Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images / Red Bull Content Pool
A Kanadában Max Verstappen autójából kiszerelt, és jelenleg a Honda Sakurában található központjában vizsgált, majdnem új motor úgy tűnik, hogy befejezte pályafutását. Ha ezt a Honda megerősíti, Verstappennek új erőforrásra lesz szüksége.
A múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon már elhasználta a szezon negyedik – egyben utolsó – büntetés nélkül felhasználható belsőégésű motorját, egy újabb motor bevétele automatikusan 10 rajthelyes büntetést vonna maga után.
Egy ilyen hátraesés most nagy jelentőséggel bírhat, mivel a Red Bull és Verstappen bár továbbra is az élen áll, előnyük közel sem akkora, mint tavaly volt. A McLaren pedig kész lecsapni minden kínálkozó lehetőségre.
Montrealban a holland a második edzésen korán megállni kényszerült, mert vélhetően gond volt az energia-visszanyerő rendszerével. Bár úgy tűnt, hogy ezek a problémák elektromosak voltak, aggodalomra adott okot, hogy szélesebb körű károkat okozhattak az erőforrás többi részén – különösen a belsőégésű motorelemben. A kanadai versenyre így egy új erőforrást kapott (az idei harmadikat).
Mivel már több mint két hete, hogy a kanadai motoregység Japánban van, és eddig semmilyen pozitív hír nem érkezett, egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a belső égésű motor nem menthető meg.
A Red Bull így kénytelen volt a Spanyol Nagydíjon bevetni a negyedik erőforrást, csak azért, hogy elegendő alkatrész álljon rendelkezésre ahhoz, hogy a következő edzéseken és futamokon gond nélkül teljesíthessenek.
„Behoztuk a kínálatba, míg a kanadai motort visszavittük ellenőrzésre Japánba” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.
Ha kiderül, hogy a kanadi motor nem használható többé, Verstappen kénytelen lenne viszonylag hamar áttérni az ötödik erőforrásra, ami 10 rajthelyes büntetést vonna maga után.
A Red Bull azonban híresen jól kezeli a rajtbüntetéseket olyan versenyeken, ahol könnyebb az előzés – mint például a nyári szünet előtt sorra kerülő Belga Nagydíj. Verstappen az elmúlt két szezonban ott már bevállalt rajtbüntetéseket. Tavaly a hatodik rajtkockából nyert, míg 2022-ben a 14. helyről jött fel az első helyre. Idén azonban egy kicsit nehezebb dolga van. Belgiumig pedig még 3 versenyhétvégét kell kibírnia a negyedik erőforrásnak.
Mindez a McLarennek és Lando Norrisnak kedvez.
A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…
Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…
A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…
Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…
Minden készen áll a Holland Nagydíj rajtjára, miközben a verseny megnyerésért a harc egyre intenzívebbé…
Az Alpine F1-es csapatának egyik társtulajdonosa, Travis Kelce, amerikaifutball-játékos és a világhírű amerikai énekesnő és dalszerző,…