Fernando Alonso szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy a Forma-1-es csapatok képesek lesznek-e 30 kilogrammal csökkenteni a minimális súlyt a 2026-os szezonra.
A csütörtökön nyilvánosságra hozott új technikai szabályzatból kiderült, hogy a betontorpedók minimális súlya két év múlva 768 kilogrammra csökken – a jelenlegi 798 kilogrammról. A csökkenésre a versenyzők panaszai közepette került sor, akik az elmúlt években előadták, hogy mennyire nehézzé váltak az autók. Azonban az autók elektromos teljesítményének növekedése miatt Alonso felvázolta, hogy az erőforrás egységek a szükséges akkumulátorok miatt sokkal nehezebbek lesznek a jelenlegi változatnál. A spanyol a médiának, többek között a RacingNews365-nek is ennyit mondott:
„Szerintem már most lehetetlen elérni a 30 kilogram csökkenést. A helyzet az, hogy ha a motor 50 százalékban elektromos teljesítményű lesz, akkor szükséged van akkumulátorokra, hogy ezt támogassák. A gumik szerintem szintén nehezebbek lesznek, és az autók 20-30 kilóval nehezebbek lesznek az erőforrás miatt.”
A Forma-1-es autók minimális súlya közel 200 kilogrammal nőtt azóta, hogy Alonso a 2001-es idényben debütált. Mivel az FIA felvázolta, hogy a jövőben „fürgébbé” akarja tenni az autókat, Alonso a mérnökök szakértelmében bízik a probléma megoldása érdekében:
„Ha 30 kg-ot akarsz csökkenteni az erőforrás súlyának növelése miatt, akkor 60 kilót kell lefaragni a jelenlegi autóból, ami jelenleg feltehetően a csapatok számára lehetetlen célnak tűnik. Két évük van arra, hogy elérjék ezt. Mint mindig az F1-ben, ami 2024-ben lehetetlen, az 2026-ban valósággá válik, mert nagyon okos emberek vannak az alakulatoknál. De szerintem minden másnak következménye lesz, ami az autóban van.”