Fotó: Robert Cianflone/Getty Images / Red Bull Content Pool
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta, hogy a Red Bull milyen közel állt ahhoz, hogy Mercedes-motorokra váltson, miután úgy döntött, hogy szakít a Renault-val.
A jelenlegi turbó-hibrid korszak 2014-es kezdetén a Mercedes sikert sikerre halmozott.
Bár Daniel Ricciardo abban az évben három nagydíjat nyert, és a Red Bull a konstruktőri bajnokság második helyén végzett, a csapat és a motorszállító Renault közötti kapcsolat megromlott.
A Red Bull még további három szezonon át használta a Renault erőforrását, bár a motorjuk már Tag Heuer márkanéven futott, mielőtt 2019-ben Hondára váltottak.
Ezt megelőzően azonban Markónak sikerült meggyőznie a csapattulajdonost, Dietrich Mateschitzet, hogy egyesítse erőit a Mercedesszel. Megállapodást kötöttek a néhai Niki Laudával, a csapat akkori nem ügyvezető elnökével, csakhogy a háromszoros F1-bajnokot felülbírálta a csapatfőnök.
„2014-ben, amikor az új motorszabályok életbe léptek, a motorbeszállítónk sajnos nem tudott versenyképes motort készíteni” – idézi Markót a Racingnews365.
„Elég nagy volt a rivalizálás a Mercedesszel, és a főnökünk [Mateschitz] sem volt nagy rajongója. Azt mondtam: ‘Figyelj, a mi motorunkkal már nem tudjuk motiválni az embereket, mert mindenki tudja, hogy ezzel a motorral nem lehet nyerni’.”
„Szóval volt egy megállapodásunk a Mercedesszel, egy kézfogásos megállapodás Laudával, amit Toto [Wolff, csapatfőnök és ügyvezető igazgató] nem támogatott, így az üzlet nem jött létre.”
Így aztán – némileg kényszerűségből – a Hondával állapodtak meg végül.
„A Honda akkoriba nem volt versenyképes a McLarennel, de volt némi belső információm arról, hogy mit terveznek, így azt mondtuk, hogy igen, megyünk tovább. Vállaljuk ezt a kockázatot.”
Ez épp akkor történt, mikor a McLarennél versenyző Fernando Alonso épp „GP2-es motornak” nevezte a Honda erőforrást és rendszeresen, dühösen panaszkodott rá.
„Abban a pillanatban ez, hogy is mondta [Fernando] Alonso? F2-es stílus vagy erő, vagy valami ilyesmi… egy bátor döntés volt. Mindig bátor döntéseket hoztunk. Szóval egy kicsit ‘ha nincs kockázat, nincs móka’.”
Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…
A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…
Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…
Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…
Alig három hónap múlva, több mint 30 év után Magyarországra látogat a MotoGP mezőnye: augusztus…
Az F1-es mezőny tagjai privát vetítésen nézhették meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című…