Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
2005. június 19. Azóta felnőtt egy generáció. Valószínűleg elág sok olyan Forma-1 rajongó van jelenleg, aki ma már nagykorú, de az említett napon még meg sem született.
19 éve ezen a napon rendezték a Forma-1-es USA Nagydíjat, Indianapolisban. Bár a mezőny 20 fős volt, a felvezető kör végén 14 autó visszavonult a boxba, és mindössze hat autó rajtolt el. Michael Schumacher és Rubens Barrichello a két Ferrarival, Tiago Monteiro és Narain Karthikeyan a két Jordannel, valamint Christijan Albers és Patrick Friesacher a két Minardival. Egyszóval a Bridgestone abroncsokat használó autók.
A versenyt megelőzően a Michelin gumis versenyzők sokat panaszkodtak, mert a gumik nem bírták a terhelést, veszélyesek voltak. A pénteki edzésen Ralf Schumacher, és Ricardo Zonta is balesetet szenvedett emiatt. A Michelin azt közölte, hogy ha a 13-as kanyarban teljes házzal hajtanak a versenyzők, az abroncsok csak 10 körig lesznek biztonságosak. A verseny azonban 73 körös volt.
Ezen felül 2005-ben tilos volt a kerékcsere, illetve a pálya ovális részét újraaszfaltozták, ami a vártnál jóval nagyobb gumikopást eredményezett a Michelin gumik esetében.
A Bridgestone állítólag azért tudott jobban felkészülni a döntött kanyar és az újraaszfaltozás okozta kihívásra, mert a Firestone márkáján keresztül az IndyCar Series és az Infiniti Pro Series számára is szállított abroncsokat, így jobban megértette, milyen terhelésnek lesznek kitéve a Forma-1-es abroncsok.
Végül tehát 7 csapat biztonsági okokból visszavonulót fújt, a Bridgestone versenyzői pedig elfoglalták a rajthelyeiket, mely a fent sorolt sorrendben hivatalosan az 5. és 7., a 17. és 19., valamint a 18. és 20. rajtkocka volt. A gyakorlatban azonban ahogy elrajtoltak, máris mind pontszerzők lettek, hiszen hatan voltak összesen.
A rajongók akkor még nem tudtak az okokról, és meglehetősen dühösek lettek, hogy a mezőny nagy részét nem láthatták versenyezni. Többen hazamentek és a jegyeik árának visszatérítését követelték a jegypénztáraknál. Akik pedig maradtak, folyamatosan kifütyülték a történéseket, valamint sörösdobozokat és vizes flakonokat dobáltak a pályára.
A versenyt mind a 6 versenyző befejezte. Schumacher nyert 1,522 másodperces előnnyel csapattársa előtt, míg a harmadik helyezett Monteiro már körhátrányban volt. Karthikeyan is egy, míg Albers és Friesacher 2 kör hátránnyal fejezte be a versenyt – már ha lehetett ezt versenynek nevezni.
Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…
A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…
Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…
A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…
Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…
Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…