Fotó: Tajthi Andrea
Max Verstappen elkottyantotta, hogy nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy miután szögre akasztja az F1-es versenyzői sisakot, esetleg csapatot alapítana.
Merész vállalkozásnak tűnik, de nem lenne egyedi eset. Korábban több világbajnok is próbálkozott már saját csapat alapításával. Hogy melyik mennyire volt sikeres, az azonban már egy másik kérdés.
A négyszeres világbajnok Alain Prost néhány héttel az 1997-es szezon kezdete előtt vásárolta meg a Ligier csapatot. Olivier Panis az első évben két dobogós helyezést szerzett a gyakorlatilag csak átkeresztelt Ligier-vel. További sikereit egy kettős lábtörés akadályozta meg. Prost egy teljesen francia csapatot akart létrehozni, így megvált a Mugen-Honda motoroktól és Peugeot-ra váltott. A motorváltás és a nem túl sikeres fejlesztések azonban eredménytelenségbe torkolltak. Az 1999-es Európai Nagydíjon „véletlenül” Jarno Trulli szerzett egy dobogós helyet a csapatnak, de ez nem segített a csapat helyzetén. A csapat 2001 végén megszűnt.
Több mint 25 évvel az F1-es visszavonulását követően után a háromszoros világbajnok Sir Jackie Stewart a fiával, Paullal együtt alapított egy F1-es csapatot. Az első két szezonban nehezen jöttek az eredmények, az 1997-es Monacói Nagydíjon elért dobogós helyezés – Rubens Barrichello által – volt az első komolyabb helyezésük. De ez sem tette túl fényessé a szezonjukat:Barrichello a monacói második hellyel együtt is mindössze három versenyen nem esett ki a 17-ből, míg csapattársa, Jan Magnussen (Kevin Magnussen édesapja) is csak 5 futamon ért célba. 1999-ben javult csak a helyzetük, akkor a negyedik helyen végeztek a konstruktőri bajnokságban. Ezt követően a Ford megvásárolta a csapatot és 2000-től 2004-ig Jaguar Racing néven indította. Ezt követően Dietrich Mateschitz vásárolta meg a csapatot, és hozta létre belőle a ma is ismert Red Bull Racinget.
A kétszeres Forma-1-es világbajnok Emerson Fittipaldi a Copersucar támogatásával Forma-1-es csapatot alapított idősebb testvérével, Wilsonnal, aki maga is autóversenyző volt Brazíliában. Az első évben a csapat F1-es versenyzője Wilson volt, majd 1976-ban maga Emerson váltotta testvérét csapatának autójában. A McLarenről igazolta át saját magát. Emerson pedig sokkoló döntést hozott, és ’76-ra a McLarentől csatlakozott. Emerson 1980-ig többnyire egymaga versenyzett a csapatban. Pontokat és egy dobogós helyezést szerzett, de több F1-es futamot már nem nyert. A csapat megszerezte a bukott Wolf csapat nagy részét, beleértve a legendás tervező Harvey Postlethwaite-ot, az akkor még csak nemrég végzett Adrian Newey-t és a feltörekvő versenyző, Keke Rosberget. Rosberg és Fittipaldi 1980-ban egy-egy dobogós helyezést értek el, de Fittipaldi a szezon végén visszavonult a versenyzéstől. A Fittipaldi Automotive az 1982-es szezon után dobta be a törölközőt, miután a ’81-es és ’82-es szezonjuk rendkívül gyengén sikerült.
A lista legkevésbé sikeres csapata, Graham Hill „Embassy Hill” csapata kezdetben a Shadow és a Lola csapatoktól vásárolt autókkal versenyzett, és az első két szezonjukban mindössze egy pontot szereztek. Az első saját építésüket szintén a Lola ihlette, és 1975-ben három pontot hozott nekik. A csapat célja az volt, hogy 1976-ban tovább fejlődjenek, de Graham Hill tragikus repülőgép-balesete nem csak az ő, hanem a csapat öt másik tagjának életét is követelte. Mivel a csapat több kulcsembere is meghalt a balesetben, az Embassy Hill nem sokkal később megszűnt.
Az 1964-es világbajnok, John Surtees az 1970-es szezonra saját csapatot hozott létre, amely kezdetben McLaren kasznival dolgozott. A folyamatos fejlődésnek köszönhetően a csapat az 1972-es szezonban a konstruktőri bajnokság 5. helyén végeztek. A biztató eredmények ellenére a Surtees csapat alulfinanszírozott volt, ami lassú eredményromlást eredményezett, majd 1978-ban a csapat megszűnt.
Jack Brabham csapata a lista messze legsikeresebbje. A csapatot Brabham és mérnöke, Ron Tauranac alapította. 1964-re már győztes csapattá váltak, Dan Gurney pedig megszerezte a csapat első győzelmeit Franciaországban és Mexikóban. Brabham maga is a saját csapatánál versenyzett az első szezontól kezdve egészen a visszavonulásáig, 1970-ig. 1966-ban ráadásul megnyerte a harmadik világbajnoki címét, immáron saját csapatával! Ezzel ő lett az egyetlen pilóta, aki saját autójával F1-es bajnoki címet nyert. A Brabham csapat 1966-ban és 1967-ben is konstruktőri bajnok lett. 1972-ben Tauranac helyét Bernie Ecclestone vette át a csapatnál.A csapat utolsó győzelmét Nelson Piquet szerezte 1985-ben Franciaországban, mielőtt a csapat fokozatos hanyatlásnak indult. Tulajdonosi viták sújtották a csapatot, majd az 1992-es szezon közepén kiszálltak a sportból.
Jorge Martín további részleteket árult el arról a balesetről, amely meghiúsította a gondtalan szezon kezdetét.…
A világ legnagyobb tésztagyártója, a Barilla, többéves megállapodás keretében csatlakozik a Forma-1-hez, mint új hivatalos…
A Bahreini Nagydíj második szabadedzésére ismét a szokásos, teljes mezőny ült autóba, miután az első…
Marc Márquez elismerte, hogy Katarban először lesz hátrányban a többiekhez képest. A nyolcszoros világbajnok eddig…
Lando Norris és a McLaren ismét az élen zárt – ő volt a leggyorsabb a…
George Russell kiállt Carlos Sainz mellett, miután a Williams Forma-1-es pilótáját 20 000 eurós büntetéssel…