F1

Hill: A csapatutasítások a rajongók átverése

Idén sem maradtunk megosztó csapatutasítás nélkül a Forma-1-ben. A Magyar Nagydíjon a McLaren hozta magát kellemetlen helyzetbe Norris és Piastri között, amit végül egy „botrányos” csapatutasítással korrigáltak.

Noha a Forma-1-ben nem ritka az ilyen, csapat által való beavatkozás, mégis mindig kiveri a biztosítékot nem csak a rajongók, hanem a sorozat berkein belül is.

Mint minden nagy versenyző és bajnok biztos, hogy átmegy élete során ilyen eseteken, elsősorban kedvezményezettként, de vannak helyzetek, amikor másképp van a felállás.

Az 1996-os világbajnok Damon Hill is átment ilyenen, talán a legemlékezetesebb az 1998-as Belga Nagydíjon. Az akkor már a Jordan versenyzője volt, és az esővel tarkított futamon tömegbaleset történt. A versenyt végül hatan fejezték be, a futam végül úgy alakult, hogy az utolsó etapokra a két Jordan került az élre. Hill vezetett, mögötte jött a fiatal Ralf Schumacher, aki azonban gyorsabb volt nevesebb csapattársánál. Hill – révén csapata első győzelme volt a tét – rászolt csapatára, hogy parancsoljanak megálljt a német, a csapat így is tett, végül így beértek egy-kettőben, ami egyben Hill utolsó sikere is volt.

A mostmár szakértő Hill pedig elmondta véleményét az ilyen fontos csapatutasításokról.

„Vannak időszakok, amikor a csapatutasításoknak van értelmük. Kicsit olyan, mint a kerékpározás, amikor a csapatnak össze kell fognia, hogy támogassa a jobb helyzetben lévő versenyzőjét. Ebben a sportágban is így van. Ha van valaki, aki megnyerheti a bajnokságot, akkor be kell állni mögé. A gond az, hogy a sportág üzleti része a konstruktőri pontokon alapul, ami a nézőket viszont nem érdekli.” – kezdte a brit.

„A rajongók látni akarják, hogy ki fog nyerni, melyik versenyző, melyik autóval nyer. Persze csapatokat is támogatnak, de elsősorban két versenyző közötti bajnoki küzdelemre vágynak. Nem szeretnénk, ha kiderülne, hogy miközben nézik a versenyeket, de rájönnek, hogy a versenyzők csak csapatutasításoknak engedelmeskednek. Láttunk már néhány ilyen futamot, de ezzel szerintem csak becsapjuk a rajongókat, mert nem azt látják, amiért fizetnek. A versenyekre jönnek ki, nem pedig egy megszervezett, mesterkélt eredményre kíváncsiak.” – tette hozzá.

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Németországba költözik a Kamion Eb mezőnye

Egy versenyhétvége, 60 pont. Mind a négy futamot megnyerte Misanoban Kiss Norbert, a Révész Racing…

2 óra ago

Red Bull pszichológiai hadjárattal próbálja lassítani a McLarent?

A McLaren a 2024-es konstruktőri világbajnoki cím megnyerése után dominanciával kezdte a 2025-ös szezont. A…

4 óra ago

Új szuperautót villantott Lando Norris

Egy új sportautó volánja mögött kapták lencsevégre Lando Norrist. A McLaren versenyzője egy német gyártó…

6 óra ago

Egy bajnok emlékezete – Ma 8 éve hunyt el Nicky Hayden

Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…

15 óra ago

Marc Márquez figyelmeztetett: „Egyetlen versenytől sem félek”

A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…

16 óra ago

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…

18 óra ago