Fotó: Alpine
Esteban Ocon kritizálta csapatát, az Alpine-t a csapatutasítás miatt, amely beárnyékolta a dupla pontszerzésüket a Kanadai Nagydíjon.
Ocon az utolsó körökben nem tudta megtartani a nyolcadik helyet Daniel Ricciardóval szemben, és az Alpine elrendelte, hogy engedje el csapattársát, Pierre Gasly-t, hogy ő megpróbálja utolérni az RB-t.
Bár Ocon először figyelmen kívül hagyta az utasítást, az utolsó előtti körben mégis elengedte csapattársát.
Gasly azonban két másodpercet esett vissza Ricciardóhoz képest, és túl nagy lett a hátránya ahhoz, hogy behozhassa az ausztrált.
Ocon úgy vélte, kiérdemelte, hogy Gasly visszaadja a helyét, miután egyértelművé vált, hogy Gasly nem tudja megelőzni Ricciardót.
„Örülök a csapatnak, hogy mindkét autóval pontot tudtunk szerezni, de a sorrendnek meg kellett volna fordulnia egy adott ponton” – véli Ocon.
„Megkaptam az utasítást, hogy engedjem el Pierre-t, hogy utolérje Danielt, aki két és fél másodperccel előttünk volt, és túl gyors volt hozzánk képest. Szóval a felszólítás felesleges volt.”
„De tudod, én elvégeztem a magam részét a munkából, ami, tudod, csapatjátékosként mindig tiszteletben tartottam az utasításokat, amiket kaptam.”
„Ez mindig így volt, és soha nem tettem semmi mást a karrierem során. De igen, a munkám részét elvégeztem, de a csapat ma nem. És ez nagyon szomorú.”
Arra a kérdésre, hogy történhettek-e így az események, mert már ismert, hogy neki a szezon végén el kell hagynia a csapatot, Ocon így válaszolt: „Hagyjuk meg a kétely lehetőségét.”
„A verseny vége felé Estebannak energiagazdálkodási problémája volt, ami befolyásolta a teljesítményét” – közölte az Alpine.
„Az ok az volt [Gasly előre engedésére], hogy Esteban a gyanítható erőforrás-probléma miatt veszített a teljesítményéből, a csapat pedig bízott abban, hogy Pierre a DRS segítségével támadhatja Ricciardót.”
„Esteban aztán a 69. kör felénél a 8-as kanyarban elengedte Pierre-t. Ekkor már túl késő volt, Ricciardo túlságosan messzire került előtte ahhoz, hogy Pierre nyomást gyakorolhasson rá, és mivel Hülkenberg fenyegetést jelentett mögötte, túl kockázatos lett volna hátrafelé pozíciót cserélni. A fontos az, hogy a csapatnak sikerült megszereznie a fontos kettős pontszerző helyet.”
„Nyilvánvalóan az utolsó helyről indultam” – mondta Ocon. „Minden egyes ponton a megfelelő döntéseket hoztuk meg.”
„És tudod, abban a pillanatban sok gyorsabb autóval is meg tudtam küzdeni.”
„És ez nyilván jó érzés volt, de egy kicsit keserű lett a vége.”
„Szóval, tudod, optimista vagyok az év hátralévő részét illetően, hogy a maximumot tudom kihozni ebből az autóból. De még sok a tennivaló, tudod, mindannyiunknak, együtt ezzel a csapattal.”
Nem úszta meg a büntetést Lance Stroll, aki Charles Leclerc-rel ütközött az első szabadedzésen. A…
A Forma-1-es mezőny meghívást kapott az új F1-es film zártkörű vetítésére a Monacói Nagydíj előtt.…
Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak a Monacói Nagydíj első szabadedzésén. Alig, hogy megkezdődött a gyakorlás,…
Max Verstappen figyelmeztetett, hogy a vasárnapi Monacói Nagydíj "igazán őrült” versenyt eredményezhet, miután a csapatok…
Van-e csillogóbb versenyhétvége a Monacói Nagydíjnál? A pompázatos Monte-Carlo utcáin, a pálya a Port Hercules…
"Ryo 2025-ben is életben tartja a Haasdad [Haasapuka] örökséget" – írta a Haas F1-es csapat…