Míg a McLaren és a Mercedes a saját démonjaival küzdött, addig a Red Bull tanácsot kért az FIA-tól egy elem kapcsán.
Az aszimmetrikus fékrendszer után egy régi klasszikus ütötte fel a fejét az elmúlt időszakban. Már szombaton beszélt arról Helmut Marko az osztrák sajtónak, hogy a wokingi istálló és a csillagosok nem feltétlenül megfelelő elemet használnak az autójukon. Később Christian Horner elismerte, valóban kérdéseket tettek fel az FIA-nak és remélik, hogy a Szövetség kezelni fogja a helyzetet.
Az osztrák istállónak ugyanis feltűnt, hogy a McLaren és a Mercedes flexibilis szárnyakat alkalmaz, ami az ő olvasatuk szerint feszegeti a szabályosság határait. A tesztek jelentős részét akkor végzik az autókon, mikor nyugalmi állapotban vannak, ám a csapatok találtak már megoldást arra is, hogy a szabályszerűség határain túl mozogjon az első szárny a versenygép mozgása közben. A Red Bull arra jutott, hogy a két riválisuk is sikerrel járt e téren. Ugyan az FIA vizsgálatain átment a Mercedes és a McLaren, ám a Bikák mégis az FIA segítségét kérik.
,,A szabályok nagyon egyértelműek, így ez a kérdés az FIA-t illeti. Vannak tesztek amiken persze átmennek, de azért meg kell vizsgálni a szabályok pontos leírását is” – nyilatkozta Horner.
A brit csapatvezető 2021-et is felemlegette, mikor a többi csapat gyanakodott arra, hogy a Red Bull szárnyai túl hajlékonyak.
,,Ha visszaemlékeznek, 2021-ben, Baku környékén volt egy változás az első szárnyat érintő szabályozásban. Bár a szárnyaink átmentek a teszten, mégis kihasználták a levegő rugalmasságát. Szóval, ez az FIA problémája. Egy kicsit meg kell bíznunk bennük, hogy kezelik majd a helyzetet.”
Arra a kérdésre, hogy a Red Bull fontolgatja-e egy hasonló megoldás bevezetését, Horner így válaszolt: „Nos, ha elfogadható, akkor be kell szállni ebbe a versenybe.”
A Ferrari nem terítette ki a kártyáit:
Frédéric Vasseur az Olasz Nagydíj után óvatosabban nyilatkozott az üggyel kapcsolatban:
,,Ez egy olyan beszélgetés, amit nem akarok veled lefolytatni! Ezt Nikolas Tombazisszal fogom megbeszélni, de tiszteletben kell tartanunk az FIA döntését, és belsőleg foglalkozunk majd az üggyel.”