Motorsportol.hu
2025. június 1, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Schumacher megfenyegette társát, hogy megöli, öccsét pedig „kirángatta” szerződéséből

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.08.30.
Schumacher megfenyegette társát, hogy megöli, öccsét pedig „kirángatta” szerződéséből

Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Meglehetősen emlékezetes volt az 1998-as Forma-1-es Belga Nagydíj, augusztus 30-án.

A verseny napján esőzés nehezítette a körülményeket. A pole-ból Mika Häkkinen rajtolt, meg is tartotta a vezetést az elindulást követően. Nyomában Jacques Villeneuve, Michael Schumacher és Giancarlo Fisichella voltak. Mögöttük azonban David Coulthard a falnak csapódott, majd visszacsúszott a pályára, és még megannyi versenyző ütközött neki. Coulthard így 11 versenyzőt iktatott még ki a versenyből.A versenyt még az első kör vége előtt leállították, hogy a sérült autókat eltávolítsák a pályáról.

Ez is érdekelhet

Nem piskóta a srác! Verstappen megvédte Tsunodát

Nem piskóta a srác! Verstappen megvédte Tsunodát

2025.06.01.
Wolff a Forma-1 legendáiról: Úgy érezték, hogy a világ ellenük van

Wolff a Forma-1 legendáiról: Úgy érezték, hogy a világ ellenük van

2025.06.01.

Három csapat mindkét autója megsérült, de csapatonként csak egy tartalék autó állt rendelkezésre, ami azt jelentette, hogy Salo, Rosset és Panis nem tudott újraindulni.

A második rajtnál Hill az élre állt, míg a bajnokságot vezető Häkkinen és Schumacher az első kanyarban csatázott a pozícióért, ahol Häkkinen elvesztette uralmát az autója felett, és Herbert Sauberjével ütközött. Ennek következtében Häkkinen és Herbert is kénytelen volt feladni a versenyt. Szintén az első körben Coulthard és Alexander Wurz is összeütközött. Utóbbi kiesett a versenyből, míg Coulthard az utolsó helyen folytatta a versenyt. A biztonsági autót is bevetették, míg Häkkinen autóját eltávolították.

Az újraindítás után Hill egészen a nyolcadik körig megtartotta vezetését, majd Schumacher a buszmegállóban megelőzte őt.

Schumacher közel 40 másodperccel vezetett Hill előtt, amikor Coulthard lekörözésére készült.

A skót azonban nem engedte el azonnal Schumachert, aminek hatására a Ferrari versenyzője öklét rázta riválisa irányába. Coulthard ez után úgy próbálta átengedni Schumachert, hogy elvette a lábát a gázról, hogy csökkentse a sebességét, azonban nem mozdult el az ideális ívről, és a nagyon rossz látási viszonyok között Schumacher egyenesen a McLaren hátuljának ütközött, letépve a Ferrari jobb első kerekét és leszedve a McLaren hátsó szárnyát.

Mindkét autó visszaért a boxba. Erre Schumacher azonnal kipattant az autójából és a McLaren boxa felé vette az irányt, meglehetősen dühös ábrázattal. Meg volt győződve arról, hogy Coulthard a hibás, és kis híján nekiment, úgy fogták le. Coulthard verziója szerint Schumacher azzal vádolta őt, hogy „kurvára meg akar ölni” és meg is fenyegette a skótot, hogy megöli.

Miután a Ferrari és a McLaren csapat emberei szétválasztotta a két versenyzőt, Schumacher a versenybírákhoz ment. A bírák azonban nem találták jogosnak Schumacher panaszát, sőt a németet kérték számon, miért hajtott bele Coulthard autójába, miután az el akarta őt engedni.

Coulthard később folytatta a versenyt, miután kicserélték a hátsó szárnyát. Schumacher kiesése miatt pedig Hill átvette a vezetést.

Irvine megpördült és kiesett, így a Ferrari nullázott.

Később Fisichella Benettonja Nakano Minardijának ütközött. Előbbi nekicsapódott a falnak, majd kigyulladt. Emiatt ismét szükség volt a safety carra.

Hill végül megszerezte 22. és egyben utolsó nagydíjgyőzelmét, ami egyúttal a Jordan első győzelme is volt. A második helyen Hill csapattársa, Ralf Schumacher végzett, így a Jordan mindjárt kettős győzelmet aratott.

A verseny után is folytatódott azonban a balhé, és a főszereplő ismét Michael Schumacher volt.

Miután kiderült, hogy Eddie Jordan utasította Ralf Schumachert, hogy ne előzze meg Hillt, a futam utáni ünneplés közepette testvére, Michael dühösen szembeszállt Jordannel annak motorhome-jában, és közölte vele, hogy a testvére nem fog többé a csapatnál versenyezni, és 2 millió fontért kivásárolta a szerződéséből. A következő szezonban a fiatalabb Schumacher a Williamshez igazolt.

Egy héttel a futam után Schumacher és Coulthard másfél órás privát beszélgetést folytatott, melyről kézfogással távoztak.

Schumacher később azt mondta: „Egyértelmű, hogy ő [Coulthard] nem csinált semmi rosszat Spában.”
2003-ban azonban Coulthard elismerte, hogy a spai baleset az ő hibája volt.

„A valóság az, hogy elvettem a gáz, hogy hagyjam, hogy megelőzzön, de az ideális ívben, erős vízpermetben tettem ezt. Ilyet soha nem szabadna csinálni. Most már soha nem tennék ilyet” – mondta.

Schumacher ekkor így reagált: „Örülök, hogy végre ő is osztja a véleményem erről az incidensről. Már régen történt, és nincs mit mondani róla. De jó hallani, hogy elismeri.”

Tags: David Coulthardezen a naponF1Forma-1JordanMichael SchumacherRalf Schumacher
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Szerinted ki volt a nap versenyzője a Monacói Nagydíjon?
75 Szavazat · 75 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Colapinto hatalmas nyomás alatt: meglepő név érkezhet az Alpine csapatába

    Colapinto hatalmas nyomás alatt: meglepő név érkezhet az Alpine csapatába

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Carlos Sainz szerint manipulálták a versenyt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Newey testközelből is megvizsgálta a McLaren szabályosságát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Helmut Marko most Hadjart kritizálta

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Alonso tettre kész, hogy megmentsen egy történelmi F1-es futamot

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.