Categories: F1

Egyre biztosabb, hogy az F1 lecseréli a Rolexet, de a Ferrarit is

A Forma-1 a francia LVMH luxusipari óriáscéggel kötendő új, több márkára kiterjedő támogatói megállapodás küszöbén áll.

A megállapodás értelmében az LVMH globális partnerként csatlakozna az F1 szponzori portfóliójának legfelsőbb szintjéhez. Az óragyártó Rolex pedig feltehetően távozna a támogatói csoportból. A Rolex 2013 óta szponzora a sorozatnak. A SportBusiness szerint a tárgyalások előrehaladott állapotban vannak. Ezzel az LVMH óramárkája, a Tag Heuer kapna helyet az F1 hivatalos időmérőjeként. Úgy tudni, hogy a vállalat portfóliójában lévő más márkák közül a Moët & Chandon pezsgő és a Louis Vuitton divatház is aktivizálódna a támogatás részeként.

A Tiffany ékszermárka is szóba került az üzlet lehetséges részeként, akárcsak az LVMH szállodai kínálata. A Fomra-1-es piacához közel álló források a SportBusinessnek elmondták, hogy az F1 és az LVMH valószínűleg az utóbbi italmárkáit is felhasználja az előbbi vendéglátási kínálatának részeként, például a Paddock Clubban a versenyeken.

A Rolex távozása mellett az LVMH-üzlet megkötése valószínűleg a Ferrari Trento pezsgő részvételének végét is jelentené. A Moët & Chandon feltehetően átveszi a helyét a verseny utáni dobogós ünnepségek részeként.

Ha az LVMH bekerülne a globális partnerek legfelsőbb szintjére, akkor csatlakozna a Lenovo technológiai vállalathoz. Ők nemrég terjesztették ki a megállapodásukat, hogy 2025-től a szponzori piramis csúcsához csatlakozzanak. A Rolex mellett a többi F1-es globális partner a gumiabroncsgyártó Pirelli, a szaúdi olajvállalat Aramco, a Heineken 0.0, a logisztikai DHL, a Qatar Airways, az Amazon Web Services, a Crypto.com, az MSC Cruises és a Salesforce szoftvercég.

A Rolex a weboldal megkeresésére nem kívánt nyilatkozni Forma-1-es szponzorációjának jövőjéről.

Az F1 közelmúltbeli kereskedelmi tevékenysége során a spanyol Santander bank is bekerült a támogatói portfólió második szintjére. Amint azt a SportBusiness a múlt hónapban exkluzívan felfedte, a széria előrehaladott tárgyalásokat folytat az American Express-szel is a regionális szponzori státuszának másodosztályúvá emeléséről.

Az LVMH számára az F1-hez való társulás a motorsportban már így is jelentős portfóliót egészítene ki, beleértve a motorsportban való erős jelenlétet, ahol az F1-es Red Bull Racing szponzora és a Porsche Formula E csapatának névadó szponzora.

Legutóbb a Moët & Chandon lett a tenisz US Open támogatója. Az LVMH a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok szponzora is volt egy másik többmárkás megállapodás részeként. Az olimpia megnyitóünnepségén is széles körű nyilvánosságot kapott.

Vámosi Péter

Recent Posts

Ostobaság volt azt gondolni, hogy Hamilton azonnal jó lesz a Ferrarival

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…

2 óra ago

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

4 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

6 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

7 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

8 óra ago

Ezért hallgatott Verstappen a Mercedes pletykák közepette

Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…

10 óra ago