Fotó: Alpine
Mick Schumacher beismerte, hogy a hosszútávú világbajnokság (WEC) „nagyon is érvényes második lehetőség” azok számára, akik vagy nem jutnak el az F1-be, vagy elhagyják a sorozatot.
Schumachernek azonban a személyes fókusza továbbra is a motorsport királykategóriájába való visszatérésre irányul. Az idei szezont a WEC hiperautó-osztályában az Alpine versenyzőjeként töltötte, a Mercedes F1-es tartalékosi szerepe mellett. Utóbbit azóta tölti be, mióta a 2022-es szezon végén távozott a Haastól. A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia továbbra is eltökélt abban, hogy visszatérjen az F1-es mezőnybe, annak ellenére, hogy gyári WEC-ülést talált magának. A WEC-t ugyan jó célpontnak tartja, de az F1 után csak másodlagos. Schumacher a Divebombnak beszélt erről:
„Hallom, hogy sok embert érdekel a WEC, sok olyan versenyzőt, akik nem kapnak lehetőséget a Forma-1-ben, vagy éppen kikerülnek onnan. Szerintem a WEC egy nagyon is érvényes második lehetőséggé vált az F1 mellett. Élveztem az itt töltött időt, de számomra nincs jobb a Forma-1-nél, így a gondolataim állandóan a száguldó cirkusz körül forognak. Ez az, amit igazán szeretnék csinálni. Nyilvánvaló, hogy amikor itt vagyok egy versenyhétvégén, akkor a WEC-ben dolgozom, és egyértelműen erre koncentrálok. Ugyanakkor a végső célom mindenképpen az, hogy újra F1-es autóba ülhessek.”
Annak ellenére, hogy a Mercedes pilótája már fél éve versenyez a WEC-ben, még mindig alkalmazkodnia kell az együléses és a hiperautó közötti váltásokhoz. Schumacher idén a Mercedes, a McLaren és az Alpine számára is végzett F1-es teszteket, vagyis továbbra is rendszeresen ül egy formaautó pilótafülkében:
„Az igazat megvallva, még mindig próbálom megszokni. Nyilvánvalóan nem egészen könnyű mindig ezt csinálni, de összességében úgy érzem, hogy valahogy sikerült kezelnem a kettő közötti ugrálást. Alapvetően a két versenyautó bizonyos szempontból annyira különbözik csak, hogy tulajdonképpen könnyebbé teszi a váltást, és elég sok tesztelést végzek még mindig az F1-gyel. Nemrég ültem a McLarenben, és nyilván az Alpine-ban is a Paul Ricard-on. Szóval úgy érzem, elég jól kezelem, ahogy egyik szériából a másikba váltok. Azonban mindenképpen kihívást jelent, amikor itt vagyok, hogy azzal a súllyal dolgozzak, amivel rendelkezünk. Nyilvánvalóan az Alpine Hypercar projekt még elég új, ami pár eszközt kissé analóggá tesz, de ha van értelme?”
Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…
Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…
Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…
A MATCH4, az ARENA4 és a NET4+ kilenc hagyományos és egy online motorsport sorozatból közvetít…
A barcelonai manőverének köszönhetően egy büntetőpontra került az eltiltástól a címvédő Max Verstappen. Ráadásul a…
A Red Bull különengedélyt kért az FIA-tól, hogy junior versenyzője, Arvid Lindblad megkaphassa a Forma-1-es…