F1

Hill: A csapatutasítások a rajongók átverése

Idén sem maradtunk megosztó csapatutasítás nélkül a Forma-1-ben. A Magyar Nagydíjon a McLaren hozta magát kellemetlen helyzetbe Norris és Piastri között, amit végül egy „botrányos” csapatutasítással korrigáltak.

Noha a Forma-1-ben nem ritka az ilyen, csapat által való beavatkozás, mégis mindig kiveri a biztosítékot nem csak a rajongók, hanem a sorozat berkein belül is.

Mint minden nagy versenyző és bajnok biztos, hogy átmegy élete során ilyen eseteken, elsősorban kedvezményezettként, de vannak helyzetek, amikor másképp van a felállás.

Az 1996-os világbajnok Damon Hill is átment ilyenen, talán a legemlékezetesebb az 1998-as Belga Nagydíjon. Az akkor már a Jordan versenyzője volt, és az esővel tarkított futamon tömegbaleset történt. A versenyt végül hatan fejezték be, a futam végül úgy alakult, hogy az utolsó etapokra a két Jordan került az élre. Hill vezetett, mögötte jött a fiatal Ralf Schumacher, aki azonban gyorsabb volt nevesebb csapattársánál. Hill – révén csapata első győzelme volt a tét – rászolt csapatára, hogy parancsoljanak megálljt a német, a csapat így is tett, végül így beértek egy-kettőben, ami egyben Hill utolsó sikere is volt.

A mostmár szakértő Hill pedig elmondta véleményét az ilyen fontos csapatutasításokról.

„Vannak időszakok, amikor a csapatutasításoknak van értelmük. Kicsit olyan, mint a kerékpározás, amikor a csapatnak össze kell fognia, hogy támogassa a jobb helyzetben lévő versenyzőjét. Ebben a sportágban is így van. Ha van valaki, aki megnyerheti a bajnokságot, akkor be kell állni mögé. A gond az, hogy a sportág üzleti része a konstruktőri pontokon alapul, ami a nézőket viszont nem érdekli.” – kezdte a brit.

„A rajongók látni akarják, hogy ki fog nyerni, melyik versenyző, melyik autóval nyer. Persze csapatokat is támogatnak, de elsősorban két versenyző közötti bajnoki küzdelemre vágynak. Nem szeretnénk, ha kiderülne, hogy miközben nézik a versenyeket, de rájönnek, hogy a versenyzők csak csapatutasításoknak engedelmeskednek. Láttunk már néhány ilyen futamot, de ezzel szerintem csak becsapjuk a rajongókat, mert nem azt látják, amiért fizetnek. A versenyekre jönnek ki, nem pedig egy megszervezett, mesterkélt eredményre kíváncsiak.” – tette hozzá.

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Folytatódik a Kamion EB Autodrom Mostban, és bemutatkozik egy Dakar-sztár is!

Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…

5 óra ago

Az oroszok beperelték a Forma-1-et

Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…

7 óra ago

A Cadillac még idén tesztelni fog – egy másik csapat versenyautójával

A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…

9 óra ago

Ismét nem sikerül fellépnie az F1-be Hertának, ezért irány az F2?

Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…

11 óra ago

Bottas büntetéssel nyit jövőre a Cadillac-kel Ausztráliában

A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…

12 óra ago

Péreznek „nincs mit bizonyítania” a Verstappennel töltött nehéz időszak után

Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…

13 óra ago