Fotó: Williams
Nigel Mansell a Forma-1 egyik meghatározó és népszerű alakja volt a 80-as és a 90-es években. Hosszúra nyúló karrierje során csak a legvégén, 1992-ben tudott csúcsra érni.
A brit klasszis megfordult valamennyi patináns és meghatározó istállónál, de legnagyobb sikereit a Williams volánja mögött érte el, ahol 1992-ben lehengerlő fölénnyel lett világbajnok.
A 90-es évek első felének szinte legyőzhetetlen istállója volt akkoriban a Williams, sorra nyerték a trófeákat.
Mansell 1992-ben miután a trónra ült, hátat is fordított a Forma-1-nek és az IndyCarban állt rajthoz, ahol elsőre szintén bajnok lett.
Ekkor már 40 éves volt, ám az eredményei magukért beszéltek, élete formájában vezetett, emiatt sokan úgy vélik, hogy az F1-ben is lett volna még neki pár erős éve. A csapatában benne volt, hiszen az ő helyére érkező Alain Prost is világbajnok lett 1993-ban. Noha nem saját akaratából nem folytatta.
A The-Race-nek adott exkluzív interjút a 70 éves legenda, akinek fel is tették azt a kérdést, hogy szerinte mire ment volna Prost ellen, ha marad 93-ra is.
„Agyon vertem volna, gond nélkül legyőztem volna őt. Nem akarok arrogáns lenni, de abban az autóban elképesztően gyors voltam.” – kezdte az egyszeres világbajnok.
„De újra elmondom, hogy Prost nem akart engem a csapatban. A francia Renault támogatását élveztük, Renault üzemanyag, Renault szponzor, minden. Ezért volt nekem csak kétéves szerződésem, amely annak az évnek a végén lejárt, így egyértelmű volt számomra, megvan a világbajnoki cím és közölték velem, hogy a következő évre már nem tartanak rám igényt. Ez nem azt jelenti, hogy én magam nem akartam volna a folytatást, tettek nekem ajánlatot, de a fizetésem feléért, ami felháborító volt.” – tette hozzá.
Prost és Mansell egyébként voltak csapattársak a Forma-1-ben, méghozzá a Ferrarinál, méghozzá 1990-ben. Akkor a francia Prost éppenhogy lemaradt a világbajnoki címről, öt futamgyőzelem és 9 dobogós mérleggel, addig Mansell csak a pontverseny ötödik helyén végzett egy győzelemmel és öt dobogóval, fele annyi pontot gyűjtve, mint márkatársa.
Miguel Oliveira jövője a MotoGP-ben 2026-ra még kérdéses, ennek ellenére a portugál versenyző úgy véli,…
A szombati sprinten Enea Bastianini története volt az egyik legszebb, aki a kórházból a dobogóig…
A sprinten volt egy csúnya baleset Takaaki Nakagami és Augusto Fernández között, aminek következtében előbbi…
Pierre Gasly nem tarta valósnak azokat a híreszteléseket, ami alapján Valtteri Bottas lesz a csapattársa.…
Kilenc hónap telt el azóta, hogy Pedro Acosta utoljára állt a dobogóra. Ma viszont akár…
Komoly bajba ütközött Yuki Tsunoda a nyaralása során. A Brit Nagydíj utáni kis szünetet a…