Motorsportol.hu
2025. július 12, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Ralf Schumacher nem az első F1-es versenyző, aki felvállalta, hogy a férfiakhoz vonzódik

Hegedűs Dávid by Hegedűs Dávid
2024.07.15.
Ralf Schumacher nem az első F1-es versenyző, aki felvállalta, hogy a férfiakhoz vonzódik

Fotó: ZANTAFIO56 via Wikipedia

A brit Mike Beuttler az 1970-es évek elején versenyzett a Forma-1-ben, és Ralf Schumacher tegnapi posztjáig ő volt a Forma-1 történetének egyetlen versenyzője, aki felvállalta, hogy meleg.

Beuttler 1971 és 1973 között volt a Forma-1-es mezőny tagja, ám az utáni élete rejtélyes, ugyanis élete utolsó 14 évéről még a legközelebbi barátai sem tudtak semmit. Ők is csak a családtól értesültek a brit haláláról, aki 48 évesen AIDS-ben halt meg.

Ez is érdekelhet

Hamilton már tudja, mit nem tehetnek meg az F1 film folytatásával

Hamilton már tudja, mit nem tehetnek meg az F1 film folytatásával

2025.07.12.
Steinert sokkolta Horner kirúgása

Steinert sokkolta Horner kirúgása

2025.07.11.

Igazi furcsaságnak mondható talán, hogy pont abban a korszakban volt tagja az F1-nek, amikor a versenyzők – James Hunttal az élen – híresen nagy nőcsábászok voltak, és ezt nem is rejtették véka alá. Így aztán akkoriban igencsak kitűnt egy versenyző a homoszexualitásával, főleg mert nem voltak még a Racing Pride-hoz hasonló szerveződések.

Hogy milyen ember is volt ő maga, arról egykori barátja, az újságíró Ian Phillips mesélt korábban a BBC Sportnak.

„Mike mindent kiadott magából a pályán, nem volt egy fényes tehetség, de nagyon keményen dolgozott. Én tisztában voltam azzal, hogy meleg, de az én világomban ez nem számított” – emlékezett vissza.

Beuttler számára viszonylag egyenes út vezetett a Forma-1-be, hiszen az F3-ban szép sikereket ért el a ’60-as évek végén, majd az F2-ben is tudott futamot nyerni. Phillips még az F2-es korszakában találkozott vele.

„Elég csendes volt, főleg Hunthoz vagy Mike Hailwoodhoz képest. Hihetetlenül barátságos srác volt, de belül nagyon komoly elhatározásai voltak, és véresen komolyan vette a versenyzést.”

Olyannyira komolyan, hogy a versenytársak szemében ő egy nagyon kemény és agresszív versenyző volt, aki nagyon nem szerette, ha megelőzték. Ez utóbbi elkerülése érdekében mindent megtett, olykor akár a szabályosság határain túl is. A társai így a ’Blocker’, vagyis a blokkoló, feltartó becenévvel illették.

Beuttler az 1971-es Brit Nagydíjon mutatkozott be az F1-ben, egy privát March autóval. A versenyzői karrierjét a tőzsdeügynök barátja finanszírozta. A Kanadai Nagydíjon pedig a gyári csapat színeiben is indulhatott Niki Lauda és Ronnie Peterson csapattársaként. A karrierje többi versenyét privát autóval teljesítette.

„Talán nem állt készen a Forma-1-re, amikor bemutatkozott, de remek csapat támogatta őt. Ezt az ambícióival kompenzálta, minden egyes alkalommal amikor kimászott az autóból szakadt róla a víz, és kidülledtek a szemei” – folytatta Phillips.

Két futam kivételével az 1972-e szezont is végig teljesítette, de a legsikeresebb idénye au 1973-volt. Ekkor érte el a legjobb eredményét: egy hetedik helyet a Spanyol Nagydíjon. Összesen ötször végzett karrierje során az első tízben, de mivel akkoriban csak az első hat kapott pontot, így pont nélkül ért véget a pályafutása. 1973-ban kitört az Egyesült Királyságban az olajválság, a csapatának nem volt pénze a folytatásra, ő maga pedig 34 évesen végleg visszavonult a versenyzéstől.

A visszavonulása után az Egyesült Államokban telepedett le, San Franciscoban és Los Angelesben töltötte a legtöbb idejét.

Amerikai élete azonban a mai napig rejtély és nem tisztázott, de a jelentések szerint az üzleti életben találta meg a számításait.

„Úgy sejtem, hogy melegként jóval könnyebb volt Amerikában élnie azt az életet, amit szeretett volna, mert Londonban még nagy tabu volt a homoszexualitás. Talán meg akarta találni a saját generációját, akikkel szabadon és nyitottan élhet. De az F1 után teljesen eltűnt. Nem tudom, volt-e valaki, a családján kívül, aki kapcsolatba lépett vele. 1988 december 29.-én kaptam egy hívást ismeretlen számról. Ennyit mondtak a telefonba: ’Mike Beuttler nővére vagyok, és szomorúan tudatom, hogy ő Los Angelesben AIDS-ben elhunyt.’ Olyan remek pasas volt…” – zárta gondolatait.

Beuttler homoszexualitásáról mindenki tudott a paddockban, de sosem kapott negatív megjegyzéseket másoktól. Mindenki elfogadta a másságát. A halála óta – részben neki köszönhetően is felbátorodva – számos motorsportban versenyző coming out-olt és vállalta fel a homoszexualitását. Ilyen például a korábbi Le Mans kategória győztes Danny Watts.

Beuttler örökségekének tulajdonítható a Racing Pride nevű szervezet, melynek célja, hogy támogassa az LMBTQ versenyzőket. Ennek társalapítója Richard Morris, aki szintén autóversenyző volt, nagykövete pedig Matt Bishop író, egykori F1-es újságíró, PR-os, aki több csapatnál is megfordult sajtósként.

Ralf Schumacher coming outolt az Instagramon

Tags: F1Forma-1homoszexualitásMike BeuttlerRalf Schumacher
Hegedűs Dávid

Hegedűs Dávid

Láttad már az F1 filmet?
150 Szavazat · 150 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Már azt is lehet sejteni, hogy Horner hol folytathatja az F1-es pályafutását

    Már azt is lehet sejteni, hogy Horner hol folytathatja az F1-es pályafutását

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Esélyes, hogy Verstappen rúgatta ki Christian Hornert

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • „Bámult előre az autójában, egyszerűen csak kihajtott a kapun” – így távozott a Red Bulltól Horner

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Horner által állítólag üzenetekben zaklatott nő apja is reagált arra, hogy a Red Bull elbocsátotta a britet

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Megérkezett Verstappen reakciója Horner hirtelen távozására a Red Bulltól

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.