Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images / Red Bull Content Pool
A Kanadában Max Verstappen autójából kiszerelt, és jelenleg a Honda Sakurában található központjában vizsgált, majdnem új motor úgy tűnik, hogy befejezte pályafutását. Ha ezt a Honda megerősíti, Verstappennek új erőforrásra lesz szüksége.
A múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon már elhasználta a szezon negyedik – egyben utolsó – büntetés nélkül felhasználható belsőégésű motorját, egy újabb motor bevétele automatikusan 10 rajthelyes büntetést vonna maga után.
Egy ilyen hátraesés most nagy jelentőséggel bírhat, mivel a Red Bull és Verstappen bár továbbra is az élen áll, előnyük közel sem akkora, mint tavaly volt. A McLaren pedig kész lecsapni minden kínálkozó lehetőségre.
Montrealban a holland a második edzésen korán megállni kényszerült, mert vélhetően gond volt az energia-visszanyerő rendszerével. Bár úgy tűnt, hogy ezek a problémák elektromosak voltak, aggodalomra adott okot, hogy szélesebb körű károkat okozhattak az erőforrás többi részén – különösen a belsőégésű motorelemben. A kanadai versenyre így egy új erőforrást kapott (az idei harmadikat).
Mivel már több mint két hete, hogy a kanadai motoregység Japánban van, és eddig semmilyen pozitív hír nem érkezett, egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a belső égésű motor nem menthető meg.
A Red Bull így kénytelen volt a Spanyol Nagydíjon bevetni a negyedik erőforrást, csak azért, hogy elegendő alkatrész álljon rendelkezésre ahhoz, hogy a következő edzéseken és futamokon gond nélkül teljesíthessenek.
„Behoztuk a kínálatba, míg a kanadai motort visszavittük ellenőrzésre Japánba” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.
Ha kiderül, hogy a kanadi motor nem használható többé, Verstappen kénytelen lenne viszonylag hamar áttérni az ötödik erőforrásra, ami 10 rajthelyes büntetést vonna maga után.
A Red Bull azonban híresen jól kezeli a rajtbüntetéseket olyan versenyeken, ahol könnyebb az előzés – mint például a nyári szünet előtt sorra kerülő Belga Nagydíj. Verstappen az elmúlt két szezonban ott már bevállalt rajtbüntetéseket. Tavaly a hatodik rajtkockából nyert, míg 2022-ben a 14. helyről jött fel az első helyre. Idén azonban egy kicsit nehezebb dolga van. Belgiumig pedig még 3 versenyhétvégét kell kibírnia a negyedik erőforrásnak.
Mindez a McLarennek és Lando Norrisnak kedvez.
Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…
A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…
Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…
A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…
Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…
Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…