Categories: F1

A Hyundai egyre inkább jönne a Forma-1-be

A dél-koreai autóipari óriás, a Hyundai egyre nagyobb érdeklődést mutat egy Forma-1-es csapat felvásárlása iránt.

A márka jelenleg az FIA világbajnokság szintjén versenyez a raliversenyzésben, az i20N 2014-es debütálása óta jelen van a ott. A Hyundai, amelynek WRC-programját jelenleg az ex-Renault F1-es csapatfőnök, Cyril Abiteboul irányítja, 2019-ben és 2020-ban megnyerte a gyártók bajnokságát. Most Joe Saward F1-es újságíró szerint a Hyundai az F1-es sikereket célozza meg azzal, hogy bevásárolja magát a sportágba. A Hyundai pechjére jelenleg egyetlen F1-es csapat sem eladó, legalábbis nyilvánosan, így a közeljövőben a királykategóriába való belépés nehézkesnek bizonyulhat.

Azonban az F1-be való bekapcsolódási szándék jelzése a felvásárlással megkedvelteti a Hyundait a Formula One Management (FOM) szemében, mivel Andretti tervei, miszerint az alapoktól indítana csapatot, eddig nem igazán jöttek be. A másik lehetséges akadály, hogy a viszonylag azonnali belépés azt jelentené, hogy egy rivális gyártótól örökölne valami erőforrást.

Ennek ellenére az F1 megszokta a gyártói együttműködéseket, lásd Honda és Aston Martin, így a Hyundai nem kizárt, hogy partnerséget alakítana ki egy meglévő gyártóval ügyfélként. A FOM szemszögéből nézve egyértelmű, hogy a száguldó cirkuszba való beszállás iránti érdeklődését kifejező autógyártók előnyösebbek, mint az alternatíva, azaz Andretti. Andretti 2026-os F1-es pályázatát ugyan elutasították, de az amerikaiakat bátorították, hogy újra jelentkezzenek, amint a General Motors erőforrása készen állt.

Emellett a 2026-os motorszabályzatot, amely mélyebben merít a hibrid technológiából, kifejezetten az autógyártók bevonzására tervezték. Hozzájárult ahhoz, hogy a német márka több évtizedes tétovázása után az Audi is beszálljon az F1-be.

A 2026-os motorszabályok a Hondát is meggyőzték arról, hogy teljes erővel térjen vissza a királykategóriába. A Fordot pedig arról, hogy a Red Bull hajtásláncával társuljon.

Andretti ajánlatát is fontolgatták, de végül a FOM úgy vélte, hogy az F1 nagyobb értéket hozna Andrettinek, mint fordítva. Vajon ugyanez elmondható a Hyundai-ról is? Talán nem.

A Hyundai a világ negyedik legnagyobb autógyártójává nőtte ki magát, és dél-koreai bázisa miatt olyan régióban van, ahol az F1 is szívesen terjeszkedne.

A Forma-1 sikeresen terjeszkedett az Egyesült Államokban autógyártó segítsége nélkül. Mivel Dél-Korea kifejezte érdeklődését egy nagydíj megrendezése iránt Incheon városában, a Hyundai F1-es pályázata mégis időszerű lehet.

Ráadásul legutóbb, amikor Dél-Korea jelen volt a versenynaptárban, 2010 és 2013 között, a Hyundai valóban mérlegelte a benevezést, amíg egy vesztegetési ügy meg nem rázta őket. Ha Incheon Dél-koreai Nagydíj pályázata sikeres lesz, a akár egy újabb autóipari gyártóval bővülhet az F1-es mezőny.

Vámosi Péter

Recent Posts

Itt az újabb lehetséges időpont Jorge Martín visszatérésére

Jorge Martín egyre közelebb kerül ahhoz, hogy visszatérjen az aktív versenyzéshez. Bár jelenleg még nincs…

25 perc ago

Nem Russell helyére, hanem mellé érkezhet Verstappen

Az elmúlt napok legfalkapottabb híre, hogy Max Verstappen jövőre a Mercedes csapatához igazolhat. Ez pedig…

1 óra ago

Megkereste az Aprilia a Ducatit megjárt pilótát, amennyiben Martín dobbantana

Az Aprilia tervezi a Jorge Martín nélküli jövőt. Továbbra sem tudni, hogy mi lesz a…

2 óra ago

Felajánlotta Alonso a segítségét Verstappennek, de egy kis csavarral

Nem volt éppen segítőkész Fernando Alonso Max Verstappen felé. Most a legtöbb dolog Max Verstappen…

3 óra ago

Eredetileg Brad Pitt és Tom Cruise volt a terv a „Ford v Ferrari” filmre, de mi ment félre?

Brad Pitt máris az "F1” folytatásán töri a fejét, mivel a Variety szerint az Apple…

4 óra ago

Újabb hondás sérült meg, ki is hagyja a következő két fordulót

Edzés közben sérült le az LCR Hondától Somkiat Chantra, akinek ki kell hagynia a soron…

14 óra ago