F1

Schumacher megfenyegette társát, hogy megöli, öccsét pedig „kirángatta” szerződéséből

Meglehetősen emlékezetes volt az 1998-as Forma-1-es Belga Nagydíj, augusztus 30-án.

A verseny napján esőzés nehezítette a körülményeket. A pole-ból Mika Häkkinen rajtolt, meg is tartotta a vezetést az elindulást követően. Nyomában Jacques Villeneuve, Michael Schumacher és Giancarlo Fisichella voltak. Mögöttük azonban David Coulthard a falnak csapódott, majd visszacsúszott a pályára, és még megannyi versenyző ütközött neki. Coulthard így 11 versenyzőt iktatott még ki a versenyből.A versenyt még az első kör vége előtt leállították, hogy a sérült autókat eltávolítsák a pályáról.

Három csapat mindkét autója megsérült, de csapatonként csak egy tartalék autó állt rendelkezésre, ami azt jelentette, hogy Salo, Rosset és Panis nem tudott újraindulni.

A második rajtnál Hill az élre állt, míg a bajnokságot vezető Häkkinen és Schumacher az első kanyarban csatázott a pozícióért, ahol Häkkinen elvesztette uralmát az autója felett, és Herbert Sauberjével ütközött. Ennek következtében Häkkinen és Herbert is kénytelen volt feladni a versenyt. Szintén az első körben Coulthard és Alexander Wurz is összeütközött. Utóbbi kiesett a versenyből, míg Coulthard az utolsó helyen folytatta a versenyt. A biztonsági autót is bevetették, míg Häkkinen autóját eltávolították.

Az újraindítás után Hill egészen a nyolcadik körig megtartotta vezetését, majd Schumacher a buszmegállóban megelőzte őt.

Schumacher közel 40 másodperccel vezetett Hill előtt, amikor Coulthard lekörözésére készült.

A skót azonban nem engedte el azonnal Schumachert, aminek hatására a Ferrari versenyzője öklét rázta riválisa irányába. Coulthard ez után úgy próbálta átengedni Schumachert, hogy elvette a lábát a gázról, hogy csökkentse a sebességét, azonban nem mozdult el az ideális ívről, és a nagyon rossz látási viszonyok között Schumacher egyenesen a McLaren hátuljának ütközött, letépve a Ferrari jobb első kerekét és leszedve a McLaren hátsó szárnyát.

Mindkét autó visszaért a boxba. Erre Schumacher azonnal kipattant az autójából és a McLaren boxa felé vette az irányt, meglehetősen dühös ábrázattal. Meg volt győződve arról, hogy Coulthard a hibás, és kis híján nekiment, úgy fogták le. Coulthard verziója szerint Schumacher azzal vádolta őt, hogy „kurvára meg akar ölni” és meg is fenyegette a skótot, hogy megöli.

Miután a Ferrari és a McLaren csapat emberei szétválasztotta a két versenyzőt, Schumacher a versenybírákhoz ment. A bírák azonban nem találták jogosnak Schumacher panaszát, sőt a németet kérték számon, miért hajtott bele Coulthard autójába, miután az el akarta őt engedni.

Coulthard később folytatta a versenyt, miután kicserélték a hátsó szárnyát. Schumacher kiesése miatt pedig Hill átvette a vezetést.

Irvine megpördült és kiesett, így a Ferrari nullázott.

Később Fisichella Benettonja Nakano Minardijának ütközött. Előbbi nekicsapódott a falnak, majd kigyulladt. Emiatt ismét szükség volt a safety carra.

Hill végül megszerezte 22. és egyben utolsó nagydíjgyőzelmét, ami egyúttal a Jordan első győzelme is volt. A második helyen Hill csapattársa, Ralf Schumacher végzett, így a Jordan mindjárt kettős győzelmet aratott.

A verseny után is folytatódott azonban a balhé, és a főszereplő ismét Michael Schumacher volt.

Miután kiderült, hogy Eddie Jordan utasította Ralf Schumachert, hogy ne előzze meg Hillt, a futam utáni ünneplés közepette testvére, Michael dühösen szembeszállt Jordannel annak motorhome-jában, és közölte vele, hogy a testvére nem fog többé a csapatnál versenyezni, és 2 millió fontért kivásárolta a szerződéséből. A következő szezonban a fiatalabb Schumacher a Williamshez igazolt.

Egy héttel a futam után Schumacher és Coulthard másfél órás privát beszélgetést folytatott, melyről kézfogással távoztak.

Schumacher később azt mondta: „Egyértelmű, hogy ő [Coulthard] nem csinált semmi rosszat Spában.”
2003-ban azonban Coulthard elismerte, hogy a spai baleset az ő hibája volt.

„A valóság az, hogy elvettem a gáz, hogy hagyjam, hogy megelőzzön, de az ideális ívben, erős vízpermetben tettem ezt. Ilyet soha nem szabadna csinálni. Most már soha nem tennék ilyet” – mondta.

Schumacher ekkor így reagált: „Örülök, hogy végre ő is osztja a véleményem erről az incidensről. Már régen történt, és nincs mit mondani róla. De jó hallani, hogy elismeri.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Az FIA új, „titkos” technikai irányelvei hátráltatták a McLarent Imolában?

A RacingNews365 információi szerint az FIA több technikai utasítást is kiadott az F1-es csapatoknak a…

4 óra ago

Zak Brown szerint az Alpine megpróbálta megfélemlíteni Piastrit

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown korábban kinevette az Alpine csapatot, amiért azok a fejetlenség közepette…

6 óra ago

Tsunoda is gyalázkodás áldozata lett, közleményt adott ki az FIA

Nem csak a Doohan-családot érte online zaklatás az elmúlt időszakban a Forma-1 berkein belül. Yuki…

8 óra ago

Nem tudja elfogadni a Ferrari helyzetét Leclerc

Charles Leclerc hangot adott csalódottságának, és nem akarja elfogadni azt, ahol jelenleg tart a Ferrari.…

10 óra ago

Családja zaklatása miatt kellett megszólalnia Jack Doohannek

Jack Doohan ausztrál Forma-1-es versenyző a családját ért online bántalmazások beszüntetésére szólította fel a közönséget.…

12 óra ago

Piastri szerint félreértik őt a rajongók

Az idei év egyik kellemes színfoltja Oscar Piastri ellentmondás nem tűrő szereplése. A fiatal ausztrál…

14 óra ago