Categories: F1

Max Verstappen hamarosan büntetést kaphat

A Kanadában Max Verstappen autójából kiszerelt, és jelenleg a Honda Sakurában található központjában vizsgált, majdnem új motor úgy tűnik, hogy befejezte pályafutását. Ha ezt a Honda megerősíti, Verstappennek új erőforrásra lesz szüksége.

A múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon már elhasználta a szezon negyedik – egyben utolsó – büntetés nélkül felhasználható belsőégésű motorját, egy újabb motor bevétele automatikusan 10 rajthelyes büntetést vonna maga után.

Egy ilyen hátraesés most nagy jelentőséggel bírhat, mivel a Red Bull és Verstappen bár továbbra is az élen áll, előnyük közel sem akkora, mint tavaly volt. A McLaren pedig kész lecsapni minden kínálkozó lehetőségre.

Montrealban a holland a második edzésen korán megállni kényszerült, mert vélhetően gond volt az energia-visszanyerő rendszerével. Bár úgy tűnt, hogy ezek a problémák elektromosak voltak, aggodalomra adott okot, hogy szélesebb körű károkat okozhattak az erőforrás többi részén – különösen a belsőégésű motorelemben. A kanadai versenyre így egy új erőforrást kapott (az idei harmadikat).

Az ERS-probléma arra késztette a Hondát, hogy alaposan megvizsgálja a motort, hogy az megmenthető-e még, vagy teljesen tönkrement.

Mivel már több mint két hete, hogy a kanadai motoregység Japánban van, és eddig semmilyen pozitív hír nem érkezett, egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a belső égésű motor nem menthető meg.

A Red Bull így kénytelen volt a Spanyol Nagydíjon bevetni a negyedik erőforrást, csak azért, hogy elegendő alkatrész álljon rendelkezésre ahhoz, hogy a következő edzéseken és futamokon gond nélkül teljesíthessenek.

„Behoztuk a kínálatba, míg a kanadai motort visszavittük ellenőrzésre Japánba” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.

Ha kiderül, hogy a kanadi motor nem használható többé, Verstappen kénytelen lenne viszonylag hamar áttérni az ötödik erőforrásra, ami 10 rajthelyes büntetést vonna maga után.

A Red Bull azonban híresen jól kezeli a rajtbüntetéseket olyan versenyeken, ahol könnyebb az előzés – mint például a nyári szünet előtt sorra kerülő Belga Nagydíj. Verstappen az elmúlt két szezonban ott már bevállalt rajtbüntetéseket. Tavaly a hatodik rajtkockából nyert, míg 2022-ben a 14. helyről jött fel az első helyre. Idén azonban egy kicsit nehezebb dolga van. Belgiumig pedig még 3 versenyhétvégét kell kibírnia a negyedik erőforrásnak.

Mindez a McLarennek és Lando Norrisnak kedvez.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Egy bajnok emlékezete – Ma 8 éve hunyt el Nicky Hayden

Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…

7 óra ago

Marc Márquez figyelmeztetett: „Egyetlen versenytől sem félek”

A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…

8 óra ago

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…

10 óra ago

Íme az igazság az Aprilia Racing és Jorge Martín szakításáról

A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…

12 óra ago

Wayne Rainey és más legendák újra pályán Laguna Secában – kell ennél több?

Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…

14 óra ago

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…

16 óra ago