Fotó: Clive Rose/Getty Images / Red Bull Content Pool
A Kanadai Nagydíjon George Russellé volt az első rajthely, míg mellőle Max Verstappen várta a rajtot. Mögöttük Lando Norris és Oscar Piastri következett.
A két Sauber, Bottas és Zhou a boxutcából vágtak neki a versenynek.
A esős idő következtében a mezőny nagy része intermediate gumikon várta a rajtolt, míg a két Haas esőgumit választott
A rajt után Russell megtartotta a vezetést, az élmenők közt nem történt pozíció csere. Baleset nélkül elrajtolt a mezőny, ám sokan csúszkáltak a pályán. Kivéve a Haasok, akik jól választottak az esőgumikkal, sorra előzték a többieket. Magnussen a harmadik körben már az 5. volt, majd előzte Piastrit is a 4. helyért.
Pérez pár kör múlva megforgatta Gaslyt, de mindketten folytatni tudták a versenyt a 16. és 17. helyen.
Időközben Magnussen a boxban járt, ő is intermediate gumikra valtott és a 14. helyen folytatta a versenyt.
Leclerc motorproblémát jelentett a 9. helyen, miközben.
A pálya folyamatosan száradt, ám hamarosan újabb esőt vártak a csapatok.
Mindeközben a 15. körben Verstappen már hat tizedre megközelítette Russellt. Utána azonban hibázott a holland, így ismét messzebb került a brittől.
A 19. körre már száradt annyit a pálya, hogy a versenybíróság engedélyezte a DRS használatát.
Norris hamarosan Verstappen nyakába érkezett és a 20. körben át is vette tőle a második helyet. A 21. körben aztán Norris Russellt is megelőzte, így átvette a vezetést. Előbbi pedig ritmust vesztett annyira, hogy Verstappen is megelőzte, így a Mercedes versenyzője hirtelen a harmadik helyre esett vissza.
A 25. körben Sargeant összetörte a Williamset és a forgalommal szemben állt meg, így biztonsági autós fázis következett. Ezt többen kihasználták kerékcserére, Norris azonban csak egy körrel később. Ezzel Verstappen átvette a vezetést, őt Russell, Norris és Piastri követte.
Időközben Ricciardo letöltött egy 5 másodperces büntetést is, amit hibás rajt miatt kapott.
A 30. körben folytatódott az éles verseny, mikorra Leclerc – egyedüliként – kemény keverékű slick gumikra váltott, ám az utolsó helyre esett vissza.
Albon Ricciardo előzésekor került veszélyes szendvicsbe az ausztrál és Esteban Ocon között, ám Albon kiváló reakcióval kerülte el a balesetet. A 9. helyen folytatta a versenyt.
Miután kisütött a nap, a 45. kör környékén már mindenki slick gumikra váltott, Norris az élre került, ám ő még mindig intermediate gumikon haladt.
Időközben Leclerc ki is állt a versenyből.
Norris csak a 47. kör végén érkezett kerékcsere. A pálya jelentős része száraz volt, azonban ha valaki hibázik, könnyen csúsztatott vizes felületre. Emiatt kellett Norrisnak slicken nagyon óvatosnak lennie, meg is csúszott a pályára való visszatéréskor, Verstappen azonban így elé tudott kerülni. Norrisnak hátrafelé is figyelnie kellett, mert a nyakában lihegett Russell. Hamarosan a DRS segítségével még is előzte Norrist, miután az egy kicsit hibázott.
Az 51. körben aztán Russell hibázott, Norris pedig visszaszerezte a második helyet. Totó Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szólt is Russellnek, hogy fókuszáljon
Pérez versenye korábban sem volt fényes, ám végül az autóját is összetörte. Megcsúszott, elindult az autó hátulja és a falba csúszott. Az autó hátulja sérült és bár vissza tudott térni a boxba, ott feladni kényszerült a versenyt.
Majd Albon és Sainz is kiestek. A spanyol forgott meg és Albonnal csúszott, így ismét érkezett a safety car. Sainz még visszament a boxba, majd ott ért véget a versenye.
A 70 körös futam 59. körében kapcsolhattak ismét versenytempóra.
Russell igyekezett megelőzni Piastrit, ám balul sült el az előzési kísérlete, enyhén összeérzek, melynek következtében Russell nemhogy nem előzött, hanem őt előzte meg a csapattársa, Lewis Hamilton. Utóbbi ezt követően kivitelezte azt, ami Russellnek nem sikerült és átvette a harmadik helyet Piastritól. Később azonban Russell is megelőzte az ausztrált.
Közben Tsunoda koccolta a falat az RB-vel, sok törmeléket hagyva maga után.
A 68. körben Russell átvette harmadik helyet Hamiltontól.
A versenyt végül Max Verstappen nyerte meg, Lando Norris és George Russell előtt.
# | Versenyző | Csapat | Lemaradás |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING | |
2 | Lando Norris | MCLAREN | +3.879 |
3 | George Russell | MERCEDES | +4.317 |
4 | Lewis Hamilton | MERCEDES | +4.915 |
5 | Oscar Piastri | MCLAREN MERCEDES | +10.199 |
6 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN | +17.510 |
7 | Lance Stroll | ASTON MARTIN | +23.625 |
8 | Daniel Ricciardo | RB | +28.672 |
9 | Pierre Gasly | ALPINE | +30.021 |
10 | Esteban Ocon | ALPINE | +30.313 |
11 | Nico Hulkenberg | HAAS | +30.824 |
12 | Kevin Magnussen | HAAS | +31.253 |
13 | Valtteri Bottas | SAUBER | +40.487 |
14 | Yuki Tsunoda | RB | +52.694 |
15 | Zhou Guanyu | SAUBER | 1 kör |
– | Carlos Sainz | FERRARI | kiesett |
– | Alexander Albon | WILLIAMS | kiesett |
– | Sergio Perez | RED BULL RACING | kiesett |
– | Charles Leclerc | FERRARI | kiesett |
– | Logan Sargeant | WILLIAMS | kiesett |
A Honda a jövőben beleszólhat az Aston Martin pilótafelállásába, ugyanakkor Fernando Alonso és Lance Stroll…
A MotoGP regnáló bajnoka, Jorge Martín szerint Marc Márquez „szívből jövő” tanácsai a sérüléséből való…
A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a…
Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…
Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…
Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior…