Fotó: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images/Red Bull Content Pool
Helmut Marko aláírta azt a dokumentumot, amely szerint 2026 vége előtt nem hagyja el a Red Bull alakulatát, így Max Verstappen Mercedeshez való váltása lekerült az asztalról.
Ezzel vége lehet a „Horner-ügynek” is? Most sok jel utal arra, hogy Max Verstappen 2025-ben nem vált a Mercedeshez, hanem marad a Red Bullnál. A Motorsport-Total.com informácói szerint a megváltozott helyzet sarkalatos pontja egy új kiegészítés Helmut Marko meglévő tanácsadói szerződéséhez, amelyet állítólag nemrég írt alá. Erről először a holland Telegraaf számolt be szombaton, az az újság, amelyik a „Horner-ügyet” elsőként indította el hírként. A beszámoló szerint Marko állítólag elkötelezte magát, hogy 2026 végéig – minden ha és de nélkül – kiteljesíti tanácsadói szerződését.
Ez viszont azért érdekes, mert Verstappen 2023/24 telén szerződése kiegészítését készíttette el, ami jogot formál neki arra, hogy a kontraktusa lejárta előtt (2028) elhagyja az istállót, amennyiben Marko már nem dolgozik ott. Amikor rövid ideig úgy tűnt, hogy a csapatfőnök Christian Horner meg akar szabadulni Markótól Szaúd-Arábia környékén, ez a szerződéskiegészítés hirtelen téma volt. Ezt is tudni kell: A kilépési záradékról egyértelműen Verstappen menedzsmentje és maga Marko állapodott meg, Horner tudta nélkül. Hogy közben mennyire feszült volt a helyzet, azt nemrég az Osztrák Nagydíjon is láthattuk. Ott Jos Verstappen a tervek szerint tulajdonképpen a Legends Parade részeként teljesített volna egy demózást. Azonban Horner állítólag közbelépett, és idősebb Verstappen végül sértődötten visszalépett, majd nyilvánosan is nyilatkozott a helyzetről.
Ez valószínűleg túlságosan is belső téma volt a részvényes Mark Mateschitznek. Ő maga is jelen volt Spielbergben, és a Red Bull vezérigazgatójának, Oliver Mintzlaffnak is sok volt már ez. A Telegraaf szerint Mintzlaff állítólag meggyőzte Markót, hogy egy kötelező érvényű kiegészítésről, amely 2026 végéig szilárdan lekötné őt, és közvetve a Verstappen-ügyet is rendezné, és a legjobb megoldás lenne minden érintettnek. Így Verstappen most már csak a szerződésében szereplő teljesítményklauzulák miatt hagyhatná el idő előtt a Red Bullt. Az ott megfogalmazott feltételek a jelek szerint teljesültek, vagyis a Mercedeshez való váltás 2025-re már nem téma. Ez viszont azt jelenti, hogy Toto Wolff most már eldöntheti, hogy Andrea Kimi Antonellit vagy Carlos Sainzot szeretné-e inkább a második autóba ültetni. Verstappent nem fogja most még megkapni.
Ugyanakkor a Red Bull felső vezetése lobbizik minden érintettnél, hogy lezárják az elmúlt hónapokban nyilvánvalóvá vált árkokat. Úgy tűnik, sikerült is nekik ez. A Hungaroringen idősebb Verstappent és Hornert látták egymással beszélgetni, sőt, nevetgélni is együtt. Olyan jelenetek ezek, mint amilyeneket hónapok óta nem láthattunk. Úgy tűnik, a Marko szerződés kiegészítése mellett Verstappen is ígéretet is tett arra, hogy nem hagyja el az alakulatot, ha Marko például betegség miatt nem tudja kiteljesíteni a 2026 végéig szóló szerződését. Marko márpedig 81 éves. Verstappen csak akkor távozhatna tehát, ha a Red Bull kirúgná őt.
Egy Verstappen Mercedeshez való váltás így legkorábban a 2026-os szezon előtt van újra kilátásban. Akkor is csak akkor, ha bizonyos teljesítménykritériumokat nem teljesít a Red Bull a határidőig. Ez talán egy újabb ok, amiért Sergio Perez helyett egy erős csapattársra lenne szükség, hogy a Red Bull több pontot szerezzen a konstruktőri bajnokságban?
Végső soron pár kérdés továbbra is megválaszolatlan marad a nagyközönségnek. Az viszont tény, hogy az egyrészt a Verstappen/Marko összeállítás, másrészt a Horner-csapat közötti átmeneti totális eszkaláció után egyelőre úgy tűnik, hogy a legrosszabbat sikerült elhárítani. Így most már újra a lényegre fókuszálhat mindenki. Ez pedig a sportteljesítmény, amivel a szombati időmérőn harmadik Verstappen jelenleg egyáltalán nem elégedett:
„Azt hiszem, pár embernek hamarosan fel kell ébrednie. Nem kell részletezni, hogy kik azok, nem mindenki ismerte fel a csapatnál a helyzet komolyságát. Tudják, hogy realista vagyok, és nem keresek kifogásokat. De az alakulatban nem mindenki van azonos hullámhosszon.”
A Ferrari már Bahreinben előrébb tudott lépni a fejlesztéseinek köszönhetően, de most a sajtó szerint…
Elindulhat a madridi pálya építkezése, miután sikerült partenereket találni. Már több mint egy éve hivatalossá…
Max Verstappen csapatváltásáról szóló hírek két csapatot érintenek, de Ralf Schumacher szerint akad még egy…
Egy portugál labdarúgócsapat egy különleges, egyedi mezzel tiszteleg a Forma-1-es legenda, Ayrton Senna előtt az…
George Russell közelebb került szerződéshosszabbításhoz, miután erősen kezdte az évet. A Mercedes pilótája az idei…
Fernando Alonso elmagyarázta, hogy mi a fő probléma az idei Aston Martinnal, miután a második…