Motorsportol.hu
2025. szeptember 7, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Az FIA közölte, hogy joggal gyanított-e szabálytalanságot a Red Bull a riválisoknál

A Red Bull a McLarenre és a Mercedesre gyanakodott

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.09.03.
Az FIA közölte, hogy joggal gyanított-e szabálytalanságot a Red Bull a riválisoknál

Fotó: Alex Bierens de Haan/Getty Images / Red Bull Content Pool

ADVERTISEMENT

Az FIA közleményt adott ki, amelyben kijelentette, hogy a 2024-es összes F1-es autó első szárnya jelenleg legális, és az irányító testület tesztjeinek megfelelő.

Az Olasz Nagydíj után a Ferrari és a Red Bull átfogóbb vizsgálatokat indítványozott a McLaren és a Mercedes első szárnyainak szabályszerűségét illetően. Erre azután került sor, hogy a fedélzeti felvételek nagyobb mértékű mozgást mutattak a szárnyak kialakításán belül a hétvége folyamán.

Ez is érdekelhet

Bearman és Bortoleto megjegyzést kaptak, mert nem modell barátnőjük van

Bearman és Bortoleto megjegyzést kaptak, mert nem modell barátnőjük van

2025.09.07.
A McLaren a boxban tolt ki Norrisszal, Verstappen így nevetve nyert Monzában

A McLaren a boxban tolt ki Norrisszal, Verstappen így nevetve nyert Monzában

2025.09.07.

Az FIA a bajnokság belga hétvégéje óta kamerákkal figyeli az első szárnyak mozgását, hogy megállapítsa, a jelenlegi flexibiliátsi tesztek megfelelnek-e a célnak, és szükség van-e felülvizsgálatra. A testület határozottan kijelentette, hogy ez egy adatgyűjtés volt, nem pedig a csapatok vizsgálata.

Amikor bevezette ezeket a további ellenőrzéseket, az FIA azt állította, hogy az idei szezonban nem kíván változtatni a szabályokon. Az esetlegesen szükségesnek ítélt szabálymódosításokat csak 2025-ben vezetnék be.

Az FIA közleményét így idézi a Motorsport.com:

„Az FIA minden versenyen megvizsgálja az első szárnyakat, számos ellenőrzéssel (a felületek megfelelősége, a elhajlások megfelelősége) a vonatkozó F1-es technikai szabályzat tekintetében. Jelenleg minden első szárny megfelel a 2024-es szabályoknak.”

„A Belga Nagydíj óta az FIA az FP1-es és FP2-es edzések során további adatokat szerzett a dinamikus viselkedés értékeléséhez egy, az FIA által előírt videokamera segítségével, amely az első szárny olyan területeit rögzíti, amelyek a FOM hivatalos kameráin keresztül nem láthatók.”

„Ez a gyakorlat legalább Szingapúrig folytatódik, hogy minden csapat a különböző típusú pályákon (alacsony, közepes, magas és nagyon magas leszorítóerővel rendelkező pályákon) használhassa az FIA által előírt kamerát.”

„Ez egy nagy adatbázist fog biztosítani, amely lehetővé teszi az FIA számára, hogy a lehető legobjektívebb képet rajzolja ki a helyzetről, és számszerűsítse a pályán megfigyelt különböző dinamikai mintázatok közötti különbségeket.”

Hozzáteszik, hogy „egyetlen alkatrész sem végtelenül merev”, és ez egy adott terhelés alatt normális, hogy hajlik/mozdul, valamilyen mértékben. A 2024-es technikai szabályzat 3.15.5. cikkelye kimondja, hogy „bármely első szárny hátulsó élének bármely része legfeljebb 5 mm-t hajolhat el a terhelés tengelye mentén mérve, amikor 60 N pontszerű terhelést alkalmaznak a szárnyszárnyra merőlegesen”.

Az FIA hozzátette, hogy „az első szárny az évek során kihívást jelentő terület volt, mivel a különböző versenyzők aerodinamikai terhelési mintái eltérőek, ezért nehéz olyan terhelési vektort találni, amely az összes típusú első szárnyszerkezetre kiterjed.”

„Az autó más területein – beleértve a hátsó szárnyat és a padlószéleket – sokkal egységesebb aerodinamikai terhelési mintázatokkal rendelkeznek a rajtrácson, ami egy univerzálisabb terhelés-elmozdulás tesztet tesz lehetővé.”

„Az FIA-nak joga van új teszteket bevezetni, ha szabálytalanságok gyanúja merül fel. Nem tervezünk semmilyen rövid távú intézkedést, de a közép- és hosszútávot szem előtt tartva értékeljük a helyzetet” – írták.

Source: motorsport.com
Tags: F1FIAForma-1McLarenMercedesRed Bull Racingszabályszegésszárny
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Ki lesz Max Verstappen 2026-os csapattársa a Red Bullnál?
114 Szavazat · 114 szavazat
Szavazok

Ajánló

Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

2025.09.02.
Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.
Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

2025.08.10.

TOP 5

  • Wolff nyilvánosságra hozta Horner neki szóló üzenetét a Red Bull-tól való távozása után

    Wolff nyilvánosságra hozta Horner neki szóló üzenetét a Red Bull-tól való távozása után

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Inkább önként átadta az autóját, mint hogy F1-es világbajnok legyen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Schumacher kapcsolatba került a McLarennel, miután a Cadillacet kikosarazta

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hogyan tudott Leclerc mobiltelefonálni a dombon ülve a Holland Nagydíj alatt?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Wolff szerint szerint ha ez a hármas összeáll, olyan lenne, mintha a maffia irányítaná az egyik F1-es csapatot

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu