Sokan megnézték volna a regnáló világbajnokot jövőre a Mercedesnél, ám a csapat elárulta, hogy ez megvalósul-e.
Februárban a pilótapiac első dominóját Lewis Hamilton döntötte le azzal, hogy bejelentette: a Ferrarihoz igazol. Így a Mercedes versenyző, míg Carlos Sainz alakulat nélkül maradt. A kezdeti időszakban még a spanyol pilóta és a csillagosok házasság is népszerű opciónak bizonyult a média körében, ám a német gárda inkább Kimi Antonelli felé terelte a figyelmet.
Mindeközben a Red Bull Racingen belül kicsúcsosodó hatalmi harc és a Horner-botrány elkezdte szétszakítani a sikeres istállót. Adrian Newey felállt a tervezői székből, majd őt Jonathan Wheatley követte. Mindaddig az RB20-as lendülete megakadt, míg a McLaren erőre kapva megközelítette az osztrák istállót a konstruktőri pontversenyben.
Max Verstappen több ízben panaszkodott arra, hogy a mérnökeik talán nem veszik komolyan a rájuk leselkedő veszélyt, miközben a fejlesztésekkel sem érik el a kívánt hatást. Az autó kezelhetősége sem a legjobb, amit már többször is az istálló tudatára adott a pilóta a versenyek alatt.
Jos Verstappen felháborodása, a háromszoros világbajnok bosszankodása és Toto Wolff finom ,,udvarlása” a rajongók egy részénél és a sajtónál el indított egy gondolatmenetet. Ugyan tárgyalásokat folytatott egymással a Miami Nagydíj előtt Verstappen és a Mercedes, de gyümölcs nem lett a beszélgetéseknek.
Ám a Holland Nagydíj előtt a GPblog.com-nak megerősítette a Mercedes, hogy nem számolnak azzal, hogy Verstappen jövőre náluk fog versenyezni, így pont kerülhet egy ideig ennek a történetnek a végére.
A holland versenyzőt a szerződése 2028 végéig a Red Bullhoz köti és nagy valószínűséggel ki is fogja tölteni a csapatnál az idejét.