Különösen fontos tesztre került sor a napokban Barcelona-Catalunya versenypályán. A 2026-os szezontól használt Pirelli gumik prototípusai az első pályabejárásukon vettek részt.
Ahogy azt az FIA is megerősítette, a 18 colos felniátmérő ugyanaz marad, mint a jelenlegi generációs autókon, míg az abroncsok szélessége és külső átmérője mind az első, mind a hátsó tengelyen valamennyivel kisebb lesz. A tervezés, a szimuláció és a próbapadi munka első szakaszai után a fejlesztési program párhuzamosan egy sor pályatesztet is tartalmaz majd. Ezeket a csapatok nélkülözhetetlen együttműködésével végzik el.
A technikai szabályok első változatának megfelelően, amelynek részleteit még véglegesíteni fogják, az autók aerodinamikai konfigurációja nagymértékben eltér majd, így a gumikra nehezedő terhelések is megváltoznak. A pályatesztek ezért fontosak, hogy a lehető legjobban reprodukálják a 2026-ban várható körülményeket. Ezért a teszteken részt vevő istállók módosított autót használnak majd, és közülük az első az Aston Martin, amely egy 2023-as módosított autót bocsátott a Pirelli rendelkezésére.
Az Aston Martin Aramco F1 Team tartalékpilótája, Felipe Drugovich kedden volt a pályán. A brazil, a silverstone-i bázisú alakulat akadémiájának tagjként 670 kilométert teljesített, és szerdán is pályára lépett.
A Pirelli nyert a Bridgestone-nal szemben, szerződést hosszabbítanak, majd távoznak az F1-ből