Valtteri Bottas szerint a Saubernek több és nagyobb fejlesztést kell bemutatnia a következő Forma-1-es futamokon.
A finn úgy tűnik, alapvetően elfogadta, hogy 2025-től nem szerepel a pilótafelállásukban, mivel Nico Hülkenberg már aláírt, és a csapat illetékesei keményen nyomulnak, hogy Carlos Sainz elfogadjon egy hosszútávú és jövedelmező ajánlatot.
Miközben már a svájci csapat az Audi gyári csapataként készül a jövőjére, a jelenlegi felállás szinte stagnálni és vergődni látszik – és jelenleg az egyetlen alakulat a 2024-es mezőnyben, amely még egyetlen pontot sem szerzett. Nem látszik javulás, véli Roger Benoit veterán F1-es újságíró is, aki a svájci Blicknek részletesen beszámol a Sauber (nem) fejlődéséről:
„A C44-es messze a leglassabb autó a száguldó cirkuszban. A sok fejlesztés sem igazán segít rajtuk – vagy a riválisok fejlesztései egyszerűen jobbak.”
A vasárnapi Kanadai Nagydíjon a köridejeik annyira lassúak voltak, hogy Bottas és Guanyu Zhou is a verseny közepén változtatott a hátsó szárny beállításán. A 24 éves Bottast a finn MTV idézte:
„Helyes volt, hogy kipróbáltunk valamit, így egy kicsit több tapadásunk lett. De az autónak több tempóra lenne szüksége. Frissítésekre van szükség. A csapatnak vannak tervei, de nagyobb frissítésekre van szükségünk, többre is. Ez lehet most a kulcs.”
A 100 százalékban az Audi-hoz tartozó Sauber azonban úgy tűnik, inkább a jövőjére koncentrál. Az istálló most bejelentette, hogy a Red Bull és a McLaren korábbi mérnöke, Stefano Sordo hozzájuk igazolt, miközben a csapat a német márka 2026-os beszállására készül. Róla a Sauber vezérigazgatója, Andreas Seidl nyilatkozott:
„A múltban betöltött különféle szerepköreivel tökéletesen alkalmas arra, hogy elemezze a műszaki működésünk erősségeit és gyengeségeit, és foglalkozzon azzal, amire szükség van.”
Hiába a pletykák, az Audi akkor is 2026-ra 100%-ban átveszi a Saubert