Categories: F1

Hamilton nincs elragadtatva a 2026-os autóktól és szabályoktól

Lewis Hamilton aggódik, hogy a Forma-1-es autók túl lassúk lesznek, amikor az új technikai szabályok életbe lépnek.

A 2026-ban életbe lépő szabályok megváltoztatják az autók kinézetét és működését is.

Lényeges, hogy a jelenlegi légellenállás-csökkentő rendszert (DRS) felváltja a versenyzők számára egy teljesítménynövelő opció, amely lényegében egyfajta „push to pass” rendszerként működik majd. A rendszer használata extra sebességet ad nekik, és az FIA reményei szerint több előzést tesz majd lehetővé.

Az autók emellett könnyebbek, keskenyebbek és rövidebbek lesznek.

Az új koncepció azonban nem váltott ki elégedett reakciót Hamiltonból.

„Csak 30 kg-mal [lesznek könnyebbek], szóval jó irányba haladnak, de még mindig nehezek. Beszéltem néhány versenyzővel, akik vezették a szimulátoron – én nem -, és azt mondták, hogy elég lassú, szóval majd meglátjuk, hogy ez a jó irány-e vagy sem”- mondta a hétszeres világbajnok.

„De a fenntarthatóság szempontjából, különösen az erőforrás oldaláról, ez egy igazán merész lépés, és jó irányba halad. Már csak azt kell elérnünk, hogy az autók hatékonyak, gyorsak legyenek, és ténylegesen javuljon a versenyzés.”

Hamilton korábbi csapattársa, Valtteri Bottas többnyire pozitívan értékelte az új szabályokat. De ő is aggódik az autók teljesítménye miatt.

„A szabályok új korszaka mindig izgalmas lehetőségeket kínál a különböző csapatok számára” – mondta a finn. „Jó látni a változást. Tetszik, hogy az autók valamivel kisebbek. Nyilvánvalóan ez egy kis lépés. De szerintem jó irányba halad. Ugyanez a helyzet a tömeggel. Ez egy jó dolog.”

„Még mindig nem próbáltam, mondjuk a szimulátorban, az új erőforrás beállításokat, úgyhogy erről nem tudok sokat mondani. De ha ez több összteljesítményt és egy kicsit nagyobb szabadságot jelent az energiafelhasználás terén a versenytaktika szempontjából, akkor szerintem ez pozitív. Szóval egyelőre nem látok semmi kivetnivalót.”

„Azt mondanám, hogy az egyetlen aggodalmam az összteljesítmény és a leszorítóerő szintje miatt van. Hallottam olyan pletykákat, hogy összességében eléggé kevés lesz a tapadás, amiről nem tudom, hogy mennyire lesz úgy, és azt hiszem, ez ki fog derülni.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

6 óra ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

7 óra ago

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

8 óra ago

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

9 óra ago

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

10 óra ago

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…

11 óra ago