Categories: F1

Wolff tagadja, hogy a mágikus első szárnyuk miatt lett ilyen versenyképes a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke tagadta, hogy a sokat emlegetett „varázslatos első szárny” lenne az egyedüli oka a csapat közelmúltbeli Forma-1-es feltámadásának.

A német márka viharos szezonkezdetet élt át idén, mivel a W15-ös autójuk optimalizálásával küszködött a kanyarsebesség-tartományokban , ahol nem volt stabil. A Mercedes azonban agresszív fejlesztési tervet indított el, amely fordulatot eredményezett, és amely egymást követő futamgyőzelmekhez vezetett Ausztriában és Nagy-Britanniában. Lewis Hamilton véget vetett a 2021 decembere óta tartó hosszú várakozásnak. Rekordot jelentő kilencedik győzelmét aratta Silverstone-ban egy olyan versenyhétvégén, ahol a Mercedes az első sorból is megszerezte a győzelmet. Wolff elismerte, hogy aggódott amiatt, hogy a Mercedes újabb nehéz szezont él át a jelenlegi talajhatású autókkal, egészen a legutóbbi áttörésükig:

„Azt hiszem, ha figyelembe vesszük, hogy öt futammal ezelőtt még a dobogóért sem voltunk harcban, és úgy tűnt, hogy a harmadik éve nem teljesítünk, majd kattant a dolog. Hirtelen mindennek, aminek eddig nem volt értelme, lett értelme. Korábban a fejlesztési irányok eredményei révén megtaláljuk a teljesítményt. Feltettük az autóra, és ez köridőben is megmutatkozott, de az elmúlt két évben ez nem így volt.”

Ugyan a Mercedes visszatérését az élmezőny állandó szereplőjévé a Monacóban bevezetett, átdolgozott első szárnynak tulajdonítják, Wolff utalt rá, hogy más tényezők is szerepet játszanak:

„Volt egy pillanat, amikor James Allison, a Mercedes technikai igazgatója vezetésével hirtelen lett értelme az adatoknak. És a különbség, az a mód, ahogyan mi, főleg ahogyan kiegyensúlyoztuk az autót, és ahogyan az autót a megfelelő pontra tudtuk hozni. Ez volt a legfontosabb. Nem egy csoda első szárny volt, sokkal inkább egy stabil egyensúly, amit elértünk.”

Wolff elárulta, hogy a Mercedes a nyári szünet előtt hátralévő két futamra még több frissítéssel készül. Igyekeznek fenntartani ezt a lendületet. Az osztrák szakember azonban figyelmeztetett, hogy a brackley-i bázisú alakulat nem lehet önelégült, annak ellenére, hogy Silverstone megmutatták, a frissített W15-ös immár képes érdemben is versenyeket nyerni:

„A teljesítményt tekintve még több van benne. Hozunk újításokat Budapestre és Spába. Ugyanakkor nem szabad elragadtatnunk magunkat. Volt egy győzelmünk a múlt héten. Kihasználtuk a Max Verstappen és Lando Norris közötti ausztriai ütközést, de ma egy tisztességes győzelmet arattunk. Megvolt a valódi tempónk, láthattátok George-ot és Lewist az élen, aztán szinte minden körülmények között remekeltünk.”

Vámosi Péter

Recent Posts

A Honda hálás és meghatódott a szenvedélyes Verstappen miatt

A Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe hálás volt a Japán Nagydíj után, miután Max…

57 perc ago

Trump vámjaival a Forma-1, az IndyCar és a NASCAR is ráfázhat

Donald Trump amerikai elnök legújabb vámintézkedései komoly következményekkel járhatnak az amerikai gazdaság számos területére, köztük…

3 óra ago

Colapinto szerint a Red Bull bealudt, mielőtt aláírt az Alpine-hoz

Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat. Sok minden szól Colapintóról úgy,…

5 óra ago

Verstappen és Sainz barátnői közös eseményen vettek részt

Max Verstappen barátnője, Kelly Piquet, a figyelem középpontjába került a monacói Monte Carlo Tennis Masters…

6 óra ago

Verstappen kihagyja az első szabadedzést Bahreinben

A Red Bull junior Ayumu Iwasa is F1-es autóba ülhet hétvégén Bahreinben. A 23 éves…

7 óra ago

24 év börtönbüntetést úszott meg az adóhivatallal packázó korábbi spanyol világbajnok

Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…

9 óra ago