Fotó: Lotus Cars
A MotorSport Magazine az egyik legrégebbi autósporttal foglalkozó médiumok között. Fennállásának 100. évfordulóját ünnepli, ez alkalomból pedig nagyszabású szavazást tartottak. A közönségszavazáson az dőlt el, hogy melyik versenyautó kapja az „Évszázad versenyautója” kitüntető címet.
Közel tízezer szavazat alapján született meg a győztes, az eredményt pedig július 2-án a londoni The Dorchesterben megrendezésre került gálán hirdették ki.
A jelölt autók (minden évtizedből egy) az alábbiak voltak:
Az autó, amely a brit motorsportot feltette a térképre.
A háború előtti Grand Prix-k mérnöki munkásságának csúcsa.
A Le Mans-i, Targa Florio és Mille Miglia győzelmek berobbantották a Ferrari népszerűségét.
A háború utáni formatervezés remekműve, amely újradefiniálta az esztétikát és a teljesítményt.
Colin Chapman forradalmi tervezése új utat nyitott a Forma-1-es autók tervezésében, és elavulttá tette a versenytársakat. Az innovatív mérnöki munka öröksége.
A hosszú távú versenyek meghatározó alakja. Mérnöki csoda, amely a teljesítmény határait feszegette, kétszer be is betiltották!
Korszakalkotó Forma-1-es autó, amely 1988-ban 16 versenyből 15 győzelmet aratott.
Egy ralilegenda, amely ikonikus kék fényezésével és arany kerekeivel túlmutatott a sportágon. Egy korszak szimbóluma, amely a raliautók rajongóinak egy egész generációját inspirálta.
Megváltoztatta a hosszú távú versenyek világát; megbízhatóságáról, üzemanyag-hatékonyságáról és könnyű karbantarthatóságáról ismert.
Egy rekordot döntögető Adrian Newey tervezte autó, Sebastian Vettel kezében, 19 futamból 13 győzelemmel. Az élvonalbeli aerodinamika és a mérnöki kiválóság megtestesítője.
A szavazás végül az a Lotus 49 lett, amelyet mi magunk is megválasztottunk volna. Sőt Motorsportol.hu színeit is az arany-piros Lotus 49 inspirálta.
A MotorSport Magazine díját Clive Chapman (Colin Chapman, a Lotus tervezőjének fia) és Bob Dance, a Team Lotus egykori szerelője vették át.
A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…
A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…
Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…
Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…
Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…
Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…