Categories: F1

A Porsche teljesen lezárta az F1-es projektjét, a sikertelen Red Bull flört után

A Porsche azon célja, hogy visszatérjen a Forma-1-be, „lezárt fejezet” – állítja Thomas Laudenbach, a márka motorsportfőnöke.

Laudenbach kijelentése, miszerint a Porsche nem tervezi a visszatérést több mint 30 évvel azután, hogy 1991-ben utoljára a Footwork motorszállítójaként vállaltak szerepet, a gyártó első F1-es szerepléssel kapcsolatos nyilatkozatát jelenti a 2026-os szabályok júniusi teljes körű bemutatása óta. Ezek a mondatok közel két évvel azután érkeztek, hogy a Red Bull Racinggel való leendő partnerség meghiúsult. Ennek keretében a vállalat 50%-os tulajdonosa lett volna az istállónak és annak új hajtáslánc-részlegének. Akkor, 2022 szeptemberében a Porsche még „vonzó környezetként” beszélt a Forma-1-ről abban a közleményben, amelyben bejelentette, hogy nem foglalkoznak tovább a Red Bull opcióval. Most Laudenbach már kijelentette, hogy ez „nem is téma számunkra”. Rámutatott a Porsche széleskörű motorsport-portfóliójára, és úgy jellemezte, hogy az „szinte tökéletesen illik a márkához”:

„Ez lekerült az asztalról: jelenleg a Forma-1 nem a feladatunk, és nem is fordítunk rá energiát. Csak arra koncentrálunk, amit most teszünk. Ha megnézzük, sokféle tevékenységünk van: rendesen elfoglaltak vagyunk, és rendkívül elégedettek azzal, amit csinálunk. A pályanapoktól kezdve a GT4-en és az egykiállásos szériákon át egészen a professzionális GT-versenyzésig a GT3-ban részt veszünk az ügyfélversenyzésben. Ezen felül a két legfontosabb hosszútávú versenysorozatban, (a World Endurance Championship és az IMSA SportsCar Championship a 963 LMDh-val) is versenyzünk partnerünkkel, a Penske-vel. A harmadik dolog, mivel a márkánk villamosítása nagyon fontos. Ez a Formula E-ben való részvételünk, amely az egyetlen magas szintű, teljesen elektromos sorozat. Úgy gondolom, hogy elég jól állunk.”

Laudenbach azt is kijelentette, hogy a Porsche nem érdekelt abban, hogy motorbeszállítóként csatlakozzon az IndyCar sorozathoz. A Volkswagen 2022 áprilisában jelentette be, hogy mind a Porsche, mind az Audi az F1-es belépésre törekszik, és hogy a tervek a „végső értékelési fázisban” vannak. A Porsche számára ez a Red Bull-lal való kapcsolatfelvételt jelentette, amely végül meghiúsult. Mint azt kifejtette, az egyenrangúságon alapuló partnerséget nem lehetett megvalósítani. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner később azt mondta, hogy „stratégiai nem egyezés” történt, és hogy az alakulata nem akarta csorbítani „értékeit és erényeit”. A Milton Keynes-i székhelyű istálló ezt követően megállapodott a Forddal. Ők 2026-ra a Red Bull Powertrains által gyártott új, 2026-os motor névadói lesznek. Az Audi „22 augusztusában jelentette be, hogy ’26-ban először motorszállítóként kíván belépni a királykategóriába. Tavaly év elején azonban már kisebbségi részesedést szerzett a Sauberben, mielőtt idén tavasszal 100%-os felvásárlást hajtott végre.

A Porsche egyetlen világbajnoki futamot nyert az F1-ben az 1961-ben indult 1,5 literes formula első két évében. Akkor Dan Gurney egy Porsche 804-essel diadalmaskodott az 1962-es Rouenben tartott Francia Nagydíjon. A németek a McLaren megbízásából építették meg azt a 1,5 literes turbómotort, amely TAG (Techniques d’Avant Garde) feliratokkal futott, végül 1984-ben, ’85-ben és ’86-ban világbajnoki címet szerzett.

Vámosi Péter

Recent Posts

Újra lesz Jet-Ski Sztár Kupa – autóversenyzőkkel

Közel másfél évtized után, augusztus 7-én újra lesz Magyarországon Jet-Ski Sztár Kupa. Ezen celebek, influenszerek,…

12 perc ago

Vajon lendületbe jöhet Hülkenberg? Szavazz!

Talán kijelenthető, hogy az egész motorsport közösség őszintén ünnepelte Nico Hülkenberg régóta tartó karrierjének első,…

2 óra ago

Antonelli célja nem más, mint a legnagyobb olasz F1 legendává válni

Nagy elvárások vannak Andrea Kimi Antonelli, a tizennyolc éves Mercedes-pilótával szemben. A Corriere della Sera…

4 óra ago

Újra F1-es versenyhét! Mutatjuk a sprintes menetrendet, hogy ne maradj le semmiről

Némi kihagyás után újra Forma-1-es versenyhét! Érkezik az egyik legkedveltebb pálya, Spa-Francorchamps, és a Belga…

6 óra ago

A nap, amikor Michael Schumacher már júliusban világbajnok lett és rekordot döntött

2002. július 21-én rendezték a Forma-1-es Francia Nagydíjat Magny-Cours-ban, ahol Michael Schumacher aratott győzelmet. Ezzel…

8 óra ago

VIDEÓ: Brutális baleset után tűzgolyóvá vált a Lamborghini

Ijesztő balesetnek lehettek szemtanúi a GT World Challenge nézői Misanoban. Egy baleset után valósággal felrobbant…

17 óra ago