Fotó: Alpine
Esteban Ocon kritizálta csapatát, az Alpine-t a csapatutasítás miatt, amely beárnyékolta a dupla pontszerzésüket a Kanadai Nagydíjon.
Ocon az utolsó körökben nem tudta megtartani a nyolcadik helyet Daniel Ricciardóval szemben, és az Alpine elrendelte, hogy engedje el csapattársát, Pierre Gasly-t, hogy ő megpróbálja utolérni az RB-t.
Bár Ocon először figyelmen kívül hagyta az utasítást, az utolsó előtti körben mégis elengedte csapattársát.
Gasly azonban két másodpercet esett vissza Ricciardóhoz képest, és túl nagy lett a hátránya ahhoz, hogy behozhassa az ausztrált.
Ocon úgy vélte, kiérdemelte, hogy Gasly visszaadja a helyét, miután egyértelművé vált, hogy Gasly nem tudja megelőzni Ricciardót.
„Örülök a csapatnak, hogy mindkét autóval pontot tudtunk szerezni, de a sorrendnek meg kellett volna fordulnia egy adott ponton” – véli Ocon.
„Megkaptam az utasítást, hogy engedjem el Pierre-t, hogy utolérje Danielt, aki két és fél másodperccel előttünk volt, és túl gyors volt hozzánk képest. Szóval a felszólítás felesleges volt.”
„De tudod, én elvégeztem a magam részét a munkából, ami, tudod, csapatjátékosként mindig tiszteletben tartottam az utasításokat, amiket kaptam.”
„Ez mindig így volt, és soha nem tettem semmi mást a karrierem során. De igen, a munkám részét elvégeztem, de a csapat ma nem. És ez nagyon szomorú.”
Arra a kérdésre, hogy történhettek-e így az események, mert már ismert, hogy neki a szezon végén el kell hagynia a csapatot, Ocon így válaszolt: „Hagyjuk meg a kétely lehetőségét.”
„A verseny vége felé Estebannak energiagazdálkodási problémája volt, ami befolyásolta a teljesítményét” – közölte az Alpine.
„Az ok az volt [Gasly előre engedésére], hogy Esteban a gyanítható erőforrás-probléma miatt veszített a teljesítményéből, a csapat pedig bízott abban, hogy Pierre a DRS segítségével támadhatja Ricciardót.”
„Esteban aztán a 69. kör felénél a 8-as kanyarban elengedte Pierre-t. Ekkor már túl késő volt, Ricciardo túlságosan messzire került előtte ahhoz, hogy Pierre nyomást gyakorolhasson rá, és mivel Hülkenberg fenyegetést jelentett mögötte, túl kockázatos lett volna hátrafelé pozíciót cserélni. A fontos az, hogy a csapatnak sikerült megszereznie a fontos kettős pontszerző helyet.”
„Nyilvánvalóan az utolsó helyről indultam” – mondta Ocon. „Minden egyes ponton a megfelelő döntéseket hoztuk meg.”
„És tudod, abban a pillanatban sok gyorsabb autóval is meg tudtam küzdeni.”
„És ez nyilván jó érzés volt, de egy kicsit keserű lett a vége.”
„Szóval, tudod, optimista vagyok az év hátralévő részét illetően, hogy a maximumot tudom kihozni ebből az autóból. De még sok a tennivaló, tudod, mindannyiunknak, együtt ezzel a csapattal.”
Folyamatosan dolgoztak az elmúlt hónapokban a Révész Racing szerelői, és elkészült az a versenygép, mellyel…
Ha magáról a versenyről nem is, de Jack Doohan szabadedzésen elszenvedett hatalmas balesete miatt emlékezetes…
Pepita, avagy "kockás zászlós" tortát sütni motorsport rajongóknak közel sem nehéz feladat! Elárulom, hogy csináld!…
A futam során egy meglepő dolog szemtanúi lehetett a Japán Nagydíj nezőközönsége. Alexander Albon magas…
A kétszeres MotoGP-világbajnok Pecco Bagnaia szerint évekig fog tartani, amíg megemészti, hogy elveszítette a 2024-es…
Nagy sikerek és nagy bukások történtek hétvégén a női versenyzők körében. Marta Garcia, az F1…