Categories: F1

Egyre biztosabb, hogy az F1 lecseréli a Rolexet, de a Ferrarit is

A Forma-1 a francia LVMH luxusipari óriáscéggel kötendő új, több márkára kiterjedő támogatói megállapodás küszöbén áll.

A megállapodás értelmében az LVMH globális partnerként csatlakozna az F1 szponzori portfóliójának legfelsőbb szintjéhez. Az óragyártó Rolex pedig feltehetően távozna a támogatói csoportból. A Rolex 2013 óta szponzora a sorozatnak. A SportBusiness szerint a tárgyalások előrehaladott állapotban vannak. Ezzel az LVMH óramárkája, a Tag Heuer kapna helyet az F1 hivatalos időmérőjeként. Úgy tudni, hogy a vállalat portfóliójában lévő más márkák közül a Moët & Chandon pezsgő és a Louis Vuitton divatház is aktivizálódna a támogatás részeként.

A Tiffany ékszermárka is szóba került az üzlet lehetséges részeként, akárcsak az LVMH szállodai kínálata. A Fomra-1-es piacához közel álló források a SportBusinessnek elmondták, hogy az F1 és az LVMH valószínűleg az utóbbi italmárkáit is felhasználja az előbbi vendéglátási kínálatának részeként, például a Paddock Clubban a versenyeken.

A Rolex távozása mellett az LVMH-üzlet megkötése valószínűleg a Ferrari Trento pezsgő részvételének végét is jelentené. A Moët & Chandon feltehetően átveszi a helyét a verseny utáni dobogós ünnepségek részeként.

Ha az LVMH bekerülne a globális partnerek legfelsőbb szintjére, akkor csatlakozna a Lenovo technológiai vállalathoz. Ők nemrég terjesztették ki a megállapodásukat, hogy 2025-től a szponzori piramis csúcsához csatlakozzanak. A Rolex mellett a többi F1-es globális partner a gumiabroncsgyártó Pirelli, a szaúdi olajvállalat Aramco, a Heineken 0.0, a logisztikai DHL, a Qatar Airways, az Amazon Web Services, a Crypto.com, az MSC Cruises és a Salesforce szoftvercég.

A Rolex a weboldal megkeresésére nem kívánt nyilatkozni Forma-1-es szponzorációjának jövőjéről.

Az F1 közelmúltbeli kereskedelmi tevékenysége során a spanyol Santander bank is bekerült a támogatói portfólió második szintjére. Amint azt a SportBusiness a múlt hónapban exkluzívan felfedte, a széria előrehaladott tárgyalásokat folytat az American Express-szel is a regionális szponzori státuszának másodosztályúvá emeléséről.

Az LVMH számára az F1-hez való társulás a motorsportban már így is jelentős portfóliót egészítene ki, beleértve a motorsportban való erős jelenlétet, ahol az F1-es Red Bull Racing szponzora és a Porsche Formula E csapatának névadó szponzora.

Legutóbb a Moët & Chandon lett a tenisz US Open támogatója. Az LVMH a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok szponzora is volt egy másik többmárkás megállapodás részeként. Az olimpia megnyitóünnepségén is széles körű nyilvánosságot kapott.

Vámosi Péter

Recent Posts

Brutális zivatar jöhet Monacói Nagydíj versenyhétvégéjén?

A Forma-1-es szezon nyolcadik futamára Monacóban kerül sor, amely vitathatatlanul a sportág legikonikusabb helyszíne. A…

55 perc ago

Nagyon is ismerős arc lesz ott Monacóban az Aston Martinnal

Adrian Newey részt vesz a hétvégi Forma-1-es Monacói Nagydíjon, a technikai guru először lesz ott…

3 óra ago

Ritka eset: Helmut Marko gratulált egy versenyzőnek, méghozzá baleset ellenére!

Mint az ismert, a Red Bull berkein belül Helmut Marko felügyeli a márka versenyzőit. A…

5 óra ago

Verstappen már biztosan tudja, hol versenyez majd 2026-ban

Max Verstappen fontos győzelmet szerzett a Red Bullnak Imolában, hiszen mindkét McLaren-pilótát legyőzve pozitív irányba…

7 óra ago

Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

Négy versenyző még nem végzett csapattársa előtt egy nagydíjon az idén. A listán pedig található…

9 óra ago

Verstappen győzelmével az évszázad legsikeresebb csapata lett a Red Bull

Érdekes statisztika jelent meg a Reddit-en, amely szerint Verstappen imolai sikere a 124. Red Bull-győzelem…

11 óra ago