Fotó: Aston Martin F1 Team
Fernando Alonso szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy a Forma-1-es csapatok képesek lesznek-e 30 kilogrammal csökkenteni a minimális súlyt a 2026-os szezonra.
A csütörtökön nyilvánosságra hozott új technikai szabályzatból kiderült, hogy a betontorpedók minimális súlya két év múlva 768 kilogrammra csökken – a jelenlegi 798 kilogrammról. A csökkenésre a versenyzők panaszai közepette került sor, akik az elmúlt években előadták, hogy mennyire nehézzé váltak az autók. Azonban az autók elektromos teljesítményének növekedése miatt Alonso felvázolta, hogy az erőforrás egységek a szükséges akkumulátorok miatt sokkal nehezebbek lesznek a jelenlegi változatnál. A spanyol a médiának, többek között a RacingNews365-nek is ennyit mondott:
„Szerintem már most lehetetlen elérni a 30 kilogram csökkenést. A helyzet az, hogy ha a motor 50 százalékban elektromos teljesítményű lesz, akkor szükséged van akkumulátorokra, hogy ezt támogassák. A gumik szerintem szintén nehezebbek lesznek, és az autók 20-30 kilóval nehezebbek lesznek az erőforrás miatt.”
A Forma-1-es autók minimális súlya közel 200 kilogrammal nőtt azóta, hogy Alonso a 2001-es idényben debütált. Mivel az FIA felvázolta, hogy a jövőben „fürgébbé” akarja tenni az autókat, Alonso a mérnökök szakértelmében bízik a probléma megoldása érdekében:
„Ha 30 kg-ot akarsz csökkenteni az erőforrás súlyának növelése miatt, akkor 60 kilót kell lefaragni a jelenlegi autóból, ami jelenleg feltehetően a csapatok számára lehetetlen célnak tűnik. Két évük van arra, hogy elérjék ezt. Mint mindig az F1-ben, ami 2024-ben lehetetlen, az 2026-ban valósággá válik, mert nagyon okos emberek vannak az alakulatoknál. De szerintem minden másnak következménye lesz, ami az autóban van.”
Egy esetleges jövőbeli együttműködés előtt Max Verstappennel, Zak Brown nyitva hagyja az ajtót. A McLaren…
Az év eddigi része messze elmarad a várttól Lewis Hamilton számára. A Ferrari britje ugyanis…
Erősebbre fűzi az egyik szponzori kapcsolatát a McLaren, így jövőre a támogatójuk neve is helyet…
Valtteri Bottas a 2026-os idényre Sergio Perez mellé igazol a Cadillac csapatához, így visszatérve a…
Oscar Piastrit egyre többen hasonlítják a négyszeres világbajnok Alain Prost-hoz. Ráadásul Prost is dicséri. Ő…
Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…