Fotó: Pirelli
Különösen fontos tesztre került sor a napokban Barcelona-Catalunya versenypályán. A 2026-os szezontól használt Pirelli gumik prototípusai az első pályabejárásukon vettek részt.
Ahogy azt az FIA is megerősítette, a 18 colos felniátmérő ugyanaz marad, mint a jelenlegi generációs autókon, míg az abroncsok szélessége és külső átmérője mind az első, mind a hátsó tengelyen valamennyivel kisebb lesz. A tervezés, a szimuláció és a próbapadi munka első szakaszai után a fejlesztési program párhuzamosan egy sor pályatesztet is tartalmaz majd. Ezeket a csapatok nélkülözhetetlen együttműködésével végzik el.
A technikai szabályok első változatának megfelelően, amelynek részleteit még véglegesíteni fogják, az autók aerodinamikai konfigurációja nagymértékben eltér majd, így a gumikra nehezedő terhelések is megváltoznak. A pályatesztek ezért fontosak, hogy a lehető legjobban reprodukálják a 2026-ban várható körülményeket. Ezért a teszteken részt vevő istállók módosított autót használnak majd, és közülük az első az Aston Martin, amely egy 2023-as módosított autót bocsátott a Pirelli rendelkezésére.
Az Aston Martin Aramco F1 Team tartalékpilótája, Felipe Drugovich kedden volt a pályán. A brazil, a silverstone-i bázisú alakulat akadémiájának tagjként 670 kilométert teljesített, és szerdán is pályára lépett.
Edzés közben sérült le az LCR Hondától Somkiat Chantra, akinek ki kell hagynia a soron…
A hírek szerint a Honda Racing Corporation fájó sebet ejthet a KTM-en. A német mérnököt,…
Silverstone-ban a második szabadedzésen is hazai sikernek örülhetett a helyi közönség: Lando Norris volt a…
Az F1-film társproducere, Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy a NASCAR-alapú filmje, a Days of Thunder folytatása…
1996-ban Suzukában az egyik legemlékezetesebb pillanat volt, amikor a fiatal japán versenyző, Daijiro Kato, bemutatkozott…
Lewis Hamilton és a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a silverstone-i első szabadedzésen. A Brit Nagydíj…