A Red Bull azt kezdte pedzegetni, hogy a McLaren és a Ferrari által használt első szárnyak talán illegális flexi-szárnyak lehetnek.
Az Auto Motor und Sport úgy értesült, hogy az energiaitalos csapat szerint a riválisainak szárnyai túlléphetik a megengedett rugalmassági szintet, ami előnyhöz juttathatja őket.
A flexibilis szárnyak az elmúlt szezonban kerültek az FIA látókörébe. Akkor ugyanis olyan pletykák láttak napvilágot, hogy az Aston Martin szezon eleji sikerei összefüggésbe hozhatók azzal, hogy ügyesen kijátszották a flexibilis szárnyakra vonatkozó szabályokat.
Annak érdekében, hogy mindenki betartsa a jelenlegi szabályokat, az FIA a tavalyi Szingapúri Nagydíj előtt kiadott egy technikai irányelvet. Ebben emlékeztette a csapatokat arra, hogy „Az autó aerodinamikai teljesítményét befolyásoló minden aerodinamikai alkatrésznek vagy karosszériának mereven rögzítettnek és mozdulatlannak kell lennie.”
Az irányító testület ezen irányelvének célja az volt, hogy határokat szabjon a karosszéria rugalmasságának, és megakadályozza, hogy a csapatok aerodinamikai előnyök érdekében kihasználják a kiskapukat.
Az FIA ezeket az előírásokat statikus terheléses tesztekkel érvényesíti, amelyek során az első szárnyakat 60 Newton terhelésnek teszik ki, és mérik a deformációjukat. A 3 milliméteres deformációt meghaladó szárnyak illegálisnak minősülnek.
Az idei szezon elején a Mercedes autóján egy vitatott első szárny-konstrukciót vezetett be, amely átment az FIA vizsgálatán. Később azonban a Monacói Nagydíjon elvetették annak használatát.
Bár a Mercedes által alkalmazott „trükk” pontos természete továbbra is tisztázatlan, de rámutat, hogy a csapatok folyamatosan próbálkoznak.
A Red Bull gyanúja, pedig azt erősíti meg, hogy még a kisebb aerodinamikai előnyök is jelentős versenyelőnyt jelenthetnek.