Fotó: Hyundai
A dél-koreai autóipari óriás, a Hyundai egyre nagyobb érdeklődést mutat egy Forma-1-es csapat felvásárlása iránt.
A márka jelenleg az FIA világbajnokság szintjén versenyez a raliversenyzésben, az i20N 2014-es debütálása óta jelen van a ott. A Hyundai, amelynek WRC-programját jelenleg az ex-Renault F1-es csapatfőnök, Cyril Abiteboul irányítja, 2019-ben és 2020-ban megnyerte a gyártók bajnokságát. Most Joe Saward F1-es újságíró szerint a Hyundai az F1-es sikereket célozza meg azzal, hogy bevásárolja magát a sportágba. A Hyundai pechjére jelenleg egyetlen F1-es csapat sem eladó, legalábbis nyilvánosan, így a közeljövőben a királykategóriába való belépés nehézkesnek bizonyulhat.
Azonban az F1-be való bekapcsolódási szándék jelzése a felvásárlással megkedvelteti a Hyundait a Formula One Management (FOM) szemében, mivel Andretti tervei, miszerint az alapoktól indítana csapatot, eddig nem igazán jöttek be. A másik lehetséges akadály, hogy a viszonylag azonnali belépés azt jelentené, hogy egy rivális gyártótól örökölne valami erőforrást.
Ennek ellenére az F1 megszokta a gyártói együttműködéseket, lásd Honda és Aston Martin, így a Hyundai nem kizárt, hogy partnerséget alakítana ki egy meglévő gyártóval ügyfélként. A FOM szemszögéből nézve egyértelmű, hogy a száguldó cirkuszba való beszállás iránti érdeklődését kifejező autógyártók előnyösebbek, mint az alternatíva, azaz Andretti. Andretti 2026-os F1-es pályázatát ugyan elutasították, de az amerikaiakat bátorították, hogy újra jelentkezzenek, amint a General Motors erőforrása készen állt.
Emellett a 2026-os motorszabályzatot, amely mélyebben merít a hibrid technológiából, kifejezetten az autógyártók bevonzására tervezték. Hozzájárult ahhoz, hogy a német márka több évtizedes tétovázása után az Audi is beszálljon az F1-be.
A 2026-os motorszabályok a Hondát is meggyőzték arról, hogy teljes erővel térjen vissza a királykategóriába. A Fordot pedig arról, hogy a Red Bull hajtásláncával társuljon.
Andretti ajánlatát is fontolgatták, de végül a FOM úgy vélte, hogy az F1 nagyobb értéket hozna Andrettinek, mint fordítva. Vajon ugyanez elmondható a Hyundai-ról is? Talán nem.
A Hyundai a világ negyedik legnagyobb autógyártójává nőtte ki magát, és dél-koreai bázisa miatt olyan régióban van, ahol az F1 is szívesen terjeszkedne.
A Forma-1 sikeresen terjeszkedett az Egyesült Államokban autógyártó segítsége nélkül. Mivel Dél-Korea kifejezte érdeklődését egy nagydíj megrendezése iránt Incheon városában, a Hyundai F1-es pályázata mégis időszerű lehet.
Ráadásul legutóbb, amikor Dél-Korea jelen volt a versenynaptárban, 2010 és 2013 között, a Hyundai valóban mérlegelte a benevezést, amíg egy vesztegetési ügy meg nem rázta őket. Ha Incheon Dél-koreai Nagydíj pályázata sikeres lesz, a akár egy újabb autóipari gyártóval bővülhet az F1-es mezőny.
A RacingNews365 információi szerint az FIA több technikai utasítást is kiadott az F1-es csapatoknak a…
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown korábban kinevette az Alpine csapatot, amiért azok a fejetlenség közepette…
Nem csak a Doohan-családot érte online zaklatás az elmúlt időszakban a Forma-1 berkein belül. Yuki…
Charles Leclerc hangot adott csalódottságának, és nem akarja elfogadni azt, ahol jelenleg tart a Ferrari.…
Jack Doohan ausztrál Forma-1-es versenyző a családját ért online bántalmazások beszüntetésére szólította fel a közönséget.…
Az idei év egyik kellemes színfoltja Oscar Piastri ellentmondás nem tűrő szereplése. A fiatal ausztrál…