Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images/Red Bull Content Pool
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner figyelmeztetett, hogy elkerülhetetlen, hogy Max Verstappen valamikor az idei szezonban erőforrás csere miatti büntetést kapjon.
A Brit Nagydíj hétvégéjére készülve a Red Bull új motor-elemeket rakott fel Sergio Pereznek az autójára. A belsőégésű motor, az MGU-H, az MGU-K és a kipörgésgátló új alkatrészeiből, és mindegyiknél a határig ment. Miután Perez a 19. helyre kvalifikálta magát, az időmérő első részében elkövetett hibája miatt és a kavicságyban landolt az RB20-assal, a csapat úgy döntött, hogy további alkatrészeket raktároznak inkább el. A parc fermé szabályok miatt, és mivel nem volt vesztenivalója, a Red Bull úgy döntött, hogy egy ötödik ICE-t, valamint egy új vezérlőelektronikát és energiatárolót használnak fel. Ez a boxutcából való indulás büntetését vonta maga után.
Verstappen egy ilyen büntetés határán van, mivel mind a hat alkatrészével éppen a határon van. Egy a kvótán túli új elem első felszerelése 10 rajthelyes rajtbüntetést von maga után. A további cserék ezt követően már „csak” öthelyes büntetést eredményeznek. A szezon a felénél járunk, 12 futam lefutott, 12 van hátra. Horner elismerte, hogy Verstappen az idény második felében Perez nyomdokaiba léphet:
„Biztos vagyok benne, hogy egy ponton végül egy extra motort fogunk bevetni Maxnak. Csak az a kérdés, hogy stratégiailag mikor hozzuk meg ezt a döntést. Ezen tehát dolgozunk a Hondával. Elkerülhetetlen, hogy az év egy pontján büntetést vállaljunk be.”
Ez kétségtelenül hátráltatni fogja Verstappen versenyzői bajnoki címének a megvédését. Bár 84 pontos előnyre tett szert a riválisaival szemben, élükön a mclarenes Lando Norrisszal, annak ellenére, hogy az elmúlt két futamon nem a leggyorsabb autóval rendelkezett. Ugyan a Miami Nagydíj óta eltelt hét futamból csak hármat nyert meg, és bár a Red Bull ezen időszakban a McLaren és a Mercedes mögé szorult, Verstappen még mindig megelőzte az őt üldözőket. Horner bevallotta, hogy a Red Bull a „csúcson van” a fejlesztések tekintetében, de hozzátette:
„Vannak dolgok, amiket még nem fejeztünk be, van még tér a fejlődésre. Elkerülhetetlen, hogy amikor közelebb kerülünk egymáshoz, akkor azokon a marginális apró részleteken múlik csak a különbség. A pillanatnyi formánk mindig mozog. A Mercedes erős volt Silverstone-ban, a McLaren erős volt Ausztriában, Barcelonában mi nyertünk. Ebből a hármasból egyáltalán nem lennék meglepve, ha Max szerezte volna mégis a legtöbb pontot.”
Négy versenyző még nem végzett csapattársa előtt egy nagydíjon az idén. A listán pedig található…
Érdekes statisztika jelent meg a Reddit-en, amely szerint Verstappen imolai sikere a 124. Red Bull-győzelem…
A RacingNews365 információi szerint az FIA több technikai utasítást is kiadott az F1-es csapatoknak a…
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown korábban kinevette az Alpine csapatot, amiért azok a fejetlenség közepette…
Nem csak a Doohan-családot érte online zaklatás az elmúlt időszakban a Forma-1 berkein belül. Yuki…
Charles Leclerc hangot adott csalódottságának, és nem akarja elfogadni azt, ahol jelenleg tart a Ferrari.…