Fotó: Alpine
Mick Schumacher beismerte, hogy a hosszútávú világbajnokság (WEC) „nagyon is érvényes második lehetőség” azok számára, akik vagy nem jutnak el az F1-be, vagy elhagyják a sorozatot.
Schumachernek azonban a személyes fókusza továbbra is a motorsport királykategóriájába való visszatérésre irányul. Az idei szezont a WEC hiperautó-osztályában az Alpine versenyzőjeként töltötte, a Mercedes F1-es tartalékosi szerepe mellett. Utóbbit azóta tölti be, mióta a 2022-es szezon végén távozott a Haastól. A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia továbbra is eltökélt abban, hogy visszatérjen az F1-es mezőnybe, annak ellenére, hogy gyári WEC-ülést talált magának. A WEC-t ugyan jó célpontnak tartja, de az F1 után csak másodlagos. Schumacher a Divebombnak beszélt erről:
„Hallom, hogy sok embert érdekel a WEC, sok olyan versenyzőt, akik nem kapnak lehetőséget a Forma-1-ben, vagy éppen kikerülnek onnan. Szerintem a WEC egy nagyon is érvényes második lehetőséggé vált az F1 mellett. Élveztem az itt töltött időt, de számomra nincs jobb a Forma-1-nél, így a gondolataim állandóan a száguldó cirkusz körül forognak. Ez az, amit igazán szeretnék csinálni. Nyilvánvaló, hogy amikor itt vagyok egy versenyhétvégén, akkor a WEC-ben dolgozom, és egyértelműen erre koncentrálok. Ugyanakkor a végső célom mindenképpen az, hogy újra F1-es autóba ülhessek.”
Annak ellenére, hogy a Mercedes pilótája már fél éve versenyez a WEC-ben, még mindig alkalmazkodnia kell az együléses és a hiperautó közötti váltásokhoz. Schumacher idén a Mercedes, a McLaren és az Alpine számára is végzett F1-es teszteket, vagyis továbbra is rendszeresen ül egy formaautó pilótafülkében:
„Az igazat megvallva, még mindig próbálom megszokni. Nyilvánvalóan nem egészen könnyű mindig ezt csinálni, de összességében úgy érzem, hogy valahogy sikerült kezelnem a kettő közötti ugrálást. Alapvetően a két versenyautó bizonyos szempontból annyira különbözik csak, hogy tulajdonképpen könnyebbé teszi a váltást, és elég sok tesztelést végzek még mindig az F1-gyel. Nemrég ültem a McLarenben, és nyilván az Alpine-ban is a Paul Ricard-on. Szóval úgy érzem, elég jól kezelem, ahogy egyik szériából a másikba váltok. Azonban mindenképpen kihívást jelent, amikor itt vagyok, hogy azzal a súllyal dolgozzak, amivel rendelkezünk. Nyilvánvalóan az Alpine Hypercar projekt még elég új, ami pár eszközt kissé analóggá tesz, de ha van értelme?”
A Mercedes párosa, George Russell és Andrea Kimi Antonelli hátrébbről kezdi meg a holnapi futamot.…
A Mercedes újonca, Andrea Kimi Antonelli arról számolt be, hogy szívesen beszélgetne a Forma-1-ről névrokonával,…
A mezőnyben voltak nagy csaták, de az élen Marc Márquez nem hagyott kérdéseket, aki így…
Az F1-es Bahreini Nagydíj szombatján a kvalifikációra már besötétedett a pályán és felkapcsolát a reflektorokat.…
Oscar Piastri elismerte, hogy nyitott lenne arra, hogy a McLarennel induljon a Le Mans-i 24…
Marco Bezzecchi nyíltan beszélt arról, hogy milyen a címvédő Jorge Martínnal a kapcsolata. A motorversenyzésben…