Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images / Red Bull Content Pool
A Kanadában Max Verstappen autójából kiszerelt, és jelenleg a Honda Sakurában található központjában vizsgált, majdnem új motor úgy tűnik, hogy befejezte pályafutását. Ha ezt a Honda megerősíti, Verstappennek új erőforrásra lesz szüksége.
A múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon már elhasználta a szezon negyedik – egyben utolsó – büntetés nélkül felhasználható belsőégésű motorját, egy újabb motor bevétele automatikusan 10 rajthelyes büntetést vonna maga után.
Egy ilyen hátraesés most nagy jelentőséggel bírhat, mivel a Red Bull és Verstappen bár továbbra is az élen áll, előnyük közel sem akkora, mint tavaly volt. A McLaren pedig kész lecsapni minden kínálkozó lehetőségre.
Montrealban a holland a második edzésen korán megállni kényszerült, mert vélhetően gond volt az energia-visszanyerő rendszerével. Bár úgy tűnt, hogy ezek a problémák elektromosak voltak, aggodalomra adott okot, hogy szélesebb körű károkat okozhattak az erőforrás többi részén – különösen a belsőégésű motorelemben. A kanadai versenyre így egy új erőforrást kapott (az idei harmadikat).
Mivel már több mint két hete, hogy a kanadai motoregység Japánban van, és eddig semmilyen pozitív hír nem érkezett, egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a belső égésű motor nem menthető meg.
A Red Bull így kénytelen volt a Spanyol Nagydíjon bevetni a negyedik erőforrást, csak azért, hogy elegendő alkatrész álljon rendelkezésre ahhoz, hogy a következő edzéseken és futamokon gond nélkül teljesíthessenek.
„Behoztuk a kínálatba, míg a kanadai motort visszavittük ellenőrzésre Japánba” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.
Ha kiderül, hogy a kanadi motor nem használható többé, Verstappen kénytelen lenne viszonylag hamar áttérni az ötödik erőforrásra, ami 10 rajthelyes büntetést vonna maga után.
A Red Bull azonban híresen jól kezeli a rajtbüntetéseket olyan versenyeken, ahol könnyebb az előzés – mint például a nyári szünet előtt sorra kerülő Belga Nagydíj. Verstappen az elmúlt két szezonban ott már bevállalt rajtbüntetéseket. Tavaly a hatodik rajtkockából nyert, míg 2022-ben a 14. helyről jött fel az első helyre. Idén azonban egy kicsit nehezebb dolga van. Belgiumig pedig még 3 versenyhétvégét kell kibírnia a negyedik erőforrásnak.
Mindez a McLarennek és Lando Norrisnak kedvez.
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…
Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…
A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…
Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…
Lewis Hamilton elismerte, hogy "nem volt elég tempója”, miután hetedik lett a vasárnapi Japán Nagydíjon,…