Categories: F1

Megdőlhet a valaha legdrágábban elárverezett F1-es autó rekordja

Egy olyan Mercedes kerül idén kalapács alá, amely megdöntheti a valaha volt legdrágább Forma-1-es autó rekordját.

Az 1955-ös W196R-t ritka „Streamliner” kialakítású modellt idén ősszel árverezik el. Az autó egyike azon autóknak, amelyet az RM Sotheby’s az Indianapolis Motor Speedway számára értékesít, „a múzeum hosszú távú pénzügyi fenntarthatóságát támogató folyamatos stratégia részeként”. A Mercedes a W196-os gépekkel dominált a királykategóriában. 1954 közepén szálltak be a világbajnokságba, egészen a következő év végén történt távozásukig. Juan Manuel Fangio nyolc győzelmet aratott az autóikkal, és közben két versenyzői világbajnoki címet is szerzett. Stirling Moss pedig egy W196-os volánjánál szerezte meg első világbajnokságon aratott győzelmét.

Egy másik, nem áramvonalas kivitelű W196-os állította fel a legdrágább F1-es autó érvényben lévő rekordját, amikor 2013 júliusában 19,6 millió fontért kelt el a Goodwood Festival of Speed-en. A Sotheby’s szóvivője a RaceFansnak elmondta, hogy az 1955-ös W196R „Streamliner” értékét 38-53 millió font közé becsülik.

Az alacsonyabb becsült értéken történő eladás is simán felállítaná a legdrágább F1-es gép rekordját, és a W196R „Streamliner” a legértékesebb autók közé kerülne. Azonban még ha el is éri a becsült értéke felső határát, akkor is messze elmarad a valaha árverésre bocsátott legdrágább autótól. Ez egy másik Mercedes volt ugyanezen korszakból, egy 300 SLR „Uhlenhaut” Coupé, amely két évvel ezelőtt 142 millió dollárt ért.

Fotó: Mercedes-Benz AG

A „Streamliner” W196-os autókat, amelyek jellegzetes, kerekeket körülölelő karosszériájukkal a Mercedes a versenynaptár leggyorsabb pályáin kedvelték. Fangio eleinte nem volt megelégedve a koncepcióval. Az 1954-es Brit Nagydíjon a silverstone-i kanyarok belsejét jelző olajoshordóknak való többszöri nekicsapódásakor behorpasztotta autója elejét.

 

A Mercedes siker iránti elkötelezettségét bizonyítja, hogy még azután is, hogy a vállalat 1955-ben bejelentette, hogy kivonul a száguldó cirkuszból, még mindig gyártotta a „Streamliner” frissített változatát, amelyet Fangio és Moss a monzai utolsó versenyükön használhattak. Fangio megnyerte a versenyt a pálya ovált is tartalmazó változatán, Moss viszont motorprobléma miatt feladta a versenyt. Ezt követően a Mercedes 2010-ig nem is tért vissza a Forma-1-be.

A modernebb F1-es autók is nyolc számjegyű összegekért keltek el az elmúlt években. Lewis Hamilton első Mercedese, amelyet 2013-ban vezetett, tavaly 15,1 millió fontért ment el. Egy évvel korábban egy volt 2003-as Michael Schumacher-féle Ferrari több mint 12 millió fontot ért.

Vámosi Péter

Recent Posts

Vélemény Loïc Chenevas-Paule, Fernando Alonso életéről szóló könyvéről

Egy darabig azt gondoltam, hogy majd akkor fogok Alonsoról könyvet olvasni, amikor azt ő maga…

10 óra ago

VSC és SC: Közel egyforma volt Ocon és Antonelli esete, mégis különféle döntések születtek

A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és…

12 óra ago

Tanulságos hazai futama volt Antonellinek

Eseménydús első hazai futamán van túl Andrea Kimi Antonelli, aki nem a legelégedettebben hagyta el…

14 óra ago

Az Aprilia megtalálhatta Martín utódját, de más is őt akarja

Jorge Martín távozása eldöntheti a dominót a pilótapiacon, ahol egyre több versenyző kerül elő. A…

16 óra ago

Nem kér a Forma-1-ből az IndyCar-bajnok

Továbbra sem szeretne a Forma-1-be menni Álex Palou, az IndyCar háromszoros bajnoka. Jövőre érkezik a…

18 óra ago

Megdöbbentően nagy meglepetés: Az ex-Ferrari versenyző szerezte meg az Indy 500-on a pole-t

Egy bravúros teljesítmény után, Robert Shwartzman szerezte meg az Indy 500-ra a rajtelsőséget. Ahogy a…

20 óra ago