Categories: F1

Megválasztották az „Évszázad versenyautóját”!

A MotorSport Magazine az egyik legrégebbi autósporttal foglalkozó médiumok között. Fennállásának 100. évfordulóját ünnepli, ez alkalomból pedig nagyszabású szavazást tartottak. A közönségszavazáson az dőlt el, hogy melyik versenyautó kapja az „Évszázad versenyautója” kitüntető címet.

Közel tízezer szavazat alapján született meg a győztes, az eredményt pedig július 2-án a londoni The Dorchesterben megrendezésre került gálán hirdették ki.

A jelölt autók (minden évtizedből egy) az alábbiak voltak:

1920-as évek – Bentley Speed Six:

Az autó, amely a brit motorsportot feltette a térképre.

Embed from Getty Images

1930-as évek – Mercedes W154 „Silver Arrow”:

A háború előtti Grand Prix-k mérnöki munkásságának csúcsa.

Embed from Getty Images

1940-es évek – Ferrari 166:

A Le Mans-i, Targa Florio és Mille Miglia győzelmek berobbantották a Ferrari népszerűségét.

Embed from Getty Images

1950-es évek – Jaguar D-type:

A háború utáni formatervezés remekműve, amely újradefiniálta az esztétikát és a teljesítményt.

Embed from Getty Images

1960-as évek – Lotus 49:

Colin Chapman forradalmi tervezése új utat nyitott a Forma-1-es autók tervezésében, és elavulttá tette a versenytársakat. Az innovatív mérnöki munka öröksége.

Embed from Getty Images

1970-es évek – Porsche 917:

A hosszú távú versenyek meghatározó alakja. Mérnöki csoda, amely a teljesítmény határait feszegette, kétszer be is betiltották!

Embed from Getty Images

1980-as évek – McLaren MP4/4:

Korszakalkotó Forma-1-es autó, amely 1988-ban 16 versenyből 15 győzelmet aratott.

Embed from Getty Images

1990-es évek – Subaru Impreza:

Egy ralilegenda, amely ikonikus kék fényezésével és arany kerekeivel túlmutatott a sportágon. Egy korszak szimbóluma, amely a raliautók rajongóinak egy egész generációját inspirálta.

Embed from Getty Images

2000-es évek – Audi R8 LMP:

Megváltoztatta a hosszú távú versenyek világát; megbízhatóságáról, üzemanyag-hatékonyságáról és könnyű karbantarthatóságáról ismert.

Embed from Getty Images

2010-es évek – Red Bull RB9:

Egy rekordot döntögető Adrian Newey tervezte autó, Sebastian Vettel kezében, 19 futamból 13 győzelemmel. Az élvonalbeli aerodinamika és a mérnöki kiválóság megtestesítője.

Embed from Getty Images

A szavazás végül az a Lotus 49 lett, amelyet mi magunk is megválasztottunk volna. Sőt Motorsportol.hu színeit is az arany-piros Lotus 49 inspirálta.

A MotorSport Magazine díját Clive Chapman (Colin Chapman, a Lotus tervezőjének fia) és Bob Dance, a Team Lotus egykori szerelője vették át.

 

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

1 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

3 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

4 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

5 óra ago

Ezért hallgatott Verstappen a Mercedes pletykák közepette

Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…

7 óra ago

Maratoni közvetítés a történelmi MotoGP magyar nagydíjról: az ARENA4 50 fős stábbal és helyszíni stúdióval készül a hétvégére

Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…

17 óra ago