F1

Schumacher megfenyegette társát, hogy megöli, öccsét pedig „kirángatta” szerződéséből

Meglehetősen emlékezetes volt az 1998-as Forma-1-es Belga Nagydíj, augusztus 30-án.

A verseny napján esőzés nehezítette a körülményeket. A pole-ból Mika Häkkinen rajtolt, meg is tartotta a vezetést az elindulást követően. Nyomában Jacques Villeneuve, Michael Schumacher és Giancarlo Fisichella voltak. Mögöttük azonban David Coulthard a falnak csapódott, majd visszacsúszott a pályára, és még megannyi versenyző ütközött neki. Coulthard így 11 versenyzőt iktatott még ki a versenyből.A versenyt még az első kör vége előtt leállították, hogy a sérült autókat eltávolítsák a pályáról.

Három csapat mindkét autója megsérült, de csapatonként csak egy tartalék autó állt rendelkezésre, ami azt jelentette, hogy Salo, Rosset és Panis nem tudott újraindulni.

A második rajtnál Hill az élre állt, míg a bajnokságot vezető Häkkinen és Schumacher az első kanyarban csatázott a pozícióért, ahol Häkkinen elvesztette uralmát az autója felett, és Herbert Sauberjével ütközött. Ennek következtében Häkkinen és Herbert is kénytelen volt feladni a versenyt. Szintén az első körben Coulthard és Alexander Wurz is összeütközött. Utóbbi kiesett a versenyből, míg Coulthard az utolsó helyen folytatta a versenyt. A biztonsági autót is bevetették, míg Häkkinen autóját eltávolították.

Az újraindítás után Hill egészen a nyolcadik körig megtartotta vezetését, majd Schumacher a buszmegállóban megelőzte őt.

Schumacher közel 40 másodperccel vezetett Hill előtt, amikor Coulthard lekörözésére készült.

A skót azonban nem engedte el azonnal Schumachert, aminek hatására a Ferrari versenyzője öklét rázta riválisa irányába. Coulthard ez után úgy próbálta átengedni Schumachert, hogy elvette a lábát a gázról, hogy csökkentse a sebességét, azonban nem mozdult el az ideális ívről, és a nagyon rossz látási viszonyok között Schumacher egyenesen a McLaren hátuljának ütközött, letépve a Ferrari jobb első kerekét és leszedve a McLaren hátsó szárnyát.

Mindkét autó visszaért a boxba. Erre Schumacher azonnal kipattant az autójából és a McLaren boxa felé vette az irányt, meglehetősen dühös ábrázattal. Meg volt győződve arról, hogy Coulthard a hibás, és kis híján nekiment, úgy fogták le. Coulthard verziója szerint Schumacher azzal vádolta őt, hogy „kurvára meg akar ölni” és meg is fenyegette a skótot, hogy megöli.

Miután a Ferrari és a McLaren csapat emberei szétválasztotta a két versenyzőt, Schumacher a versenybírákhoz ment. A bírák azonban nem találták jogosnak Schumacher panaszát, sőt a németet kérték számon, miért hajtott bele Coulthard autójába, miután az el akarta őt engedni.

Coulthard később folytatta a versenyt, miután kicserélték a hátsó szárnyát. Schumacher kiesése miatt pedig Hill átvette a vezetést.

Irvine megpördült és kiesett, így a Ferrari nullázott.

Később Fisichella Benettonja Nakano Minardijának ütközött. Előbbi nekicsapódott a falnak, majd kigyulladt. Emiatt ismét szükség volt a safety carra.

Hill végül megszerezte 22. és egyben utolsó nagydíjgyőzelmét, ami egyúttal a Jordan első győzelme is volt. A második helyen Hill csapattársa, Ralf Schumacher végzett, így a Jordan mindjárt kettős győzelmet aratott.

A verseny után is folytatódott azonban a balhé, és a főszereplő ismét Michael Schumacher volt.

Miután kiderült, hogy Eddie Jordan utasította Ralf Schumachert, hogy ne előzze meg Hillt, a futam utáni ünneplés közepette testvére, Michael dühösen szembeszállt Jordannel annak motorhome-jában, és közölte vele, hogy a testvére nem fog többé a csapatnál versenyezni, és 2 millió fontért kivásárolta a szerződéséből. A következő szezonban a fiatalabb Schumacher a Williamshez igazolt.

Egy héttel a futam után Schumacher és Coulthard másfél órás privát beszélgetést folytatott, melyről kézfogással távoztak.

Schumacher később azt mondta: „Egyértelmű, hogy ő [Coulthard] nem csinált semmi rosszat Spában.”
2003-ban azonban Coulthard elismerte, hogy a spai baleset az ő hibája volt.

„A valóság az, hogy elvettem a gáz, hogy hagyjam, hogy megelőzzön, de az ideális ívben, erős vízpermetben tettem ezt. Ilyet soha nem szabadna csinálni. Most már soha nem tennék ilyet” – mondta.

Schumacher ekkor így reagált: „Örülök, hogy végre ő is osztja a véleményem erről az incidensről. Már régen történt, és nincs mit mondani róla. De jó hallani, hogy elismeri.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

A Sauber pozitív tendenciát szeretne mutatni az Audinak

A Sauber a Forma-1 2025-ös szezonjának nyitó futamain meggyőző volt a frissítési ciklusával. A csapat…

1 óra ago

Sainz megkapta büntetését, amiért feltartotta Hamiltont

Carlos Sainz háromhelyes rajtbüntetést kapott, amiért akadályozta Lewis Hamiltont a Japán Nagydíj időmérőjének második szakaszában.…

2 óra ago

Tsunoda: Sokkal trükkösebb vezetni a Red Bullt, mint a szimulátorban

Túl van az első teljes Red Bullos napján éles versenyhétvégén Yuki Tsunoda. A hazai pályán…

4 óra ago

Verstappen meglepetés pole-t szerzett és az égés sem maradt el

A Japán Nagydíj kvalifikációjával folytatódott a hétvége Forma-1-es menetrendje. A pole pozíciót pedig mindenki meglepetésére,…

7 óra ago

Quartararo csak találgatott: Márquez biztos elfelejtett valamit

A Yamaha ásza, Fabio Quartararo egyértelműen márkatársa, Jack Miller árnyékába került Austinban. A francia az…

8 óra ago

Újabb tüzek, újabb McLaren siker a harmadik szabadedzésen

Japán Nagydíj harmadik szabadedzésére elkészült Jack Doohan tegnap összetört Alpine-ja, de a pályamenti fű kigyulladása…

10 óra ago