Categories: F1

Alonso elárulta, hogy miért kukkantott a McLaren diffúzora alá a futam után

Fernando Alonso a múlt hétvégi Holland Nagydíj után a parc fermé-ben átment versenybírába, amikor az Aston Martin pilótáját rajtakapták, ahogy közelről szemügyre vette Oscar Piastri McLarenjének padlólemezét és diffúzorát.

A spanyol, akit saját fedélzeti kamerája buktatott le az akciója alatt, nyilvánvalóan azt remélte, hogy betekintést nyerhet az F1-ben jelenleg a mezőny legjobbjának számító MCL38 rejtett működésébe. A kétszeres világbajnok nem csak egy pillantást vetett az autó hátuljára. Leguggolt, sőt térdre ereszkedett, és tüzetesen megvizsgálta a McLaren aero elemeit. Ez nem csak puszta kíváncsiság volt. Alonso később a spanyol DAZN-nek elárulta, hogy az alapos vizsgálat mind része volt annak a tervnek, hogy az alakulata felzárkózzon a Forma-1 rendkívül versenyképes világában. Alonso a McLaren mérnöki teljesítményét dicsérte:

„Ez az az autó, amely jelenleg dominál a bajnokságban. Az ember mindig megpróbál inspirációt meríteni azokból az autókból, amelyek sikeresek, tehát van mit tanulnunk tőlük.”

Alonso bohóckodása bepillantást engedett abba, hogy az Aston Martin mennyire komolyan veszi a McLaren újkeletű uralkodását. Lando Norris elsöprő győzelme Zandvoortban – a harmadik a szezonban a papaya csapatnak – elég bizonyíték volt arra, hogy a McLaren áttörte a falat a legutóbbi frissítőcsomagjával, amely a hátsó szárny, az oldalszárny, a fékek, a felfüggesztés és a padlólemez módosításait tartalmazta. A Forma-1-es autók padlólemeze a jelenlegi talajhatás-szabályok szerint a leszorítóerő megteremtésének kulcsfontosságú eleme. Ezt szem előtt tartva Alonso alapos vizsgálata nagymértékben erre a területre összpontosított. Mindez feltehetően azon reményben, hogy olyan részleteket tudhat meg, amelyeket az Aston Martin saját járműfejlesztése során is alkalmazhat. Alonso zandvoorti teljesítménye, ahol a 10. helyen végzett, a második egymást követő pontszerző helyét jelentette, de ez messze nem az az eredmény volt, amit ő vagy az istálló remélt. Így nyilatkozott:

„Az első négy csapat, úgy tűnik, más ligában játszik, így a kilencedik és a tizedik helyekért megyünk. Ma a 10. hely volt a tét, Pierre némileg gyorsabb volt nálunk a teljes futamon. Nehéz verseny volt ez számunkra, nem volt meg a tempónk, nem volt kényelmes, szóval javulnunk kell. Kissé csalódott vagyok, hogy nem tudtam egy kicsit előrébb harcolni, miután a hetedik helyről kezdtem a versenyt.”

Kilenc futam van hátra, köztük három sprintfutamos hétvége, az Aston Martin kevés motivációval bír a konstruktőri bajnokságban. Biztosan az ötödik helyen állnak, 40 ponttal megelőzve a Visa RB-t. A negyedik helyezett Mercedeshez képest azonban ijesztő 202 pont a lemaradásuk. Így zárt ezért a spanyol:

„Csak meg kell értenünk az autót, adatokat kell szereznünk, amiket visszajuttathatunk a gyárba, és jobbá kell válnunk a következő évre. Mint mondtam, reálisan nézve az évet, kilenc vagy tíz futammal a vége előtt nem sok esélyünk van arra, hogy felzárkózzunk az első négy csapatra, így minden a jövő évi projektet szem előtt tartva történik.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Örülhetnek, akik utálnak korán kelni! Itt a hétvégi Forma-1-es menetrend!

A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…

2 óra ago

Piastri bosszús, amiért nem sikerült elkapni Verstappent

Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…

12 óra ago

Las Vegasban debütál Mustangjával Gilyén Krisztián

Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…

13 óra ago

Jobban megismernéd Pecco Bagnaiát? Itt a lehetőség! 10 részes sorozattal készült

Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…

14 óra ago

F1: Pontot sem szerzett, de a nap versenyzője lett

A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…

15 óra ago

Az FIA bejelentette, hogy a Japán Nagydíj után mintákat vettek Norris autójából

Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…

16 óra ago