Fotó: Alfa Romeo
1950-ben, a legelső Forma-1-es szezon hét fordulóból állt (de ebből egy az Indy 500 volt, amin az F1-es mezőnyből csak kevesen álltak rajthoz, noha beleszámított a bajnokságba). Az utolsóra szeptember 3-án, Monzában került sor.
A verseny előtt Giuseppe Farinának két győzelme, egy kiesése, valamint egy 4. és egy 7. helyezése volt. Legfőbb riválisa, Juan Manuel Fangio 3 győzelmet és két kiesést könyvelhetett el. A helyzet úgy állt, hogy ha Fangio az első vagy a második helyen végez, megnyeri a bajnoki címet, függetlenül attól, hogy a többiek hol végeznek.
Farinának minimum öt pontot kellett szereznie, hogy esélye legyen a világbajnoki címre.
Fangio megszerezte a pole pozíciót, Farina pedig a harmadik helyről indult. Farina azonban hamar az élre állt, mögötte pedig Ascari és Fangio haladtak, nem sokkal lemaradva.
Ascari rövid ideig az élre is került, de végül feladni kényszerült a versenyt, amikor a motorja túlmelegedett. Két körrel később Fangio is feladta a versenyt a sebességváltójával kapcsolatos problémák miatt.
Így Farina végül megnyerte a versenyt egy Alfa Romeóval és ezzel övé lett az első világbajnoki cím is.
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…
Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…
A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…
Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…
Lewis Hamilton elismerte, hogy "nem volt elég tempója”, miután hetedik lett a vasárnapi Japán Nagydíjon,…