Categories: F1

Max Verstappen hamarosan büntetést kaphat

A Kanadában Max Verstappen autójából kiszerelt, és jelenleg a Honda Sakurában található központjában vizsgált, majdnem új motor úgy tűnik, hogy befejezte pályafutását. Ha ezt a Honda megerősíti, Verstappennek új erőforrásra lesz szüksége.

A múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon már elhasználta a szezon negyedik – egyben utolsó – büntetés nélkül felhasználható belsőégésű motorját, egy újabb motor bevétele automatikusan 10 rajthelyes büntetést vonna maga után.

Egy ilyen hátraesés most nagy jelentőséggel bírhat, mivel a Red Bull és Verstappen bár továbbra is az élen áll, előnyük közel sem akkora, mint tavaly volt. A McLaren pedig kész lecsapni minden kínálkozó lehetőségre.

Montrealban a holland a második edzésen korán megállni kényszerült, mert vélhetően gond volt az energia-visszanyerő rendszerével. Bár úgy tűnt, hogy ezek a problémák elektromosak voltak, aggodalomra adott okot, hogy szélesebb körű károkat okozhattak az erőforrás többi részén – különösen a belsőégésű motorelemben. A kanadai versenyre így egy új erőforrást kapott (az idei harmadikat).

Az ERS-probléma arra késztette a Hondát, hogy alaposan megvizsgálja a motort, hogy az megmenthető-e még, vagy teljesen tönkrement.

Mivel már több mint két hete, hogy a kanadai motoregység Japánban van, és eddig semmilyen pozitív hír nem érkezett, egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a belső égésű motor nem menthető meg.

A Red Bull így kénytelen volt a Spanyol Nagydíjon bevetni a negyedik erőforrást, csak azért, hogy elegendő alkatrész álljon rendelkezésre ahhoz, hogy a következő edzéseken és futamokon gond nélkül teljesíthessenek.

„Behoztuk a kínálatba, míg a kanadai motort visszavittük ellenőrzésre Japánba” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.

Ha kiderül, hogy a kanadi motor nem használható többé, Verstappen kénytelen lenne viszonylag hamar áttérni az ötödik erőforrásra, ami 10 rajthelyes büntetést vonna maga után.

A Red Bull azonban híresen jól kezeli a rajtbüntetéseket olyan versenyeken, ahol könnyebb az előzés – mint például a nyári szünet előtt sorra kerülő Belga Nagydíj. Verstappen az elmúlt két szezonban ott már bevállalt rajtbüntetéseket. Tavaly a hatodik rajtkockából nyert, míg 2022-ben a 14. helyről jött fel az első helyre. Idén azonban egy kicsit nehezebb dolga van. Belgiumig pedig még 3 versenyhétvégét kell kibírnia a negyedik erőforrásnak.

Mindez a McLarennek és Lando Norrisnak kedvez.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

A Cadillac még idén tesztelni fog – egy másik csapat versenyautójával

A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…

19 perc ago

Ismét nem sikerül fellépnie az F1-be Hertának, ezért irány az F2?

Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…

2 óra ago

Bottas büntetéssel nyit jövőre a Cadillac-kel Ausztráliában

A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…

3 óra ago

Péreznek „nincs mit bizonyítania” a Verstappennel töltött nehéz időszak után

Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…

4 óra ago

Száraz vagy esős F1 verseny lesz Hollandiában? Íme az időjárás-előrejelzés!

Minden készen áll a Holland Nagydíj rajtjára, miközben a verseny megnyerésért a harc egyre intenzívebbé…

5 óra ago

Hát Alonso, ez a hajó elment, Taylor Swift az Alpine egyik tulajához megy férjhez

Az Alpine F1-es csapatának egyik társtulajdonosa, Travis Kelce, amerikaifutball-játékos   és a világhírű amerikai énekesnő és dalszerző,…

6 óra ago