Categories: F1

A Hyundai egyre inkább jönne a Forma-1-be

A dél-koreai autóipari óriás, a Hyundai egyre nagyobb érdeklődést mutat egy Forma-1-es csapat felvásárlása iránt.

A márka jelenleg az FIA világbajnokság szintjén versenyez a raliversenyzésben, az i20N 2014-es debütálása óta jelen van a ott. A Hyundai, amelynek WRC-programját jelenleg az ex-Renault F1-es csapatfőnök, Cyril Abiteboul irányítja, 2019-ben és 2020-ban megnyerte a gyártók bajnokságát. Most Joe Saward F1-es újságíró szerint a Hyundai az F1-es sikereket célozza meg azzal, hogy bevásárolja magát a sportágba. A Hyundai pechjére jelenleg egyetlen F1-es csapat sem eladó, legalábbis nyilvánosan, így a közeljövőben a királykategóriába való belépés nehézkesnek bizonyulhat.

Azonban az F1-be való bekapcsolódási szándék jelzése a felvásárlással megkedvelteti a Hyundait a Formula One Management (FOM) szemében, mivel Andretti tervei, miszerint az alapoktól indítana csapatot, eddig nem igazán jöttek be. A másik lehetséges akadály, hogy a viszonylag azonnali belépés azt jelentené, hogy egy rivális gyártótól örökölne valami erőforrást.

Ennek ellenére az F1 megszokta a gyártói együttműködéseket, lásd Honda és Aston Martin, így a Hyundai nem kizárt, hogy partnerséget alakítana ki egy meglévő gyártóval ügyfélként. A FOM szemszögéből nézve egyértelmű, hogy a száguldó cirkuszba való beszállás iránti érdeklődését kifejező autógyártók előnyösebbek, mint az alternatíva, azaz Andretti. Andretti 2026-os F1-es pályázatát ugyan elutasították, de az amerikaiakat bátorították, hogy újra jelentkezzenek, amint a General Motors erőforrása készen állt.

Emellett a 2026-os motorszabályzatot, amely mélyebben merít a hibrid technológiából, kifejezetten az autógyártók bevonzására tervezték. Hozzájárult ahhoz, hogy a német márka több évtizedes tétovázása után az Audi is beszálljon az F1-be.

A 2026-os motorszabályok a Hondát is meggyőzték arról, hogy teljes erővel térjen vissza a királykategóriába. A Fordot pedig arról, hogy a Red Bull hajtásláncával társuljon.

Andretti ajánlatát is fontolgatták, de végül a FOM úgy vélte, hogy az F1 nagyobb értéket hozna Andrettinek, mint fordítva. Vajon ugyanez elmondható a Hyundai-ról is? Talán nem.

A Hyundai a világ negyedik legnagyobb autógyártójává nőtte ki magát, és dél-koreai bázisa miatt olyan régióban van, ahol az F1 is szívesen terjeszkedne.

A Forma-1 sikeresen terjeszkedett az Egyesült Államokban autógyártó segítsége nélkül. Mivel Dél-Korea kifejezte érdeklődését egy nagydíj megrendezése iránt Incheon városában, a Hyundai F1-es pályázata mégis időszerű lehet.

Ráadásul legutóbb, amikor Dél-Korea jelen volt a versenynaptárban, 2010 és 2013 között, a Hyundai valóban mérlegelte a benevezést, amíg egy vesztegetési ügy meg nem rázta őket. Ha Incheon Dél-koreai Nagydíj pályázata sikeres lesz, a akár egy újabb autóipari gyártóval bővülhet az F1-es mezőny.

Vámosi Péter

Recent Posts

A Red Bull visszaszerezné azt a versenyzőt, akit még Horner rúgott ki

Max Verstappen nemrég cáfolta azokat a pletykákat, miszerint a következő szezon előtt elhagyná a Red…

26 perc ago

Óriási megtiszteltetés érte a hazájában Piastrit

Oscar Piastriról nevezik el a tribünt az Ausztrál Nagydíjon jövő évtől, ami a McLaren pilóta…

2 óra ago

Hatalmas izgalmakat hozott a HunGarian Baja – Várpalotán és környékén

A 2025-ös HunGarian Baja két napja rendkívüli izgalmakat hozott a Várpalota melletti katonai lőtéren kialakított…

4 óra ago

Előkerült egy újabb fotó: Wolffék hajóján nem csak Verstappen volt ott!

Már korábban is sejteni lehetett, hogy Max Verstappen és Toto Wolff találkoztak az utóbbi luxushajóján…

6 óra ago

Felrobban a dühtől Bagnaia: Rászólt a Ducatira

Hiába ült a Red Bull Ring trónján Francesco Bagnaia az elmúlt években, idén Marc Márquez…

8 óra ago

Marko dicséri a McLaren pilótapárosát, de egyben figyelmezteti őket egy problémára is

Helmut Marko kijelentette, hogy "nagyon sportszerű” a McLarentől, amiért nem alkalmaz csapatutasításokat, de egyben figyelmeztet…

10 óra ago