Fotó: Pirelli
Különösen fontos tesztre került sor a napokban Barcelona-Catalunya versenypályán. A 2026-os szezontól használt Pirelli gumik prototípusai az első pályabejárásukon vettek részt.
Ahogy azt az FIA is megerősítette, a 18 colos felniátmérő ugyanaz marad, mint a jelenlegi generációs autókon, míg az abroncsok szélessége és külső átmérője mind az első, mind a hátsó tengelyen valamennyivel kisebb lesz. A tervezés, a szimuláció és a próbapadi munka első szakaszai után a fejlesztési program párhuzamosan egy sor pályatesztet is tartalmaz majd. Ezeket a csapatok nélkülözhetetlen együttműködésével végzik el.
A technikai szabályok első változatának megfelelően, amelynek részleteit még véglegesíteni fogják, az autók aerodinamikai konfigurációja nagymértékben eltér majd, így a gumikra nehezedő terhelések is megváltoznak. A pályatesztek ezért fontosak, hogy a lehető legjobban reprodukálják a 2026-ban várható körülményeket. Ezért a teszteken részt vevő istállók módosított autót használnak majd, és közülük az első az Aston Martin, amely egy 2023-as módosított autót bocsátott a Pirelli rendelkezésére.
Az Aston Martin Aramco F1 Team tartalékpilótája, Felipe Drugovich kedden volt a pályán. A brazil, a silverstone-i bázisú alakulat akadémiájának tagjként 670 kilométert teljesített, és szerdán is pályára lépett.
A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…
Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…
Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…
Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…
Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…
Max Verstappen nemrég cáfolta azokat a pletykákat, miszerint a következő szezon előtt elhagyná a Red…