Fotó: Lotus Cars
A MotorSport Magazine az egyik legrégebbi autósporttal foglalkozó médiumok között. Fennállásának 100. évfordulóját ünnepli, ez alkalomból pedig nagyszabású szavazást tartottak. A közönségszavazáson az dőlt el, hogy melyik versenyautó kapja az „Évszázad versenyautója” kitüntető címet.
Közel tízezer szavazat alapján született meg a győztes, az eredményt pedig július 2-án a londoni The Dorchesterben megrendezésre került gálán hirdették ki.
A jelölt autók (minden évtizedből egy) az alábbiak voltak:
Az autó, amely a brit motorsportot feltette a térképre.
A háború előtti Grand Prix-k mérnöki munkásságának csúcsa.
A Le Mans-i, Targa Florio és Mille Miglia győzelmek berobbantották a Ferrari népszerűségét.
A háború utáni formatervezés remekműve, amely újradefiniálta az esztétikát és a teljesítményt.
Colin Chapman forradalmi tervezése új utat nyitott a Forma-1-es autók tervezésében, és elavulttá tette a versenytársakat. Az innovatív mérnöki munka öröksége.
A hosszú távú versenyek meghatározó alakja. Mérnöki csoda, amely a teljesítmény határait feszegette, kétszer be is betiltották!
Korszakalkotó Forma-1-es autó, amely 1988-ban 16 versenyből 15 győzelmet aratott.
Egy ralilegenda, amely ikonikus kék fényezésével és arany kerekeivel túlmutatott a sportágon. Egy korszak szimbóluma, amely a raliautók rajongóinak egy egész generációját inspirálta.
Megváltoztatta a hosszú távú versenyek világát; megbízhatóságáról, üzemanyag-hatékonyságáról és könnyű karbantarthatóságáról ismert.
Egy rekordot döntögető Adrian Newey tervezte autó, Sebastian Vettel kezében, 19 futamból 13 győzelemmel. Az élvonalbeli aerodinamika és a mérnöki kiválóság megtestesítője.
A szavazás végül az a Lotus 49 lett, amelyet mi magunk is megválasztottunk volna. Sőt Motorsportol.hu színeit is az arany-piros Lotus 49 inspirálta.
A MotorSport Magazine díját Clive Chapman (Colin Chapman, a Lotus tervezőjének fia) és Bob Dance, a Team Lotus egykori szerelője vették át.
Max Verstappen csendre intette az angol közönséget, és ő szerezte meg a pole pozíciót. Borult…
Nem hagyta Marc Márquez, hogy fals állításokat mondjanak a tesójáról. Álex Márquez volt fent és…
Jorge Lorenzo, aki 2010 és 2015 között háromszor nyerte meg a MotoGP-világbajnokságot, saját vezetési stílusát…
Jóval hűvösebb idő fogadta a mezőnyt a harmadik szabadedzésen péntekhez képest. Ahol továbbra is erős…
Ahogy Damon Hill a Williams Racingnél Ayrton Senna mögött volt másodhegedűs, úgy ez a film…
Szezonbeli legjobb eredményét érte el Liam Lawson Ausztriában, de úgy véli többet kell nyújtania. Liam…