Categories: F1

Alpine Mercedes motorral már 2025-től?

Az Alpine Forma-1-es csapata közeledik a Mercedes-szel kötendő megállapodáshoz egy olyan technikai partnerségről, amely magában foglalja a motort, a sebességváltót és a felfüggesztést is, amely akár már 2025-ben elindulhat.

A francia gyártó mérlegeli, hogy lemond-e saját Renault gyári motorjáról. A felső vezetésük ugyanis megkérdőjelezi, hogy a költségek és az előnyök között áll-e a több százmilliós beruházás a saját motorjukba. A projekt jövőjével kapcsolatos kételyek nemrégiben tovább gyűrűződtek. A rivális Audi bejelentette, hogy kizárólagos technikai partnerséget kötött a Renault jelenlegi üzemanyag- és kenőanyag-beszállítójával, a BP-vel és a Castrol-lal. Mivel az Alpine F1 új tanácsadója, Flavio Briatore állítólag kulcsfontosságú szószólója annak, hogy az istállónak az a legjobb, ha egy vevői motorszerződést kötnek, más gyártókat is megszólaltattak, hogy kiderítsék, van-e érdeklődés az üzlet iránt.

Ezek az egyeztetések mostanra már csak a Mercedesre korlátozódtak. A Motorsport.com úgy tudja, hogy a két fél közötti tárgyalások előrehaladott állapotban vannak. Briatorét a Magyar Nagydíj versenyhétvégéjén többször is látták a német autógyártó motorhome-jában. Bár még nem írták alá a végleges szerződést, komoly források szerint a megállapodás főbb feltételeiről elvben már megállapodtak. Most már csak a konkrét részleteket kell tisztázni. A folyamatnak ez a következő szakasza azonban még több hetet is igénybe vehet – és akár tovább is eltarthat.

Úgy tudni, hogy a jelenleg felvázolt elképzelés szerint a partnerség hasonló lenne ahhoz, mint amilyen az Aston Martiné jelenleg. Amellett, hogy az Aston Martin a Mercedes ügyfélmotorjait veszi át, a rivális jelenlegi hátsó felfüggesztését és váltóját is átveszi. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a két csapat azonos hátsó részeket használna.

Az Alpine és a Mercedes közötti tárgyalások elsősorban egy 2026-tól kezdődő együttműködésről szóltak, amikor az F1 új turbóhibrid erőforrásokat használ majd. Ezek nagyobb mértékben támaszkodnak az elektromos energiára. Az informátorok ugyanakkor jelezték, hogy van rá esély, hogy a partnerség akár már 2025-ben elkezdődhet, ha hamar sikerül megkötni az üzletet. A következő szezonra történő motorváltás némi extra erőfeszítéssel járna az Alpine részéről. A 2025-ös autójukhoz új összeszerelést kell ebben az esetben eszközöljenek, amelyen már dolgoznak. A Mercedesre való váltás valószínűleg azonnali versenyképességet hozna, mivel széles körben elfogadott, hogy a jelenlegi Renault motor az ellenfelekhez képest teljesítményben alulmarad.

Egy esetleges megállapodás időzítése attól is függne, hogy a Renault mit kezd a jelenlegi, Viry-Chatillonban található F1-es motorgyárában dolgozókkal. Az ott alkalmazott mérnököket más tevékenységekre kell átcsoportosítani a márkánál, ha a következő hónapokban változás történne. Sem a Mercedes, sem az Alpine nem kommentálta az ügyletet, de nemrég a Mercedes csapatfőnök Toto Wolff világossá tette, hogy nyitott egy ügyfélmotor-üzletre. Wolff a Brit Nagydíj előtt nyilatkozott a kérdésről:

„Ez egy bonyolult helyzet, de nekünk tetszik a gondolat, hogy az Aston Martin helyett egy másik csapathoz kerüljön, már pusztán a tanulás miatt is. Azt hiszem, hogy szervezetként úgy vagyunk berendezkedve, hogy minél több erőforrással rendelkezünk, annál jobb, ha felgyorsítunk pár fejlesztést vagy a megbízhatóságot. Ez azonban nem ment túl azon a ponton, hogy véleményt cseréljünk vagy feltáró megbeszéléseket folytassunk. Az Alpine-nak döntenie kell, hogy folytatni akarja-e a Forma-1-es motorprogramját avagy sem. Csak akkor, ha meghozták ezt a stratégiai döntést, akkor merülnénk bele az egyeztetésekbe. De nyitottak vagyunk, ezt mondtuk nekik.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Sebastian Vettel a V10-es motorokra szavaz a költséges hibridekkel szemben

Sebastian Vettel továbbra is a V10-esek visszatérése mögött áll. A korábbi Forma-1-es pilóta, Sebastian Vettel…

9 óra ago

Lewis Hamilton döntő próbatétel előtt áll, hogy megmentse első szezonját vörösben

Lewis Hamilton számára 10 futam maradt, hogy megmentse első Ferraris szezonját. Meg tudja csinálni? A…

11 óra ago

Miller besokallt: „Szerintem eleget vártam.”

Jack Miller tavaly majdnem kikerült a MotoGP-ből, ám végül a Pramac-Yamaha szerződtette. Most azonban ismét…

12 óra ago

5 centivel lett kevesebb Coulthard egyik testrésze, mióta nem versenyez

David Coulthard 2005 és 2008 között a Red Bull Racing csapatában versenyzett. A most 54…

13 óra ago

Marc Márquez az élen a Balatonnál, miközben két Aprilia füstbe borult az első szabadedzésen

33 év után pályára gurult a MotoGP mezőnye Magyarországon, nem volt eseménytelen a Magyar Nagydíj…

14 óra ago

Ripityára „törtük” az F1-es Herendi trófeákat, te pedig összerakhatod őket!

Ezt még Lando Norris is megirigyelné! Na jó, valójában nincs szó semmi törésről, csak a pénteki…

15 óra ago