Categories: F1

Pénz, vagy kihívás? Ez lehet a fő kérdés az F1-es sztártervező számára

A Forma-1-es közönség fantáziáját mostanság leginkább az izgatja – többek között -, a sztártervező Adrian Newey melyik csapathoz fog szerződni 2025-re. Vagy fog-e egyáltalán bárhová. Newey döntése ráadásul befolyással lehet a versenyzői piac alakulására is, például Carlos Sainz döntése kapcsán.

Az Inside The Piranha Club podcastben Rebecca Clancy és Ben Hunt újságírók Adrian Newey lehetséges következő lépéseiről beszélgettek.

A Ferrari nagyon szeretné, ha Newey csatlakozna, de ennek az esélye csökkent, miután az Aston Martin is szemet vetett rá, jókora bért ajánlva neki.

Úgy tudni, hogy a Williams is szeretné visszaszerezni őt, de lehetséges, hogy a Williams képtelen megfelelni Newey elvárásainak.
A ’90-es években Newey 5 konstruktőri világbajnoki címhez segítette hozzá a Williamset. Mára azonban a legendás csapat sajnos a sereghajtók közé került. Persze könnyen lehet, hogy Newey esetleges visszaszerzése hozzá tudna járulni ahhoz, hogy a csapat ismét eredményes legyen.

A Williams állítólag odáig ment, hogy Newey-nak a cég részvényeit is felajánlotta, hogy meggyőzze őt a visszatérésről.

„Nyilvánvaló, hogy jól alkudoznak, és vajon az Aston Martinhoz akar-e menni?” – mondta Clancy a podcastban.

„És csak hogy tisztázzunk minden félreértést, a fizetése, amiről beszélünk, nem szerepel a költségplafonban. Ez csak attól függ, hogy ki tud a legmélyebben a zsebébe nyúlni.”

„Ami szerintem azonnal kizárja a Williamst, amely jelenleg nyilvánvalóan nehéz helyzetben van.”

A kérdés tehát ebben a tekintetben leginkább az, hogy mi lesz a fontosabb Newey számára? A kihívás, vagy a pénz? Ha a pénz, akkor világos, hogy a Ferrari és az Aston Martin van előnyben, ahol azonban némileg merevebb, és politikával jobban átitatott a munkakörnyezet, amit Newey nem szível különösebben. Ha azonban az dönt, hogy szívesebben lenne egy kisebb, családiasabb, ám szintén nagymúltú csapatnál, ahol ráadásul már ért el sikereket korábban, és kihívást lát abban, hogy az élre repítse őket, akkor a Williams nem esélytelen a megszerzésére.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Kiakadtak a római taxisok azon állításon, hogy úgy vezetnek, mint Verstappen

A római taxisok felháborodtak azon a feltételezésen, hogy annyira rosszul vezetnek, mint az "őrült" Max…

32 perc ago

Ha Tom Cruise lett volna főszereplő, bizonyára ráijesztett volna a stábra az F1 film rendezője szerint

Bizonyára másképp zajlott volna a forgatás, ha nem Brad Pitt, hanem Tom Cruise lenne a…

3 óra ago

Briatore tagadja a Crashgate-botrányban való részvételt: Állítja, hogy soha nem is beszélt Piquet-vel

Az Alpine ügyvezető tanácsadója, és immáron csapatfőnöke, Flavio Briatore azt állítja, hogy nem utasította az…

5 óra ago

Acosta kifakadt: „Nem vagyok hajlandó más opciót elfogadni”

Pedro Acosta nyíltan kifejezte elégedetlenségét a KTM versenyképességével kapcsolatban, különösen második MotoGP-szezonja során. „Nem vagyok…

7 óra ago

Luxusmárkát fogott első szponzornak a Cadillac

Komoly márkával indul a Cadillac szponzorainak bejelentése. Miközben a Cadillac gőzerővel készül a jövő évre,…

9 óra ago

Ezt a mosolyt sosem felejtjük el – 9 éve hunyt el Luis Salom

Luis Salom 2016. június 3-án, a Moto2-esek katalán hétvégéjének második szabadedzésén szenvedett halálos balesetet. Emlékezzünk…

19 óra ago