F1

Wolff elkaszálta a Red Bull terveit, pedig Laudával már megegyeztek!

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta, hogy a Red Bull milyen közel állt ahhoz, hogy Mercedes-motorokra váltson, miután úgy döntött, hogy szakít a Renault-val.

A jelenlegi turbó-hibrid korszak 2014-es kezdetén a Mercedes sikert sikerre halmozott.

Bár Daniel Ricciardo abban az évben három nagydíjat nyert, és a Red Bull a konstruktőri bajnokság második helyén végzett, a csapat és a motorszállító Renault közötti kapcsolat megromlott.

A Red Bull még további három szezonon át használta a Renault erőforrását, bár a motorjuk már Tag Heuer márkanéven futott, mielőtt 2019-ben Hondára váltottak.

Ezt megelőzően azonban Markónak sikerült meggyőznie a csapattulajdonost, Dietrich Mateschitzet, hogy egyesítse erőit a Mercedesszel. Megállapodást kötöttek a néhai Niki Laudával, a csapat akkori nem ügyvezető elnökével, csakhogy a háromszoros F1-bajnokot felülbírálta a csapatfőnök.

„2014-ben, amikor az új motorszabályok életbe léptek, a motorbeszállítónk sajnos nem tudott versenyképes motort készíteni” – idézi Markót a Racingnews365.

„Elég nagy volt a rivalizálás a Mercedesszel, és a főnökünk [Mateschitz] sem volt nagy rajongója. Azt mondtam: ‘Figyelj, a mi motorunkkal már nem tudjuk motiválni az embereket, mert mindenki tudja, hogy ezzel a motorral nem lehet nyerni’.”

„Szóval volt egy megállapodásunk a Mercedesszel, egy kézfogásos megállapodás Laudával, amit Toto [Wolff, csapatfőnök és ügyvezető igazgató] nem támogatott, így az üzlet nem jött létre.”

Így aztán – némileg kényszerűségből – a Hondával állapodtak meg végül.

„A Honda akkoriba nem volt versenyképes a McLarennel, de volt némi belső információm arról, hogy mit terveznek, így azt mondtuk, hogy igen, megyünk tovább. Vállaljuk ezt a kockázatot.”

Ez épp akkor történt, mikor a McLarennél versenyző Fernando Alonso épp „GP2-es motornak” nevezte a Honda erőforrást és rendszeresen, dühösen panaszkodott rá.

„Abban a pillanatban ez, hogy is mondta [Fernando] Alonso? F2-es stílus vagy erő, vagy valami ilyesmi… egy bátor döntés volt. Mindig bátor döntéseket hoztunk. Szóval egy kicsit ‘ha nincs kockázat, nincs móka’.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…

1 óra ago

Íme az igazság az Aprilia Racing és Jorge Martín szakításáról

A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…

3 óra ago

Wayne Rainey és más legendák újra pályán Laguna Secában – kell ennél több?

Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…

5 óra ago

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…

7 óra ago

Legendás helyszínre látogat a MotoGP mezőnye – a magyar nézők se maradnak le az izgalmakról

Alig három hónap múlva, több mint 30 év után Magyarországra látogat a MotoGP mezőnye: augusztus…

9 óra ago

Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

Az F1-es mezőny tagjai privát vetítésen nézhették meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című…

11 óra ago