Fotó: Pirelli
Különösen fontos tesztre került sor a napokban Barcelona-Catalunya versenypályán. A 2026-os szezontól használt Pirelli gumik prototípusai az első pályabejárásukon vettek részt.
Ahogy azt az FIA is megerősítette, a 18 colos felniátmérő ugyanaz marad, mint a jelenlegi generációs autókon, míg az abroncsok szélessége és külső átmérője mind az első, mind a hátsó tengelyen valamennyivel kisebb lesz. A tervezés, a szimuláció és a próbapadi munka első szakaszai után a fejlesztési program párhuzamosan egy sor pályatesztet is tartalmaz majd. Ezeket a csapatok nélkülözhetetlen együttműködésével végzik el.
A technikai szabályok első változatának megfelelően, amelynek részleteit még véglegesíteni fogják, az autók aerodinamikai konfigurációja nagymértékben eltér majd, így a gumikra nehezedő terhelések is megváltoznak. A pályatesztek ezért fontosak, hogy a lehető legjobban reprodukálják a 2026-ban várható körülményeket. Ezért a teszteken részt vevő istállók módosított autót használnak majd, és közülük az első az Aston Martin, amely egy 2023-as módosított autót bocsátott a Pirelli rendelkezésére.
Az Aston Martin Aramco F1 Team tartalékpilótája, Felipe Drugovich kedden volt a pályán. A brazil, a silverstone-i bázisú alakulat akadémiájának tagjként 670 kilométert teljesített, és szerdán is pályára lépett.
A Forma-1 és a Disney egy izgalmas új együttműködést jelentett be, amely 2026-ban veszi kezdetét.…
Monaco a Forma-1 ékköve, ahol a luxus, a sebesség és a történelem találkozik. Ez az…
Egy darabig azt gondoltam, hogy majd akkor fogok Alonsoról könyvet olvasni, amikor azt ő maga…
A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és…
Eseménydús első hazai futamán van túl Andrea Kimi Antonelli, aki nem a legelégedettebben hagyta el…
Jorge Martín távozása eldöntheti a dominót a pilótapiacon, ahol egyre több versenyző kerül elő. A…