Categories: F1

Briatore elárulta, hogy szerinte mikor nyer futamokat újra az Alpine

Flavio Briatore, az Alpine ügyvezető tanácsadója azt állítja, hogy a csapata futamokat fog nyerni a Forma-1 szabályainak 2026-os változásakor, miközben több rivális versenytársától is szipkázza el az embereit.

Az enstone-i bázisú istálló a múlt hónapban jelentette be, hogy Briatore, aki 2000 és 2009 között állt a csapat élén, visszatért Luca De Meo vezérigazgató tanácsadójaként. Briatore visszatérése pont akkor történik, hogy az Alpine versenyképessége pozitívba fordul. Az elmúlt hétvégén Ausztriában már négy futamra bővült a sorozatos pontszerző sorozatuk. Az Alpine azonban továbbra is a nyolcadik helyen áll a konstruktőri bajnokságban. Egy túlsúlyos A524-es autóval és a színfalak mögötti tömeges elbocsátással kezdték meg az idényt. Briatore azonban, aki a Benetton és a Renault színeiben is világbajnoki címekig vezette az alakulatot, a 2026-os módosított technikai szabályzatokban látja a lehetőségeket. Annak ellenére, hogy a Renault tulajdonában álló csapat alulteljesítette az elvárásokat, mióta 2016-ban újraélesztette a teljesen gyári részvételét, Briatore az Alpine céljaival magasabbra tenné a lécet. A Radio Rai „La Politica nel pallone” műsorában beszélt erről:

„2026-ban futamokat fogunk nyerni, az Alpine a dobogóra fog állni; hogy aztán hányat fogunk, azt még nem tudom. Idén nagy hátrányban vagyunk, a teljes csapatot átalakítjuk. Luca de Meótól totális felhatalmazást kaptam erre. Megszoktam, hogy használjam is őket, és garantálom, hogy két szezon múlva már dobogós helyezésekről fogunk beszélni.”

Az Alpine a pletykák szerint azt fontolgatja, hogy bezárja motorgyártó részlegét és visszaalakul ügyfélcsapattá. A hírek szerint Briatore a Ferrarit vagy a Mercedest szemelte ki partnernek. A tapasztalt olasz áll a pletykák szerint az Alpine azon kísérletei mögött is, hogy elcsábítsa a Ferrari távozó versenyzőjét, Carlos Sainzot, hogy 2025-ben Pierre Gasly mellé álljon csapattársnak:

„Nagy az érdeklődés, bár majd meglátjuk a következő napokban. Jelenleg az Alpine számára nem a pilóta számít, először az autót kell rendbe raknunk. Hihetetlen, de Sainz még mindig elérhető, mindannyian szeretnénk, ha a csapatban lenne, és megtesszük, amit tudunk.”

Briatore merész vallomása azt követően hangzott el, amikor az Alpine három, a Ferrarinál és a Red Bullnál szerzett tapasztalattal rendelkező szakembert engedett be az ajtaján, hogy megerősítse a fogyatkozó technikai állományát. Ugyebár volt technikai igazgatójuk Matt Harman, akiről már hivatalos, hogy a Williamshez igazol, és az aerodinamikai vezető Dirk de Beer is távozott a szezon elején.

Michael Broadhurstet visszahozták az istállóhoz vezető aerodinamikusnak, aki a Red Bullnál töltött ideje alatt két konstruktőri bajnoki címhez járult hozzá. Eközben Vin Dhanani is visszatér a számára ismerős környezetbe, mint teljesítményért felelős vezető. Az ex-Ferrari ember Jacopo Fantoni pedig helyettes főmérnök lesz. Fantoni a maranellói alakulatnál a tervezési részlegen dolgozott David Sanchez mellett. Utóbbit két hónappal ezelőtt az Alpine új technikai igazgatójává neveztek ki. Sanchez idő előtt távozott a McLarentől, beilleszkedett az Alpine által az idény elején bevezetett, átdolgozott, három részből álló technikai struktúrába. Broadhurst David Wheater-nek, Dhanani Ciaron Pilbeamnek, Fantoni pedig Joe Burnellnek fog jelenteni, Sanchez pedig felettük helyezkedik el, közvetlen osztályvezetőként.

Vámosi Péter

Recent Posts

Nagyon is ismerős arc lesz ott Monacóban az Aston Martinnal

Adrian Newey részt vesz a hétvégi Forma-1-es Monacói Nagydíjon, a technikai guru először lesz ott…

11 perc ago

Ritka eset: Helmut Marko gratulált egy versenyzőnek, méghozzá baleset ellenére!

Mint az ismert, a Red Bull berkein belül Helmut Marko felügyeli a márka versenyzőit. A…

2 óra ago

Verstappen már biztosan tudja, hol versenyez majd 2026-ban

Max Verstappen fontos győzelmet szerzett a Red Bullnak Imolában, hiszen mindkét McLaren-pilótát legyőzve pozitív irányba…

4 óra ago

Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

Négy versenyző még nem végzett csapattársa előtt egy nagydíjon az idén. A listán pedig található…

6 óra ago

Verstappen győzelmével az évszázad legsikeresebb csapata lett a Red Bull

Érdekes statisztika jelent meg a Reddit-en, amely szerint Verstappen imolai sikere a 124. Red Bull-győzelem…

8 óra ago

Az FIA új, „titkos” technikai irányelvei hátráltatták a McLarent Imolában?

A RacingNews365 információi szerint az FIA több technikai utasítást is kiadott az F1-es csapatoknak a…

18 óra ago