Motorsportol.hu
2025. május 27, kedd
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Egy igazi F1-es matuzsálem is kalapács alá került

Innovatív volt a maga idejében

Hegedűs Dávid by Hegedűs Dávid
2024.09.08.
Egy igazi F1-es matuzsálem is kalapács alá került

Fotó: Courtesy of RM Sotheby's

Az elmúlt időszakban megszaporodtak az F1-es témájú aukciók. Most is egy újabb Forma-1-es autóra lehet licitálni, amely autó hűen képviseli a hőskort.

Nagy-Britannia egyik legnagyobb autós aukciós oldalán megjelent egy olyan autó, amit már csak nagyon kevés élő ember láthatott valós verseny körülmények között.

Ez is érdekelhet

Albon elvitte vacsorázni Russellt, miután utóbbi nem volt felhőtlenül elégedett társa versenyzésével

Albon elvitte vacsorázni Russellt, miután utóbbi nem volt felhőtlenül elégedett társa versenyzésével

2025.05.27.
Miért nem merné bevállalni Lando Norris az Indy 500-at? És Piastri?

Miért nem merné bevállalni Lando Norris az Indy 500-at? És Piastri?

2025.05.27.

Az említett versenyautó a Cooper-Bristol T40. Az 1955-ös F1-es modell volt a legendás Jack Brabham legelső Forma-1-es autója, amivel debütált a sorozatban a Brit Nagydíjon.

A sportág egyik legnagyobb legendája és legnagyobb hatást nyújtó alakja később három világbajnoki címig jutott, kettőt a Cooperrel egyet pedig a saját csapatával, a Brabhammel.

A T40 a korábbi T39-es modell továbbfejlesztett változata volt, ami utcai modell alapjaira épült Brabham saját elgondolása szerint. Történelmi ez a jármű, ugyanis ez volt a legelső farmotoros Forma-1-es autó. Az autót egy kétliteres, hathengeres Bristol motor hajtotta, tengelytávját pedig 20 mm-rel növelték meg az elődhöz képest.

Embed from Getty Images

Ugyan az innováció nem érte el a hatását, az 1955-ös Brit Nagydíjon Aintree-ban a vert mezőnyben végeztt vele Brabham. Több futamon nem indult ez a modell, de úttöröként számos jövőbeni innovációnak megágyazott.

Ezután több, világbajnokságon kívüli versenyen is rajthoz állt vele, majd egy évvel később eladta, hogy megalapozza saját maga és családja Európába költözését, ami végleg elindította őt a siker útján…

A következő bő egy évtizedben az autó többször is gazdát cserélt, 1964-ben Alan Robertson vásárolta meg, aki teljesen átépítette és egy sportautó prototípust alkotott meg belőle. Azonban a következő tulajdonos, Frank Cengia visszaállította eredeti és mai is látható állapotába.

Sokáig Ausztráliában volt az autó, Európába és az Egyesült-Királyságba az évszázad végén került. 1992-ben Thomas Bscher, a Bugatti későbbi elnökének birtokába került. A 21. században már több, történelmi GP-n is részt vettek vele, többek között Monacoban és Goodwoodban is.

Legutóbb pedig egy francia cég tulajdonolta, akik teljes motorfelújítást végeztek rajta.

Fontos kiemelni még, hogy ezen autó rendelkezik az FIA ún. történelmi műszaki útlevéllel is, amely 2025 júliusáig érvényes.

Az ára jelenleg 350 ezer euró, vagyis nagyjából 140 millió Ft.

Egy újabb Schumacher-autó kerül kalapács alá

Source: rmsothebys.com
Tags: aukcióCooperForma-1Jack Brabham
Hegedűs Dávid

Hegedűs Dávid

Szerinted ki volt a nap versenyzője a Monacói Nagydíjon?
39 Szavazat · 39 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Monacói Nagydíj új szabálya egy kis aggodalomra adhat okot

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Helmut Marko most Hadjart kritizálta

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.