Categories: F1

Hamilton nincs elragadtatva a 2026-os autóktól és szabályoktól

Lewis Hamilton aggódik, hogy a Forma-1-es autók túl lassúk lesznek, amikor az új technikai szabályok életbe lépnek.

A 2026-ban életbe lépő szabályok megváltoztatják az autók kinézetét és működését is.

Lényeges, hogy a jelenlegi légellenállás-csökkentő rendszert (DRS) felváltja a versenyzők számára egy teljesítménynövelő opció, amely lényegében egyfajta „push to pass” rendszerként működik majd. A rendszer használata extra sebességet ad nekik, és az FIA reményei szerint több előzést tesz majd lehetővé.

Az autók emellett könnyebbek, keskenyebbek és rövidebbek lesznek.

Az új koncepció azonban nem váltott ki elégedett reakciót Hamiltonból.

„Csak 30 kg-mal [lesznek könnyebbek], szóval jó irányba haladnak, de még mindig nehezek. Beszéltem néhány versenyzővel, akik vezették a szimulátoron – én nem -, és azt mondták, hogy elég lassú, szóval majd meglátjuk, hogy ez a jó irány-e vagy sem”- mondta a hétszeres világbajnok.

„De a fenntarthatóság szempontjából, különösen az erőforrás oldaláról, ez egy igazán merész lépés, és jó irányba halad. Már csak azt kell elérnünk, hogy az autók hatékonyak, gyorsak legyenek, és ténylegesen javuljon a versenyzés.”

Hamilton korábbi csapattársa, Valtteri Bottas többnyire pozitívan értékelte az új szabályokat. De ő is aggódik az autók teljesítménye miatt.

„A szabályok új korszaka mindig izgalmas lehetőségeket kínál a különböző csapatok számára” – mondta a finn. „Jó látni a változást. Tetszik, hogy az autók valamivel kisebbek. Nyilvánvalóan ez egy kis lépés. De szerintem jó irányba halad. Ugyanez a helyzet a tömeggel. Ez egy jó dolog.”

„Még mindig nem próbáltam, mondjuk a szimulátorban, az új erőforrás beállításokat, úgyhogy erről nem tudok sokat mondani. De ha ez több összteljesítményt és egy kicsit nagyobb szabadságot jelent az energiafelhasználás terén a versenytaktika szempontjából, akkor szerintem ez pozitív. Szóval egyelőre nem látok semmi kivetnivalót.”

„Azt mondanám, hogy az egyetlen aggodalmam az összteljesítmény és a leszorítóerő szintje miatt van. Hallottam olyan pletykákat, hogy összességében eléggé kevés lesz a tapadás, amiről nem tudom, hogy mennyire lesz úgy, és azt hiszem, ez ki fog derülni.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Ocon és barátnője, ellopták a show-t a cannes-i filmfesztiválon

A Haas francia versenyzője, Esteban Ocon stílusosan jelent meg a cannes-i filmfesztiválon barátnőjével, Flavy Barlával.…

8 óra ago

Quartararo ugyan elfogadta, de nem tartja fairnek a büntetést, amivel a brit hétvégét kezdte

Fabio Quartararót megbüntették a Francia Nagydíjon, mert nem tett eleget az utasításoknak a balesete után.…

9 óra ago

Monaco cocktail az F1-es Monacói Nagydíjra – felnőtteknek

Azért felnőtteknek, mert ez a "recept" alkoholos. Az recept szó pedig azért került idézőjelbe, mert…

10 óra ago

Ismét Leclerc az élen, miközben Hadjar és egy McLaren is falazott

A Monacói Nagydíj második szabadedzésén ismét Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak, hazai közönség előtt. Nem…

10 óra ago

Megbüntették Strollt az első szabadedzéses ámokfutásáért

Nem úszta meg a büntetést Lance Stroll, aki Charles Leclerc-rel ütközött az első szabadedzésen. A…

12 óra ago

Túl hollywoodi, vagy pont jó az arány? Ez az F1-es pilóták reakciója az F1-filmre!

A Forma-1-es mezőny meghívást kapott az új F1-es film zártkörű vetítésére a Monacói Nagydíj előtt.…

13 óra ago