Motorsportol.hu
2025. október 13, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

19 éve láthattuk a Forma-1 történetének legbizarrabb rajtját

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.06.19.
19 éve láthattuk a Forma-1 történetének legbizarrabb rajtját

Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

ADVERTISEMENT

2005. június 19. Azóta felnőtt egy generáció. Valószínűleg elág sok olyan Forma-1 rajongó van jelenleg, aki ma már nagykorú, de az említett napon még meg sem született.

19 éve ezen a napon rendezték a Forma-1-es USA Nagydíjat, Indianapolisban. Bár a mezőny 20 fős volt, a felvezető kör végén 14 autó visszavonult a boxba, és mindössze hat autó rajtolt el. Michael Schumacher és Rubens Barrichello a két Ferrarival, Tiago Monteiro és Narain Karthikeyan a két Jordannel, valamint Christijan Albers és Patrick Friesacher a két Minardival. Egyszóval a Bridgestone abroncsokat használó autók.

Ez is érdekelhet

Verstappen már sejti, melyik csapat lesz a legjobb 2026-ban, és az nem a Red Bull

Verstappen már sejti, melyik csapat lesz a legjobb 2026-ban, és az nem a Red Bull

2025.10.12.
Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.

Embed from Getty Images

Mi történt?

A versenyt megelőzően a Michelin gumis versenyzők sokat panaszkodtak, mert a gumik nem bírták a terhelést, veszélyesek voltak. A pénteki edzésen Ralf Schumacher, és Ricardo Zonta is balesetet szenvedett emiatt. A Michelin azt közölte, hogy ha a 13-as kanyarban teljes házzal hajtanak a versenyzők, az abroncsok csak 10 körig lesznek biztonságosak. A verseny azonban 73 körös volt.

Ezen felül 2005-ben tilos volt a kerékcsere, illetve a pálya ovális részét újraaszfaltozták, ami a vártnál jóval nagyobb gumikopást eredményezett a Michelin gumik esetében.

A Bridgestone állítólag azért tudott jobban felkészülni a döntött kanyar és az újraaszfaltozás okozta kihívásra, mert a Firestone márkáján keresztül az IndyCar Series és az Infiniti Pro Series számára is szállított abroncsokat, így jobban megértette, milyen terhelésnek lesznek kitéve a Forma-1-es abroncsok.

Végül tehát 7 csapat biztonsági okokból visszavonulót fújt, a Bridgestone versenyzői pedig elfoglalták a rajthelyeiket, mely a fent sorolt sorrendben hivatalosan az 5. és 7., a 17. és 19., valamint a 18. és 20. rajtkocka volt. A gyakorlatban azonban ahogy elrajtoltak, máris mind pontszerzők lettek, hiszen hatan voltak összesen.

A rajongók akkor még nem tudtak az okokról, és meglehetősen dühösek lettek, hogy a mezőny nagy részét nem láthatták versenyezni. Többen hazamentek és a jegyeik árának visszatérítését követelték a jegypénztáraknál. Akik pedig maradtak, folyamatosan kifütyülték a történéseket, valamint sörösdobozokat és vizes flakonokat dobáltak a pályára.

A versenyt mind a 6 versenyző befejezte. Schumacher nyert 1,522 másodperces előnnyel csapattársa előtt, míg a harmadik helyezett Monteiro már körhátrányban volt. Karthikeyan is egy, míg Albers és Friesacher 2 kör hátránnyal fejezte be a versenyt – már ha lehetett ezt versenynek nevezni.

Embed from Getty Images

 

Tags: BridgestoneEgyesült Államok Nagydíjaezen a naponF1Forma-1Indianapolis Motor SpeedwayMichelin
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Szerinted melyik versenyzőjét támogatja valójában a McLaren?
202 Szavazat · 202 szavazat
Szavazok

Ajánló

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11.
Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

2025.10.10.

TOP 5

  • Visszavonul a ralitól a kétszeres világbajnok, hogy a Forma-1-ben versenyezhessen

    Visszavonul a ralitól a kétszeres világbajnok, hogy a Forma-1-ben versenyezhessen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Idegbe jött a McLaren pilótája, amikor leigazolták Piastrit

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Oscar Piastri lelépne a McLarentől?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Leclerc hamarosan távozik a Ferraritól? – Menedzsere megszólalt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Izgalmas részletek láttak napvilágot Horner Ferrarihoz igazolásával kapcsolatban

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.