F1

A Red Bull a háttérben felnyomta a McLarent és a Mercedest az FIA-nál

Míg a McLaren és a Mercedes a saját démonjaival küzdött, addig a Red Bull tanácsot kért az FIA-tól egy elem kapcsán.

Az aszimmetrikus fékrendszer után egy régi klasszikus ütötte fel a fejét az elmúlt időszakban. Már szombaton beszélt arról Helmut Marko az osztrák sajtónak, hogy a wokingi istálló és a csillagosok nem feltétlenül megfelelő elemet használnak az autójukon. Később Christian Horner elismerte, valóban kérdéseket tettek fel az FIA-nak és remélik, hogy a Szövetség kezelni fogja a helyzetet.

Az osztrák istállónak ugyanis feltűnt, hogy a McLaren és a Mercedes flexibilis szárnyakat alkalmaz, ami az ő olvasatuk szerint feszegeti a szabályosság határait. A tesztek jelentős részét akkor végzik az autókon, mikor nyugalmi állapotban vannak, ám a csapatok találtak már megoldást arra is, hogy a szabályszerűség határain túl mozogjon az első szárny a versenygép mozgása közben. A Red Bull arra jutott, hogy a két riválisuk is sikerrel járt e téren. Ugyan az FIA vizsgálatain átment a Mercedes és a McLaren, ám a Bikák mégis az FIA segítségét kérik.

,,A szabályok nagyon egyértelműek, így ez a kérdés az FIA-t illeti. Vannak tesztek amiken persze átmennek, de azért meg kell vizsgálni a szabályok pontos leírását is” – nyilatkozta Horner.

A brit csapatvezető 2021-et is felemlegette, mikor a többi csapat gyanakodott arra, hogy a Red Bull szárnyai túl hajlékonyak.

,,Ha visszaemlékeznek, 2021-ben, Baku környékén volt egy változás az első szárnyat érintő szabályozásban. Bár a szárnyaink átmentek a teszten, mégis kihasználták a levegő rugalmasságát. Szóval, ez az FIA problémája. Egy kicsit meg kell bíznunk bennük, hogy kezelik majd a helyzetet.”

Arra a kérdésre, hogy a Red Bull fontolgatja-e egy hasonló megoldás bevezetését, Horner így válaszolt: „Nos, ha elfogadható, akkor be kell szállni ebbe a versenybe.”

A Ferrari nem terítette ki a kártyáit:

Frédéric Vasseur az Olasz Nagydíj után óvatosabban nyilatkozott az üggyel kapcsolatban:

,,Ez egy olyan beszélgetés, amit nem akarok veled lefolytatni! Ezt Nikolas Tombazisszal fogom megbeszélni, de tiszteletben kell tartanunk az FIA döntését, és belsőleg foglalkozunk majd az üggyel.”

Csonka Nikolett

Recent Posts

F1-es puzzle, nehezített terep: 130 darabból rakhatod ki a mezőny 21. tagját

A mai puzzle már az ebben a hónapban a mozikba kerülő F1-es filmre (F1: The…

54 perc ago

A Brit Nagydíj után Bezzecchi próbálta vígasztalni Quartararót

Együttérző volt Marco Bezzecchi Fabio Quartararóval a leintés után. Drámai versenyt hozott a két héttel…

11 óra ago

Stroll sérülése „kamu”, és ez már F1-es távozásának az előkészítése?

Az Aston Martin kanadai versenyzője, Lance Stroll rövid távú jövője kérdésessé vált, miután visszalépett a…

13 óra ago

A Cadillac nem biztos, hogy újonc versenyzőt szeretne

A Forma-1-ben jártas személyek szerint a Cadillacnek nem újonc versenyzővel kellene indulnia jövőre, ami alapot…

15 óra ago

Szóba jött Martín visszatérésének a dátuma, de nem fog mindenáron motorra ülni

Pozitív fejleményeket közölt az Aprilia Jorge Martín állapotával kapcsolatban, akinek a visszatérése közeleg. A tavalyi…

17 óra ago

Az FIA új promótert keres a Kamion Eb-nek!

Az FIA ma felhívást tett közzé a Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság potenciális promótereinek vagy üzemeltetőinek…

19 óra ago