Fotó: Mark Thompson/ Getty Images / Red Bull Content Pool
A Red Bull azt kezdte pedzegetni, hogy a McLaren és a Ferrari által használt első szárnyak talán illegális flexi-szárnyak lehetnek.
Az Auto Motor und Sport úgy értesült, hogy az energiaitalos csapat szerint a riválisainak szárnyai túlléphetik a megengedett rugalmassági szintet, ami előnyhöz juttathatja őket.
A flexibilis szárnyak az elmúlt szezonban kerültek az FIA látókörébe. Akkor ugyanis olyan pletykák láttak napvilágot, hogy az Aston Martin szezon eleji sikerei összefüggésbe hozhatók azzal, hogy ügyesen kijátszották a flexibilis szárnyakra vonatkozó szabályokat.
Annak érdekében, hogy mindenki betartsa a jelenlegi szabályokat, az FIA a tavalyi Szingapúri Nagydíj előtt kiadott egy technikai irányelvet. Ebben emlékeztette a csapatokat arra, hogy „Az autó aerodinamikai teljesítményét befolyásoló minden aerodinamikai alkatrésznek vagy karosszériának mereven rögzítettnek és mozdulatlannak kell lennie.”
Az irányító testület ezen irányelvének célja az volt, hogy határokat szabjon a karosszéria rugalmasságának, és megakadályozza, hogy a csapatok aerodinamikai előnyök érdekében kihasználják a kiskapukat.
Az FIA ezeket az előírásokat statikus terheléses tesztekkel érvényesíti, amelyek során az első szárnyakat 60 Newton terhelésnek teszik ki, és mérik a deformációjukat. A 3 milliméteres deformációt meghaladó szárnyak illegálisnak minősülnek.
Az idei szezon elején a Mercedes autóján egy vitatott első szárny-konstrukciót vezetett be, amely átment az FIA vizsgálatán. Később azonban a Monacói Nagydíjon elvetették annak használatát.
Bár a Mercedes által alkalmazott „trükk” pontos természete továbbra is tisztázatlan, de rámutat, hogy a csapatok folyamatosan próbálkoznak.
A Red Bull gyanúja, pedig azt erősíti meg, hogy még a kisebb aerodinamikai előnyök is jelentős versenyelőnyt jelenthetnek.
Max Verstappen figyelmeztetett, hogy a vasárnapi Monacói Nagydíj "igazán őrült” versenyt eredményezhet, miután a csapatok…
Van-e csillogóbb versenyhétvége a Monacói Nagydíjnál? A pompázatos Monte-Carlo utcáin, a pálya a Port Hercules…
"Ryo 2025-ben is életben tartja a Haasdad [Haasapuka] örökséget" – írta a Haas F1-es csapat…
Egy versenyhétvége, 60 pont. Mind a négy futamot megnyerte Misanoban Kiss Norbert, a Révész Racing…
A McLaren a 2024-es konstruktőri világbajnoki cím megnyerése után dominanciával kezdte a 2025-ös szezont. A…
Egy új sportautó volánja mögött kapták lencsevégre Lando Norrist. A McLaren versenyzője egy német gyártó…