Categories: F1

Hamilton nincs elragadtatva a 2026-os autóktól és szabályoktól

Lewis Hamilton aggódik, hogy a Forma-1-es autók túl lassúk lesznek, amikor az új technikai szabályok életbe lépnek.

A 2026-ban életbe lépő szabályok megváltoztatják az autók kinézetét és működését is.

Lényeges, hogy a jelenlegi légellenállás-csökkentő rendszert (DRS) felváltja a versenyzők számára egy teljesítménynövelő opció, amely lényegében egyfajta „push to pass” rendszerként működik majd. A rendszer használata extra sebességet ad nekik, és az FIA reményei szerint több előzést tesz majd lehetővé.

Az autók emellett könnyebbek, keskenyebbek és rövidebbek lesznek.

Az új koncepció azonban nem váltott ki elégedett reakciót Hamiltonból.

„Csak 30 kg-mal [lesznek könnyebbek], szóval jó irányba haladnak, de még mindig nehezek. Beszéltem néhány versenyzővel, akik vezették a szimulátoron – én nem -, és azt mondták, hogy elég lassú, szóval majd meglátjuk, hogy ez a jó irány-e vagy sem”- mondta a hétszeres világbajnok.

„De a fenntarthatóság szempontjából, különösen az erőforrás oldaláról, ez egy igazán merész lépés, és jó irányba halad. Már csak azt kell elérnünk, hogy az autók hatékonyak, gyorsak legyenek, és ténylegesen javuljon a versenyzés.”

Hamilton korábbi csapattársa, Valtteri Bottas többnyire pozitívan értékelte az új szabályokat. De ő is aggódik az autók teljesítménye miatt.

„A szabályok új korszaka mindig izgalmas lehetőségeket kínál a különböző csapatok számára” – mondta a finn. „Jó látni a változást. Tetszik, hogy az autók valamivel kisebbek. Nyilvánvalóan ez egy kis lépés. De szerintem jó irányba halad. Ugyanez a helyzet a tömeggel. Ez egy jó dolog.”

„Még mindig nem próbáltam, mondjuk a szimulátorban, az új erőforrás beállításokat, úgyhogy erről nem tudok sokat mondani. De ha ez több összteljesítményt és egy kicsit nagyobb szabadságot jelent az energiafelhasználás terén a versenytaktika szempontjából, akkor szerintem ez pozitív. Szóval egyelőre nem látok semmi kivetnivalót.”

„Azt mondanám, hogy az egyetlen aggodalmam az összteljesítmény és a leszorítóerő szintje miatt van. Hallottam olyan pletykákat, hogy összességében eléggé kevés lesz a tapadás, amiről nem tudom, hogy mennyire lesz úgy, és azt hiszem, ez ki fog derülni.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Megérkezett 2025-ös F1-es kvízsorozatunk 4. fordulója!

A Forma-1-es Bahreini Nagydíj előtt ismét meghoztuk a már szokásos "nagydíjas" kvízünket! Teszteld a tudásod…

2 óra ago

Horner szerint a két erős versenyző miatt bukhatja a bajnokságot a McLaren

A hétvégéi japán futamon Max Verstappen letudta győzni az addig százszázalékos McLarent. A britek két…

4 óra ago

Tsunoda nem pont azt hozta, amit ti vártatok

A 2025-ös Japán Nagydíj előtt az egyik legjelentősebb hír az volt, Liam Lawson és Yuki…

6 óra ago

A McLarenen gúnyolódott Verstappen győzelme után Marko

Váratlan győzelmet aratott a Red Bull és Max Verstappen Japánban. A címvédő mind az időmérőn,…

8 óra ago

Új versenykamionnal vág neki a szezonnak a Révész Racing, és új csapattárs is lesz!

Folyamatosan dolgoztak az elmúlt hónapokban a Révész Racing szerelői, és elkészült az a versenygép, mellyel…

18 óra ago

Sérülten vezethetett a futamon a súlyos balesetet szenvedett Doohan

Ha magáról a versenyről nem is, de Jack Doohan szabadedzésen elszenvedett hatalmas balesete miatt emlékezetes…

19 óra ago