Categories: F1

Newey dobhatta a Ferrarit, két komoly kérője maradhatott

Az angol tervezőzseni, Adrian Newey állítólag inkább Nagy-Britanniában marad. A hírek szerint elengedte a Scuderiát, és az angol csapatoktól érkező ajánlatokat választotta.

Választását a Red Bull megszorításai miatt szeptember vége előtt nem tudja nyilvánosságra hozni. Egyre világosabb azonban, hogy nem Maranello lehet a kiszemelt célállomás. Az út, amely Adrian Newey Maranellóba igazolásához vezethetne, igen meredek emelkedő lett. Az elmúlt napokban felröppent pletykák szerint az Aston Martin vagy a McLaren lehet a lehetséges jövőbeli célállomása. Előbbi jelenleg előnyös helyzetben van. Amikor május 1-jén hivatalossá vált a Newey és a Red Bull közötti elválás, találgatások sora indult el a brit mérnök célállomásával kapcsolatban. a csapatok hosszú listájájával, amelynek élén egyértelműen a Ferrari állt. Voltak, akik ennél is tovább mentek. A Miami Nagydíjon azt állították, hogy a Newey és a Ferrari közötti megállapodást már aláírták, megpecsételték az Egyesült Államokba való távozásának előestéjén. Ez azonban nem igaz. A tárgyalás Frederic Vasseur és Newey között lezajlott, és valószínűleg túlmutatott a klasszikus előzetes beszélgetésen, részletes ajánlatról egyeztethettek.

A Ferrarival folytatott azonban csak egyike volt azoknak a különféle tárgyalásoknak, amelyeket Newey (Eddie Jordan segítségével) folytatott. Elkötelezetten arra törekedtek, hogy az összes rendelkezésre álló lehetőség az asztalon legyen. Ezzel párhuzamosan Newey legalább három másik istállóval is beszélt. Az Aston Martinnal (Lawrence Stroll első ajánlata még tavaly márciusból származik), a McLarennel és a Williamsszel.

Mindezt a szigorú titoktartás jegyében. Ez annak is köszönhető, hogy Newey a Red Bullnál bevállalta, hogy szeptember előtt nem hoz nyilvánosságra információkat a jövőjével kapcsolatban. A bennfentesek körében a pletykák nyilván tovább folytatódtak. Így jutottunk el az elmúlt napok forgatókönyvéhez, amelyben a végső választás mindössze már két csapatra látszik korlátozódni.

Egyesek Martin Whitmarsh, az Aston Martin vezérigazgatójának távozását is jelzésnek tekintették. A McLarentől való 2005-ös viharos távozása miatt Newey ugyanis nem különösebben bírta őt. Van egy, a paddockban ismert történet, amely szerint Whitmarsh volt az, aki utasította a McLaren biztonsági embereit, hogy Newey-t az új wokingi főhadiszálláson lévő irodájából kísérjék ki a parkolóba, beleértve egy sétát a műszaki részlegen keresztül az összes akkor dolgozó előtt.

A Ferrarival kapcsolatos pletykák fokozatosan elmaradtak, majd teljesen elhaltak. A legújabb pletykák szerint a vörösök vezetőinek határozott az álláspontja, és nem kívánnak részt venni egy felfelé irányuló árverésen a fizetési fronton. Cardile távozásával megüresedett a technikai részleg legfontosabb helye, de ezt a helyet nem egy olyan figura töltené be, mint Newey. A prioritások változhattak Maranellóban. Jelenleg az a legsürgetőbb, hogy egy ember a projekt élére álljon. Egy olyan figura, aki elsőbbséget élvez egy (nyilván nagyon különleges) tanácsadóval szemben, aki már egy ideje világossá tette, hogy nem akar napi szintű jelenlétet igénylő programban részt venni.

Az eddigi leghalkabb tárgyalások a McLarennél folytak. Míg az Aston Martin esetében nagy port kavart Newey állítólagos látogatása az új silverstone-i főhadiszálláson (ami miatt az összes alkalmazottnak két órára el kellett hagynia a céget), addig azóta sincsenek olyan jelek, amelyek alapján képet kaphatnánk a Zak Brawnnal és Andrea Stellával folytatott tárgyalások mélységéről. Vannak, akik azt állítják, hogy a tárgyalások megrekedtek. Vannak, akik úgy vélik, hogy a korábbi csapata lehet a meglepetésszerű befejezése a három hónapja kezdődött és további két hónapig tartó történetének.

Pedig nem is történhetett volna másképp, hiszen a középpontban a Forma-1 történetében legtöbbet nyert technikus áll, aki több mint három évtizeden keresztül képes volt a technikai egyensúlyt eltolni.

Vámosi Péter

Recent Posts

Az FIA új, „titkos” technikai irányelvei hátráltatták a McLarent Imolában?

A RacingNews365 információi szerint az FIA több technikai utasítást is kiadott az F1-es csapatoknak a…

7 óra ago

Zak Brown szerint az Alpine megpróbálta megfélemlíteni Piastrit

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown korábban kinevette az Alpine csapatot, amiért azok a fejetlenség közepette…

9 óra ago

Tsunoda is gyalázkodás áldozata lett, közleményt adott ki az FIA

Nem csak a Doohan-családot érte online zaklatás az elmúlt időszakban a Forma-1 berkein belül. Yuki…

11 óra ago

Nem tudja elfogadni a Ferrari helyzetét Leclerc

Charles Leclerc hangot adott csalódottságának, és nem akarja elfogadni azt, ahol jelenleg tart a Ferrari.…

13 óra ago

Családja zaklatása miatt kellett megszólalnia Jack Doohannek

Jack Doohan ausztrál Forma-1-es versenyző a családját ért online bántalmazások beszüntetésére szólította fel a közönséget.…

15 óra ago

Piastri szerint félreértik őt a rajongók

Az idei év egyik kellemes színfoltja Oscar Piastri ellentmondás nem tűrő szereplése. A fiatal ausztrál…

17 óra ago