Categories: F1

Alonso szerint a 2026-os autón lesz egy szinte megoldhatatlan probléma

Fernando Alonso szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy a Forma-1-es csapatok képesek lesznek-e 30 kilogrammal csökkenteni a minimális súlyt a 2026-os szezonra.

A csütörtökön nyilvánosságra hozott új technikai szabályzatból kiderült, hogy a betontorpedók minimális súlya két év múlva 768 kilogrammra csökken – a jelenlegi 798 kilogrammról. A csökkenésre a versenyzők panaszai közepette került sor, akik az elmúlt években előadták, hogy mennyire nehézzé váltak az autók. Azonban az autók elektromos teljesítményének növekedése miatt Alonso felvázolta, hogy az erőforrás egységek a szükséges akkumulátorok miatt sokkal nehezebbek lesznek a jelenlegi változatnál. A spanyol a médiának, többek között a RacingNews365-nek is ennyit mondott:

„Szerintem már most lehetetlen elérni a 30 kilogram csökkenést. A helyzet az, hogy ha a motor 50 százalékban elektromos teljesítményű lesz, akkor szükséged van akkumulátorokra, hogy ezt támogassák. A gumik szerintem szintén nehezebbek lesznek, és az autók 20-30 kilóval nehezebbek lesznek az erőforrás miatt.”

A Forma-1-es autók minimális súlya közel 200 kilogrammal nőtt azóta, hogy Alonso a 2001-es idényben debütált. Mivel az FIA felvázolta, hogy a jövőben „fürgébbé” akarja tenni az autókat, Alonso a mérnökök szakértelmében bízik a probléma megoldása érdekében:

„Ha 30 kg-ot akarsz csökkenteni az erőforrás súlyának növelése miatt, akkor 60 kilót kell lefaragni a jelenlegi autóból, ami jelenleg feltehetően a csapatok számára lehetetlen célnak tűnik. Két évük van arra, hogy elérjék ezt. Mint mindig az F1-ben, ami 2024-ben lehetetlen, az 2026-ban valósággá válik, mert nagyon okos emberek vannak az alakulatoknál. De szerintem minden másnak következménye lesz, ami az autóban van.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Aggasztó információk érkeztek a Red Bull 2026-os autójáról

A Red Bull számára élet-halál kérdés, hogy folyamatosan versenyképes autót adjon Max Verstappen alá, hiszen…

10 perc ago

Hamilton szerint még most kell lépnie a Ferrarinak, ha meg akarják menteni a szezonjukat

Lewis Hamilton csütörtökön bevallotta, hogy az idő már nem a Ferrarinak dolgozik az idei szezonban,…

2 óra ago

Bagnaia kendőzetlen véleményt fogalmazott meg Martín szerződésbontásával kapcsolatban

A világbajnoki második helyezett Francesco Bagnaia a franciaországi súlyos vereség után érkezett a brit szigetekre.…

4 óra ago

Ocon és barátnője, ellopták a show-t a cannes-i filmfesztiválon

A Haas francia versenyzője, Esteban Ocon stílusosan jelent meg a cannes-i filmfesztiválon barátnőjével, Flavy Barlával.…

13 óra ago

Quartararo ugyan elfogadta, de nem tartja fairnek a büntetést, amivel a brit hétvégét kezdte

Fabio Quartararót megbüntették a Francia Nagydíjon, mert nem tett eleget az utasításoknak a balesete után.…

14 óra ago

Monaco cocktail az F1-es Monacói Nagydíjra – felnőtteknek

Azért felnőtteknek, mert ez a "recept" alkoholos. Az recept szó pedig azért került idézőjelbe, mert…

15 óra ago