Categories: F1

Hamilton nincs elragadtatva a 2026-os autóktól és szabályoktól

Lewis Hamilton aggódik, hogy a Forma-1-es autók túl lassúk lesznek, amikor az új technikai szabályok életbe lépnek.

A 2026-ban életbe lépő szabályok megváltoztatják az autók kinézetét és működését is.

Lényeges, hogy a jelenlegi légellenállás-csökkentő rendszert (DRS) felváltja a versenyzők számára egy teljesítménynövelő opció, amely lényegében egyfajta „push to pass” rendszerként működik majd. A rendszer használata extra sebességet ad nekik, és az FIA reményei szerint több előzést tesz majd lehetővé.

Az autók emellett könnyebbek, keskenyebbek és rövidebbek lesznek.

Az új koncepció azonban nem váltott ki elégedett reakciót Hamiltonból.

„Csak 30 kg-mal [lesznek könnyebbek], szóval jó irányba haladnak, de még mindig nehezek. Beszéltem néhány versenyzővel, akik vezették a szimulátoron – én nem -, és azt mondták, hogy elég lassú, szóval majd meglátjuk, hogy ez a jó irány-e vagy sem”- mondta a hétszeres világbajnok.

„De a fenntarthatóság szempontjából, különösen az erőforrás oldaláról, ez egy igazán merész lépés, és jó irányba halad. Már csak azt kell elérnünk, hogy az autók hatékonyak, gyorsak legyenek, és ténylegesen javuljon a versenyzés.”

Hamilton korábbi csapattársa, Valtteri Bottas többnyire pozitívan értékelte az új szabályokat. De ő is aggódik az autók teljesítménye miatt.

„A szabályok új korszaka mindig izgalmas lehetőségeket kínál a különböző csapatok számára” – mondta a finn. „Jó látni a változást. Tetszik, hogy az autók valamivel kisebbek. Nyilvánvalóan ez egy kis lépés. De szerintem jó irányba halad. Ugyanez a helyzet a tömeggel. Ez egy jó dolog.”

„Még mindig nem próbáltam, mondjuk a szimulátorban, az új erőforrás beállításokat, úgyhogy erről nem tudok sokat mondani. De ha ez több összteljesítményt és egy kicsit nagyobb szabadságot jelent az energiafelhasználás terén a versenytaktika szempontjából, akkor szerintem ez pozitív. Szóval egyelőre nem látok semmi kivetnivalót.”

„Azt mondanám, hogy az egyetlen aggodalmam az összteljesítmény és a leszorítóerő szintje miatt van. Hallottam olyan pletykákat, hogy összességében eléggé kevés lesz a tapadás, amiről nem tudom, hogy mennyire lesz úgy, és azt hiszem, ez ki fog derülni.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Öröm Zandvoortban: az FIA meglepő intézkedése a futam élénkítése érdekében

Zandvoortban az FIA 60-ról 80 km/órára emeli a boxutca sebességkorlátozását, így pár másodperccel csökken a…

54 perc ago

De te meghaltál! – mondta Häkkinennek egy másik világbajnok

A Forma-1 YouTube-csatornáján közzétett kerekasztal beszélgetésből tett közzé egy részletet Instagramon, melyen legendás világbajnokok, Sir…

3 óra ago

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

13 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

14 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

15 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

16 óra ago