1 irányító testülete beavatkozni készül annak érdekében, hogy 2025-től javuljon a csapatok autófestésének a minősége.

Ahogy az elmúlt években az autók mérete és súlya megnőtt az egyre drágább hibrid technológiák miatt, az istállók fokozatosan elkezdték eltávolítani a festéket – ami autónként akár több kilogrammot is jelenthet. A 2024-es autók közül egyre több már csupasz, fekete szénszálas alapú, és csak kevés színt és szponzori feliratot kapnak. A Diario Sport spanyol lap szerint ez az FIA szemszögéből problémássá vált – és ezt az álláspontot állítólag a Liberty Media tulajdonában lévő Formula One Management is támogatja. Nikolas Tombazis, az FIA együléses bizottságának a főnöke így nyilatkozott:

„Az egyik probléma az, hogy az autókon túl sok a nyers karbon, a festék súlya miatt, így az autókon túl sok a fekete. Rengeteg munkát eszközölt az összes csapat, hogy megváltoztassák a festék típusát. Valójában ma már nagyon sok a rendkívül vékony film, hogy a súlyt a lehető legalacsonyabb szinten tarthassák. Az eredmény az, hogy egyes alakulatok látszólag hasonló színösszeállításokat használnak, így a végén olyan autókkal rendelkeznek, amelyek nagyon hasonlítanak egymásra. Még mindig tárgyalunk az istállókkal, és a következő F1 Bizottsági ülésen is szóra kerül ez majd.”

Hozzátette, hogy egyszerűbb megoldás lenne, ha a csapatok egyszerűen informálisan egyeztetnének, és azt mondanák, hogy nos, ha itt a te autód kék, akkor ott az enyém nem lesz kék, ezért így folytatta:

„Nem akarunk szabályokat hozni a festésekről, de azt akarjuk, hogy az autók megkülönböztethetőek legyenek. A problémát a versenyzők is súlyosbították. Régebben a pilótáknak felismerhetőbb sisakjuk volt, mert egyszerűbb minták voltak. Most pedig a szabályváltozással, amely lehetővé teszi a sisakok dizájnjának megváltoztatását, mindannyiuknak ilyen vicces festéseik vannak. Ráadásul a nézők úgysem látják a glória miatt. Ki kell találnunk valamilyen módot arra, hogy az emberek meg tudják állapítani, hogy George Russell vagy Lewis Hamilton-e az, akit épp látnak.”

Vámosi Péter

Recent Posts

F1-es Monacói Nagydíj: Fontos történelmi verseny, vagy idejétmúlt és felesleges?

Megosztó versenyhelyszín következik a Forma-1-es menetrendben: a Monacói Nagydíj.   A Monacói Nagydíj hosszú évtizedek óta…

54 perc ago

Kiss Norbert szombat után vasárnap is duplázott Misanóban

A szombatihoz hasonlóan a vasárnapi két futamot is megnyerte a címvédő és hatszoros Európa-bajnok Kiss…

2 óra ago

Itt az F1-es Monacói Nagydíj programja, egy kis F2-es és F3-as csavarral!

A Monacói Nagydíj következik a Forma-1 idei versenynaptárában, ahová a Formula 2-es és Formula 3-as…

3 óra ago

MotoGP-ből a világ tetejére: Karel Abraham megmászta a Mount Everestet

Karel Abraham, a korábbi MotoGP-pilóta, újabb határait feszegetve sikeresen feljutott a világ legmagasabb pontjára, a…

13 óra ago

F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

Az Emilia-Romagna Nagydíjon Max Verstappen diadalmaskodott. Mögötte Lando Norris és Oscar Piastri értek célba. Ezzel…

14 óra ago

F2: Szombaton az Aston Marin, vasárnap a McLaren ifjonca állt a dobogó csúcsára

  A Formula 2 imolai hétvégéjén Jak Crawford és Alexander Dunne diadalmaskodtak. Jak Crawford a…

15 óra ago