Categories: F1

Egyre biztosabb, hogy az F1 lecseréli a Rolexet, de a Ferrarit is

A Forma-1 a francia LVMH luxusipari óriáscéggel kötendő új, több márkára kiterjedő támogatói megállapodás küszöbén áll.

A megállapodás értelmében az LVMH globális partnerként csatlakozna az F1 szponzori portfóliójának legfelsőbb szintjéhez. Az óragyártó Rolex pedig feltehetően távozna a támogatói csoportból. A Rolex 2013 óta szponzora a sorozatnak. A SportBusiness szerint a tárgyalások előrehaladott állapotban vannak. Ezzel az LVMH óramárkája, a Tag Heuer kapna helyet az F1 hivatalos időmérőjeként. Úgy tudni, hogy a vállalat portfóliójában lévő más márkák közül a Moët & Chandon pezsgő és a Louis Vuitton divatház is aktivizálódna a támogatás részeként.

A Tiffany ékszermárka is szóba került az üzlet lehetséges részeként, akárcsak az LVMH szállodai kínálata. A Fomra-1-es piacához közel álló források a SportBusinessnek elmondták, hogy az F1 és az LVMH valószínűleg az utóbbi italmárkáit is felhasználja az előbbi vendéglátási kínálatának részeként, például a Paddock Clubban a versenyeken.

A Rolex távozása mellett az LVMH-üzlet megkötése valószínűleg a Ferrari Trento pezsgő részvételének végét is jelentené. A Moët & Chandon feltehetően átveszi a helyét a verseny utáni dobogós ünnepségek részeként.

Ha az LVMH bekerülne a globális partnerek legfelsőbb szintjére, akkor csatlakozna a Lenovo technológiai vállalathoz. Ők nemrég terjesztették ki a megállapodásukat, hogy 2025-től a szponzori piramis csúcsához csatlakozzanak. A Rolex mellett a többi F1-es globális partner a gumiabroncsgyártó Pirelli, a szaúdi olajvállalat Aramco, a Heineken 0.0, a logisztikai DHL, a Qatar Airways, az Amazon Web Services, a Crypto.com, az MSC Cruises és a Salesforce szoftvercég.

A Rolex a weboldal megkeresésére nem kívánt nyilatkozni Forma-1-es szponzorációjának jövőjéről.

Az F1 közelmúltbeli kereskedelmi tevékenysége során a spanyol Santander bank is bekerült a támogatói portfólió második szintjére. Amint azt a SportBusiness a múlt hónapban exkluzívan felfedte, a széria előrehaladott tárgyalásokat folytat az American Express-szel is a regionális szponzori státuszának másodosztályúvá emeléséről.

Az LVMH számára az F1-hez való társulás a motorsportban már így is jelentős portfóliót egészítene ki, beleértve a motorsportban való erős jelenlétet, ahol az F1-es Red Bull Racing szponzora és a Porsche Formula E csapatának névadó szponzora.

Legutóbb a Moët & Chandon lett a tenisz US Open támogatója. Az LVMH a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok szponzora is volt egy másik többmárkás megállapodás részeként. Az olimpia megnyitóünnepségén is széles körű nyilvánosságot kapott.

Vámosi Péter

Recent Posts

A honfitárs motorost is megérintette Diogo Jota halála, szép szavakkal búcsúzott

Július 3-án tragikus körülmények között elhunyt a 28 éves portugál labdarűgó, Diogo Jota. Miguel Oliveira…

8 óra ago

Aleix Espargarónak köszönheti a mezőny tök utolsó versenyzője, hogy pontot szerzett

Minden segítséget megadtak Somkiat Chantrának a hétvégén, aki ennek is köszönhetően szerezte meg első pontját…

9 óra ago

Assen főnöke fekete felhőket lát az F1 európai versenyhelyszínei felett

A MotoGP naptárában szereplő asseni pálya nem fűz komoly reményeket arra, hogy a Forma-1 továbbra…

11 óra ago

Verstappené a pole Silverstone-ban a két McLaren előtt

Max Verstappen csendre intette az angol közönséget, és ő szerezte meg a pole pozíciót. Borult…

11 óra ago

Megvédte Marc Márquez az öccsét, miután a kritikák kereszttüzébe került

Nem hagyta Marc Márquez, hogy fals állításokat mondjanak a tesójáról. Álex Márquez volt fent és…

13 óra ago

A Ducati korábbi sztárja szerint ezek a tényezők hátráltatják Bagnaiát

Jorge Lorenzo, aki 2010 és 2015 között háromszor nyerte meg a MotoGP-világbajnokságot, saját vezetési stílusát…

14 óra ago