Categories: F1

A Red Bull szerint illegális lehet a McLaren és a Ferrari megoldása

A Red Bull azt kezdte pedzegetni, hogy a McLaren és a Ferrari által használt első szárnyak talán illegális flexi-szárnyak lehetnek.

Az Auto Motor und Sport úgy értesült, hogy az energiaitalos csapat szerint a riválisainak szárnyai túlléphetik a megengedett rugalmassági szintet, ami előnyhöz juttathatja őket.

A flexibilis szárnyak az elmúlt szezonban kerültek az FIA látókörébe. Akkor ugyanis olyan pletykák láttak napvilágot, hogy az Aston Martin szezon eleji sikerei összefüggésbe hozhatók azzal, hogy ügyesen kijátszották a flexibilis szárnyakra vonatkozó szabályokat.

Annak érdekében, hogy mindenki betartsa a jelenlegi szabályokat, az FIA a tavalyi Szingapúri Nagydíj előtt kiadott egy technikai irányelvet. Ebben emlékeztette a csapatokat arra, hogy „Az autó aerodinamikai teljesítményét befolyásoló minden aerodinamikai alkatrésznek vagy karosszériának mereven rögzítettnek és mozdulatlannak kell lennie.”

Az irányító testület ezen irányelvének célja az volt, hogy határokat szabjon a karosszéria rugalmasságának, és megakadályozza, hogy a csapatok aerodinamikai előnyök érdekében kihasználják a kiskapukat.

Az FIA ezeket az előírásokat statikus terheléses tesztekkel érvényesíti, amelyek során az első szárnyakat 60 Newton terhelésnek teszik ki, és mérik a deformációjukat. A 3 milliméteres deformációt meghaladó szárnyak illegálisnak minősülnek.

Az idei szezon elején a Mercedes autóján egy vitatott első szárny-konstrukciót vezetett be, amely átment az FIA vizsgálatán. Később azonban a Monacói Nagydíjon elvetették annak használatát.

Bár a Mercedes által alkalmazott „trükk” pontos természete továbbra is tisztázatlan, de rámutat, hogy a csapatok folyamatosan próbálkoznak.

A Red Bull gyanúja, pedig azt erősíti meg, hogy még a kisebb aerodinamikai előnyök is jelentős versenyelőnyt jelenthetnek.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

„Minden versenyzőnek szerencséje volt, különösen nekem” – Bastianini félelmetesnek jellemezte a főfutamos balesetét

Rájárt a rúd Enea Bastianinire a Magyar Nagydíjon. Enea Bastianini számára felejthető volt a Magyar…

4 óra ago

Mansell egykori Williams Honda FW11-esét küldte meg Sato Laguna Secában – videó

A korábbi Forma-1-es pilóta, Takuma Sato körözhetett a legendás Williams Honda FW11-essel az idei Rolex…

5 óra ago

Ecclestone megüzente Verstappennek, hogy hová ne igazoljon sose

A korábbi Forma-1-vezér Bernie Ecclestone figyelmeztette Max Verstappent, hogy 2026 után ne igazoljon a Ferrarihoz.…

6 óra ago

Irány Csehország – folytatódik a kamion EB!

A nyári szünet után Csehországba utazik a kamion Európa-bajnokság mezőnye. Kiss Norbert, a Révész Racing…

7 óra ago

Tagadja a Red Bull-os pletykákat az IndyCar szupersztárja

A nyári szünet egyik fő pletykája volt, hogy a Red Bull állítólag jövőre leigazolná Verstappen…

8 óra ago

”Őrült hétvége volt” – Di Giannantonio becsületből teljesítette a Magyar Nagydíjat a motorcseréje után

Fabio Di Giannantonio élvezte a Balaton Parkot, de sok örömre lehetősége nem volt. Az első…

9 óra ago