Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images / Red Bull Content Pool
A Red Bull Racing azt a következtetést vonta le a Szingapúri Nagydíj pénteki napjából, hogy „semmi sem működik” az autójukon.
Míg Sergio Pérez a nyolcadik helyen végzett a második edzésen, Max Verstappen csak a 15. helyen zárt – több mint 1,2 másodperccel lemaradva az éllovas Lando Norristól.
Úgy tudni, hogy a csapat fő problémája a tapadás teljes hiánya, amit talán az okoz, hogy a csapat egyik pilótája sem tudja a megfelelő működési tartományba vinni a gumikat.
Verstappen helyzetén az sem segített, hogy a Red Bull kipróbálta, hogy alacsonyabb leszorítóerő-szinten futtatja őt.
A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko így nyilatkozott: „Max autóján semmi sem működik. Sem a lágy, sem a kemény gumikon nincs tapadása, és egyáltalán nincs egyensúlyban.”
Maga Verstappen azt mondta, hogy a Red Bull problémái mások, mint 12 hónappal ezelőtt, amikor inkább a beállításokról volt szó a bukkanók és a kerékvetők kapcsán.
„Nem volt meg az a tapadás a gumikon, amit szerettünk volna, szóval úgy éreztem, hogy a szokásosnál sokkal többet csúszkáltunk” – mondta. „Ez különösen az FP2-n okozott gondokat, ami nem volt igazán pozitív edzés számunkra.”
„Nem annyira a bukkanókkal és a kerékvetőkkel küzdöttünk, hanem inkább a gumik általános tapadásával volt gondunk. Vissza kell mennünk, elemezni az adatokat, és megnézni, mit tehetünk az autó és a gumik teljesítményének optimalizálása érdekében, hogy javíthassunk a kvalifikáció előtt.”
„Azt hiszem, ez meglepett minket. És igen, határozottan van még mit dolgoznunk az éjszaka folyamán, mert elég messze vagyunk.”
„Majdnem egy másodperccel vagyunk lemaradva a tempótól, szóval elég nagy változásra van szükségünk ahhoz, hogy továbbjussunk. Igen, majd meglátjuk, mire leszünk képesek.”
A Red Bullnak nincsenek azonnali válaszai arra, hogy mi a helyzet az RB20-assal Szingapúrban, és a csapat remélik, hogy az éjszakai munka a Milton Keynes-i szimulátoron adhat némi választ.
Arra a kérdésre, hogy ez aggodalomra ad-e okot, Marko azt mondta: „Jelenleg azt mondanám, hogy nagyon aggasztó. Az biztos, hogy most valami drasztikusat kell kipróbálnunk. Meglátjuk, mit tudunk megpróbálni.”
Bár a Red Bull már régóta tudja, hogy az autó koncepciója nem ideális az utcai pályákra, Marko ragaszkodott ahhoz, hogy erre a helyzetre nincs mentség.
„Ezt nem fogadhatjuk el” – mondta. „Rendeznünk kell a dolgokat, hogy versenyképesebbek legyünk. Most néztem meg, és ugyanolyan a tempók, mint [Franco] Colapintónak.”
Nem csak a Márquezek állnak rajthoz testvérként a MotoGP-ben a Balaton Parkban. A Tech3 megnevezte…
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nemes egyszerűséggel "seggfejnek" nevezte korábbi Forma-1-es riválisát, Christian Horner-t, aki…
George Russell úgy érzi, hogy Lewis Hamilton távozása mind a Mercedesnek, mind pedig a hétszeres…
Élete egyik legjobb versenyének nevezte az Osztrák Nagydíjat Fermín Aldeguer. Fermín Aldeguer közel került ahhoz,…
A Formula 2 jelenlegi éllovasa a 20 éves olasz Leonardo Fornaroli. Idén lehengerlő teljesítményt nyújt,…
Christian Horner 20 év után hivatalosan is elhagyta a Red Bullt, miután júliusban menesztették csapatfőnöki…