F1

A Red Bull a háttérben felnyomta a McLarent és a Mercedest az FIA-nál

Míg a McLaren és a Mercedes a saját démonjaival küzdött, addig a Red Bull tanácsot kért az FIA-tól egy elem kapcsán.

Az aszimmetrikus fékrendszer után egy régi klasszikus ütötte fel a fejét az elmúlt időszakban. Már szombaton beszélt arról Helmut Marko az osztrák sajtónak, hogy a wokingi istálló és a csillagosok nem feltétlenül megfelelő elemet használnak az autójukon. Később Christian Horner elismerte, valóban kérdéseket tettek fel az FIA-nak és remélik, hogy a Szövetség kezelni fogja a helyzetet.

Az osztrák istállónak ugyanis feltűnt, hogy a McLaren és a Mercedes flexibilis szárnyakat alkalmaz, ami az ő olvasatuk szerint feszegeti a szabályosság határait. A tesztek jelentős részét akkor végzik az autókon, mikor nyugalmi állapotban vannak, ám a csapatok találtak már megoldást arra is, hogy a szabályszerűség határain túl mozogjon az első szárny a versenygép mozgása közben. A Red Bull arra jutott, hogy a két riválisuk is sikerrel járt e téren. Ugyan az FIA vizsgálatain átment a Mercedes és a McLaren, ám a Bikák mégis az FIA segítségét kérik.

,,A szabályok nagyon egyértelműek, így ez a kérdés az FIA-t illeti. Vannak tesztek amiken persze átmennek, de azért meg kell vizsgálni a szabályok pontos leírását is” – nyilatkozta Horner.

A brit csapatvezető 2021-et is felemlegette, mikor a többi csapat gyanakodott arra, hogy a Red Bull szárnyai túl hajlékonyak.

,,Ha visszaemlékeznek, 2021-ben, Baku környékén volt egy változás az első szárnyat érintő szabályozásban. Bár a szárnyaink átmentek a teszten, mégis kihasználták a levegő rugalmasságát. Szóval, ez az FIA problémája. Egy kicsit meg kell bíznunk bennük, hogy kezelik majd a helyzetet.”

Arra a kérdésre, hogy a Red Bull fontolgatja-e egy hasonló megoldás bevezetését, Horner így válaszolt: „Nos, ha elfogadható, akkor be kell szállni ebbe a versenybe.”

A Ferrari nem terítette ki a kártyáit:

Frédéric Vasseur az Olasz Nagydíj után óvatosabban nyilatkozott az üggyel kapcsolatban:

,,Ez egy olyan beszélgetés, amit nem akarok veled lefolytatni! Ezt Nikolas Tombazisszal fogom megbeszélni, de tiszteletben kell tartanunk az FIA döntését, és belsőleg foglalkozunk majd az üggyel.”

Csonka Nikolett

Recent Posts

A Toyota ott segít a Haasnak, ahol a Ferrari nem tud

A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a…

48 perc ago

Hamilton elfeledett F1-es pilótát tart az egyik legtehetségesebb versenyzőnek, akivel valaha versenyzett

Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…

11 óra ago

Nulláról 5 kilométer – avagy hogyan vitt rá a Ferrari a futásra

Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…

13 óra ago

Colapinto fél másodpercet vert az Alpine olaszországi tesztjén a csapattársára

Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior…

15 óra ago

Schumacher szerint Doohan súlyos hibát követett el a balesetével

Ralf Schumacher szerint az a baleset, amit Jack Doohan elszenvedett Japánban, csak tovább rontotta az…

17 óra ago

Megérkezett 2025-ös F1-es kvízsorozatunk 4. fordulója!

A Forma-1-es Bahreini Nagydíj előtt ismét meghoztuk a már szokásos "nagydíjas" kvízünket! Teszteld a tudásod…

19 óra ago