Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Christian Hornert nemigen hatotta meg Jonathan Wheatley távozása, sőt már azt is tudja, mire fogja felhasználni a szakember fizetését.
Az év elején kevesen gondolták volna, hogy az összetartást és egységet mutató osztrák csapatból szépen-lassan távozni fognak a kulcsemberek. Adrian Newey döntötte le az első dominót, majd a következőt a csapatmenedzser lökte el.
Jos Verstappen már februárban elmondta, hogy a csapatfőnök körüli botrány szét fogja tépni a sikeres alakulatot. A brit vezető asszisztense ugyanis jelezte az osztrák anyavállalat felé, hogy főnöke nem megfelelően viselkedik vele, így belső vizsgálat indult a vállalatnál.
Hornert ugyan felmentették, ám a háttérben hatalmi harcok bontakoztak ki, amit csak sokára tudott megzabolázni az istálló. Az 50 éves vezető elbocsájtása esetén Wheatley lett volna a csapatfőnök, ám mivel honfitársa maradt, az 57 éves szakember sem kapott új pozíciót.
A brit szakember a Forma-1-es pályafutását a 1990-es években kezdte. 1991-ben szerelőként csatlakozott a Benettonhoz, és rögtön Nelson Piquet-vel találta szembe magát. Később Michael Schumacher mérnöki csapatát erősítette. 2001-ben a szerelők vezetője lett. A Renault-periódusban is jelen volt, 2005-ben és 2006-ban Fernando Alonsóval ünnepelte a bajnoki címeket.
2006-ban környékezte meg őt a Red Bull. Az elsők között igazolták le, és azonnal csapatmenedzseri pozíciót ajánlottak neki.
Wheatley többször bizonyította, hogy a szabálykönyv minden részletét ismeri, így többször húzta ki a csapatát a bajból. A nagyközönség előtt 2021-ben lett igazán ismert, mikor a versenyek többségén Michael Masival beszélt rádión. A szezon utolsó futamán ismét bevetette tudását, ugyanis ő győzte meg első sorban az ausztrál versenyigazgatót arról, hogy a biztonsági autót be kell hívni a pályáról, így a friss gumikon az utolsó körben Max Verstappen megelőzhette Lewis Hamiltont, és megnyerte első bajnoki címét.
Mindazonáltal a boxkiállások gyorsasága is a brit szakember nevéhez fűződik.
Wheatley tehát az Audi csapatfőnöke lesz, ám honfitársa nem aggódik amiatt, hogy a Red Bull az egyik kulcsemberét veszítette el. Az 57 éves szakember 2025 közepétől már az ellenfelet erősíti, míg az osztrák istálló csapatfőnöke már az új mérnökökre gondol.
,,Tisztában voltam azzal, hogy Jonathan (Wheatley) menni akar. Mért is ne? Ő egy elég drága ember, így a megmaradt fizetése lehetővé teszi majd, hogy néhány új mérnököt alkalmazzak” – nyilatkozta az 50 éves csapatvezető.
Folyamatosan dolgoztak az elmúlt hónapokban a Révész Racing szerelői, és elkészült az a versenygép, mellyel…
Ha magáról a versenyről nem is, de Jack Doohan szabadedzésen elszenvedett hatalmas balesete miatt emlékezetes…
Pepita, avagy "kockás zászlós" tortát sütni motorsport rajongóknak közel sem nehéz feladat! Elárulom, hogy csináld!…
A futam során egy meglepő dolog szemtanúi lehetett a Japán Nagydíj nezőközönsége. Alexander Albon magas…
A kétszeres MotoGP-világbajnok Pecco Bagnaia szerint évekig fog tartani, amíg megemészti, hogy elveszítette a 2024-es…
Nagy sikerek és nagy bukások történtek hétvégén a női versenyzők körében. Marta Garcia, az F1…