Felmerült annak lehetősége, hogy a Toyota esetleg visszatérhet a Forma-1-be.
A japán márka 2002 és 2009 között szerepelt a Forma-1-ben. Legjobb szezonjukat 2005-ben teljesítették, akkor a 4. helyen végeztek a konstruktőrök között.
Most felmerült a visszatérés lehetősége, noha nem új csapatként.
Nem sokkal az után, hogy a Haas F1-es csapatfőnöke, Ayao Komatsu a Le Mans-i 24 órás verseny után meglátogatta a Toyota Gazoo Racinget (TGR), a Toyota motorsport részlegét, most egy új képkocka erősítette tovább a címben is említett feltevést.
A Brit Nagydíjon ugyanis Masaya Kaji, a TGR hajtáslánc-fejlesztési részlegének igazgatója tűnt fel a Haas garázsában.
Úgy hírlik, együttműködésről tárgyalnak, miszerint a Toyota 2025-től esetleg autóalkatrészeket gyártana a Haasszal közösen. Japán információk szerint a gyártó a közeljövőben nem tervez motort szállítani a Forma-1-be, de 2026-tól szeretne együttműködni a Haasszal a kaszni gyártásában.
Az együttműködés részeként állítólag a Toyota Kölnben található szélcsatornáját használnák.
トヨタがHAASとの提携でF1復帰するかもって奴、まさにシルバーストンでHAASのピットにTGRの加地雅也さん居た所がそれだよね。
世界最大の自動車メーカーの1つがF1に戻ってくる可能性は、非常に高い。トヨタがF1チームとのパートナーシップの可能性についてハースに連絡を取ったと理解している。… pic.twitter.com/cebOTWOqGR
— けろ (@keroyon_) July 9, 2024