Categories: F1

Megdőlhet a valaha legdrágábban elárverezett F1-es autó rekordja

Egy olyan Mercedes kerül idén kalapács alá, amely megdöntheti a valaha volt legdrágább Forma-1-es autó rekordját.

Az 1955-ös W196R-t ritka „Streamliner” kialakítású modellt idén ősszel árverezik el. Az autó egyike azon autóknak, amelyet az RM Sotheby’s az Indianapolis Motor Speedway számára értékesít, „a múzeum hosszú távú pénzügyi fenntarthatóságát támogató folyamatos stratégia részeként”. A Mercedes a W196-os gépekkel dominált a királykategóriában. 1954 közepén szálltak be a világbajnokságba, egészen a következő év végén történt távozásukig. Juan Manuel Fangio nyolc győzelmet aratott az autóikkal, és közben két versenyzői világbajnoki címet is szerzett. Stirling Moss pedig egy W196-os volánjánál szerezte meg első világbajnokságon aratott győzelmét.

Egy másik, nem áramvonalas kivitelű W196-os állította fel a legdrágább F1-es autó érvényben lévő rekordját, amikor 2013 júliusában 19,6 millió fontért kelt el a Goodwood Festival of Speed-en. A Sotheby’s szóvivője a RaceFansnak elmondta, hogy az 1955-ös W196R „Streamliner” értékét 38-53 millió font közé becsülik.

Az alacsonyabb becsült értéken történő eladás is simán felállítaná a legdrágább F1-es gép rekordját, és a W196R „Streamliner” a legértékesebb autók közé kerülne. Azonban még ha el is éri a becsült értéke felső határát, akkor is messze elmarad a valaha árverésre bocsátott legdrágább autótól. Ez egy másik Mercedes volt ugyanezen korszakból, egy 300 SLR „Uhlenhaut” Coupé, amely két évvel ezelőtt 142 millió dollárt ért.

Fotó: Mercedes-Benz AG

A „Streamliner” W196-os autókat, amelyek jellegzetes, kerekeket körülölelő karosszériájukkal a Mercedes a versenynaptár leggyorsabb pályáin kedvelték. Fangio eleinte nem volt megelégedve a koncepcióval. Az 1954-es Brit Nagydíjon a silverstone-i kanyarok belsejét jelző olajoshordóknak való többszöri nekicsapódásakor behorpasztotta autója elejét.

 

A Mercedes siker iránti elkötelezettségét bizonyítja, hogy még azután is, hogy a vállalat 1955-ben bejelentette, hogy kivonul a száguldó cirkuszból, még mindig gyártotta a „Streamliner” frissített változatát, amelyet Fangio és Moss a monzai utolsó versenyükön használhattak. Fangio megnyerte a versenyt a pálya ovált is tartalmazó változatán, Moss viszont motorprobléma miatt feladta a versenyt. Ezt követően a Mercedes 2010-ig nem is tért vissza a Forma-1-be.

A modernebb F1-es autók is nyolc számjegyű összegekért keltek el az elmúlt években. Lewis Hamilton első Mercedese, amelyet 2013-ban vezetett, tavaly 15,1 millió fontért ment el. Egy évvel korábban egy volt 2003-as Michael Schumacher-féle Ferrari több mint 12 millió fontot ért.

Vámosi Péter

Recent Posts

Újabb hondás sérült meg, ki is hagyja a következő két fordulót

Edzés közben sérült le az LCR Hondától Somkiat Chantra, akinek ki kell hagynia a soron…

3 óra ago

Mélyütés a KTM-nek: kulcsembert csábíthat el a Honda

A hírek szerint a Honda Racing Corporation fájó sebet ejthet a KTM-en. A német mérnököt,…

4 óra ago

Lando Norris zárta az élen a pénteket Silverstone-ban

Silverstone-ban a második szabadedzésen is hazai sikernek örülhetett a helyi közönség: Lando Norris volt a…

5 óra ago

Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy most már tényleg jöhet a Mint a villám folytatása Tom Cruise-zal

Az F1-film társproducere, Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy a NASCAR-alapú filmje, a Days of Thunder folytatása…

6 óra ago

Rossi legnagyobb kihívójaként tartották számon – 49 éves lenne Daijiro Kato

1996-ban Suzukában az egyik legemlékezetesebb pillanat volt, amikor a fiatal japán versenyző, Daijiro Kato, bemutatkozott…

7 óra ago

Hazai pályán Hamilton nyitott az élen pénteken

Lewis Hamilton és a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a silverstone-i első szabadedzésen. A Brit Nagydíj…

8 óra ago