Categories: F1

Red Bull: Semmi sem működik, ugyanolyan a tempók, mint Colapintónak

A Red Bull Racing azt a következtetést vonta le a Szingapúri Nagydíj pénteki napjából, hogy „semmi sem működik” az autójukon.

Míg Sergio Pérez a nyolcadik helyen végzett a második edzésen, Max Verstappen csak a 15. helyen zárt – több mint 1,2 másodperccel lemaradva az éllovas Lando Norristól.

Úgy tudni, hogy a csapat fő problémája a tapadás teljes hiánya, amit talán az okoz, hogy a csapat egyik pilótája sem tudja a megfelelő működési tartományba vinni a gumikat.

Verstappen helyzetén az sem segített, hogy a Red Bull kipróbálta, hogy alacsonyabb leszorítóerő-szinten futtatja őt.

A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko így nyilatkozott: „Max autóján semmi sem működik. Sem a lágy, sem a kemény gumikon nincs tapadása, és egyáltalán nincs egyensúlyban.”

Maga Verstappen azt mondta, hogy a Red Bull problémái mások, mint 12 hónappal ezelőtt, amikor inkább a beállításokról volt szó a bukkanók és a kerékvetők kapcsán.

„Nem volt meg az a tapadás a gumikon, amit szerettünk volna, szóval úgy éreztem, hogy a szokásosnál sokkal többet csúszkáltunk” – mondta. „Ez különösen az FP2-n okozott gondokat, ami nem volt igazán pozitív edzés számunkra.”

„Nem annyira a bukkanókkal és a kerékvetőkkel küzdöttünk, hanem inkább a gumik általános tapadásával volt gondunk. Vissza kell mennünk, elemezni az adatokat, és megnézni, mit tehetünk az autó és a gumik teljesítményének optimalizálása érdekében, hogy javíthassunk a kvalifikáció előtt.”

Pérez hasonlóan n nyilatkozott a nehézségekről.

„Azt hiszem, ez meglepett minket. És igen, határozottan van még mit dolgoznunk az éjszaka folyamán, mert elég messze vagyunk.”

„Majdnem egy másodperccel vagyunk lemaradva a tempótól, szóval elég nagy változásra van szükségünk ahhoz, hogy továbbjussunk. Igen, majd meglátjuk, mire leszünk képesek.”

A Red Bullnak nincsenek azonnali válaszai arra, hogy mi a helyzet az RB20-assal Szingapúrban, és a csapat remélik, hogy az éjszakai munka a Milton Keynes-i szimulátoron adhat némi választ.

Arra a kérdésre, hogy ez aggodalomra ad-e okot, Marko azt mondta: „Jelenleg azt mondanám, hogy nagyon aggasztó. Az biztos, hogy most valami drasztikusat kell kipróbálnunk. Meglátjuk, mit tudunk megpróbálni.”

Bár a Red Bull már régóta tudja, hogy az autó koncepciója nem ideális az utcai pályákra, Marko ragaszkodott ahhoz, hogy erre a helyzetre nincs mentség.

„Ezt nem fogadhatjuk el” – mondta. „Rendeznünk kell a dolgokat, hogy versenyképesebbek legyünk. Most néztem meg, és ugyanolyan a tempók, mint [Franco] Colapintónak.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Egy másik testvérpáros is indul a Balatonon

Nem csak a Márquezek állnak rajthoz testvérként a MotoGP-ben a Balaton Parkban. A Tech3 megnevezte…

1 óra ago

Egy „seggfej” hiányzik Toto Wolffnak

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nemes egyszerűséggel "seggfejnek" nevezte korábbi Forma-1-es riválisát, Christian Horner-t, aki…

3 óra ago

Russell: Hamilton távozása mindenkinek jót tett

George Russell úgy érzi, hogy Lewis Hamilton távozása mind a Mercedesnek, mind pedig a hétszeres…

13 óra ago

„Azt mondtam magamban, hogy ma nyerhetek” – a Ducati újonca úgy érezte elkapta volna Márquezt

Élete egyik legjobb versenyének nevezte az Osztrák Nagydíjat Fermín Aldeguer. Fermín Aldeguer közel került ahhoz,…

14 óra ago

A feltörekvő olasz csillag, aki a Forma-1 következő sztárja lehet

A Formula 2 jelenlegi éllovasa a 20 éves olasz Leonardo Fornaroli. Idén lehengerlő teljesítményt nyújt,…

15 óra ago

Horner végkielégítése fájni fog a Red Bullnak

Christian Horner 20 év után hivatalosan is elhagyta a Red Bullt, miután júliusban menesztették csapatfőnöki…

17 óra ago