,,Titkos” teszten vett részt szerdán Max Verstappen, a Red Bull elmagyarázta miért volt erre szükség.
Imolába tért vissza a háromszoros világbajnok, hogy a 2022-es szabályváltozások első versenygépével, az RB18-as autóval gyakoroljon. A két éves konstrukció elővételével a csapat azt kívánta megérteni, miért viselkedik az RB20-as nehezen kezelhetően a rázókövek és a bukkanok esetében.
Paul Monaghan, az osztrák istálló főmérnöke elmondta, milyen irányelveket követtek a teszt során:
,,Valóban megpróbáltunk Maxnek (Verstappen) referenciát adni egy korábbi autó segítségével. Amikor a jelenleg versenygép erősségeit és gyengeségeit mérjük fel, az ő viszonyításai alapja a mostani konstrukcióhoz köthetőek. Azt mondogatta nekünk, hogy ez előző években ilyen volt és olyan volt az autó. Ám valóban így volt? Hiszen nem egyszerre használtuk azokat. Így elővettük az autót, hogy Max visszajelzéseket tudjon adni. Az már rajtunk múlik, hogy mit kezdünk ezzel” – magyarázta a szakember.
A holland versenyző rengeteg kilométert tett meg annak érdekében, hogy megértsék miben különbözik egymástól a két autó. Arra kérdésre, hogy a teszt után hogyan változtak meg a 26 éves versenyző visszajelzései, a főmérnök így válaszolt:
,,A visszajelzések önmagában nem változtak, csak kapott egy viszonyítási alapot. Az autó erősségei és gyengeségei olyanok, amilyennek látjuk és nyilván ezt az ellenfeleinkhez viszonyítva ítéljük meg. Ám most akkor keverjük össze Max és Checo észrevételeit és azt mondjuk, hogy jók vagy rosszak vagyunk? Megvizsgáltuk az adatokat és megnéztük, hogy jobbak vagy rosszabbak vagyunk-e a többiekhez képest. Hangsúlyt fektettünk arra, hogy a teszt után milyen megítélést kapott az autó, miért mondta Max azt amit, valamint mi a fenét tegyünk ellene?”