F1

Wolff elkaszálta a Red Bull terveit, pedig Laudával már megegyeztek!

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta, hogy a Red Bull milyen közel állt ahhoz, hogy Mercedes-motorokra váltson, miután úgy döntött, hogy szakít a Renault-val.

A jelenlegi turbó-hibrid korszak 2014-es kezdetén a Mercedes sikert sikerre halmozott.

Bár Daniel Ricciardo abban az évben három nagydíjat nyert, és a Red Bull a konstruktőri bajnokság második helyén végzett, a csapat és a motorszállító Renault közötti kapcsolat megromlott.

A Red Bull még további három szezonon át használta a Renault erőforrását, bár a motorjuk már Tag Heuer márkanéven futott, mielőtt 2019-ben Hondára váltottak.

Ezt megelőzően azonban Markónak sikerült meggyőznie a csapattulajdonost, Dietrich Mateschitzet, hogy egyesítse erőit a Mercedesszel. Megállapodást kötöttek a néhai Niki Laudával, a csapat akkori nem ügyvezető elnökével, csakhogy a háromszoros F1-bajnokot felülbírálta a csapatfőnök.

„2014-ben, amikor az új motorszabályok életbe léptek, a motorbeszállítónk sajnos nem tudott versenyképes motort készíteni” – idézi Markót a Racingnews365.

„Elég nagy volt a rivalizálás a Mercedesszel, és a főnökünk [Mateschitz] sem volt nagy rajongója. Azt mondtam: ‘Figyelj, a mi motorunkkal már nem tudjuk motiválni az embereket, mert mindenki tudja, hogy ezzel a motorral nem lehet nyerni’.”

„Szóval volt egy megállapodásunk a Mercedesszel, egy kézfogásos megállapodás Laudával, amit Toto [Wolff, csapatfőnök és ügyvezető igazgató] nem támogatott, így az üzlet nem jött létre.”

Így aztán – némileg kényszerűségből – a Hondával állapodtak meg végül.

„A Honda akkoriba nem volt versenyképes a McLarennel, de volt némi belső információm arról, hogy mit terveznek, így azt mondtuk, hogy igen, megyünk tovább. Vállaljuk ezt a kockázatot.”

Ez épp akkor történt, mikor a McLarennél versenyző Fernando Alonso épp „GP2-es motornak” nevezte a Honda erőforrást és rendszeresen, dühösen panaszkodott rá.

„Abban a pillanatban ez, hogy is mondta [Fernando] Alonso? F2-es stílus vagy erő, vagy valami ilyesmi… egy bátor döntés volt. Mindig bátor döntéseket hoztunk. Szóval egy kicsit ‘ha nincs kockázat, nincs móka’.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Michael Schumacher lánya is világbajnok lett!

Gina-Maria Schumacher, a hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher lánya, beírta nevét a globális sporttörténelembe. A…

44 perc ago

„Nem érdekel, hogy úgy emlékezzenek rám, mint az egyik legjobb versenyzőre” – Norris inkább élvezné a karrierjét

Lando Norris arra koncentrál, hogy élvezze a karrierjét, mintsem, hogy komoly örökséget hagyjon maga után.…

3 óra ago

Hol folytatja Christian Horner? Mutatjuk az opciókat!

Az elmúlt héten derült égből villámcsapásként érkezett a hír, hogy a Red Bull azonnali hatállyal…

5 óra ago

Súlyos átalakulások a Red Bullnál: Horner után két további kulcsember is távozott

Meglepő és hirtelen vezetőváltás rázta meg a Forma-1 világát, mikor kiderült, hogy a Red Bull…

7 óra ago

Csapatutasítás vagy szabad küzdelem a McLarennél? Ti így szavaztatok!

2025-ben a McLaren egyértelműen a domináns erő a Forma-1-ben. Lassan az is biztosra vehető lesz,…

17 óra ago

Rodrigues először nyert Titánként, Kiss Norbi is győzőtt, és tovább növelte az előnyét

134 000 rajongó látogatott el a hétvégén a 2025-ös ADAC Truck Grand Prix nemzetközi kamionversenyre,…

18 óra ago